e21 318 koral red
Re: e21 318 koral red
volgens mij zit er alleen verschil bij een auto met stuurbekrachtiging en zijn alle andere koppelingen hetzelfde. Kun je je complete stuurkolom niet iets omhoog krijgen?
Groeten Loentje
Groeten Loentje
hoi, ja heb vanmiddag gekeken en die kan inderdaad nog 1-2 cm omhoog, krijg ik ook een betere blik op me tellerunit ,is dat ook weer opgelost .
Gaat langzaam maar het gaat

Gaat langzaam maar het gaat
haha, fijn dat het opgelost is!
groeten loentje
groeten loentje
Tja weer een update van de treurwilg , stuurhuis hoezen vervangen en uitlijnen , carb gereviseerd loopt maar moet nog langs voor totale afstelling op de auto ,als ie koud is weinig choke, smoort ie , eenmaal warm perfect .
Ben afgelopen woensdag mee naar huis gereden en even door de wasstraat gegaan om de werkzaamheden vanwege de waterlekkage te controleren , vond hem met de brandslang wel droog maar in de wasstraat schrok ik weer ; beide achterramen stroomde het water rijkelijk naar binnen also de kofferbak ondanks dat er een ander rubber gemonteerd is en de klep afgesteld was , klep onder raam sluit niet aan op rubber ( kromme achterklep???????) .
Remlicht schakelaar vervangen , heeft 2,5 week aan gestaan ivm vakantie kabels waren erg warm en uiteraard accu leeg.
Ben nu de zijramen aan het demonteren pfffff , hemelbekleding zit vast gekit also de rubbers. Voor een nette hemelbekleding en beige zijpanelen hou ik me aanbevolen.
Heb het idee dat de vorige eigenaar uit Baarle-Hertog ( die hem gerestaureerd heeft mits ie dit woord kent ) aandelen had in een kit leverancier.
Daarna de achterwiellagers vervangen en cardanlagers en voor de draagarmen.
Heb gelukkig wat meer tijd want dochter lief is helaas gezakt voor examen.
Ben afgelopen woensdag mee naar huis gereden en even door de wasstraat gegaan om de werkzaamheden vanwege de waterlekkage te controleren , vond hem met de brandslang wel droog maar in de wasstraat schrok ik weer ; beide achterramen stroomde het water rijkelijk naar binnen also de kofferbak ondanks dat er een ander rubber gemonteerd is en de klep afgesteld was , klep onder raam sluit niet aan op rubber ( kromme achterklep???????) .
Remlicht schakelaar vervangen , heeft 2,5 week aan gestaan ivm vakantie kabels waren erg warm en uiteraard accu leeg.
Ben nu de zijramen aan het demonteren pfffff , hemelbekleding zit vast gekit also de rubbers. Voor een nette hemelbekleding en beige zijpanelen hou ik me aanbevolen.
Heb het idee dat de vorige eigenaar uit Baarle-Hertog ( die hem gerestaureerd heeft mits ie dit woord kent ) aandelen had in een kit leverancier.
Daarna de achterwiellagers vervangen en cardanlagers en voor de draagarmen.
Heb gelukkig wat meer tijd want dochter lief is helaas gezakt voor examen.
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Zo, dat is weer balen inderdaad. Het is toch jammer dat zulke mensen het restaureren noemen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
zo heb de oorsprong van de lekkage r.a gevonden , raam gedemonteerd en ook dit rubber vol met kit ,sierlijst bij rooster op c-style de boosdoener .............., dacht ik maar dus niet ,sierlijst verwijderd de 3 sleuven die daar zitten en dan de onderste sleuf in de carr. uiteraard bladerende verf en kit ,verwijderd en een zwarte smurry vanwege water en roest, zal de linker kant wel hetzelfde zijn.
Maar een vraag : hebben die sleuven een functie of niet anders las ik die dingen dicht ,ben ik er vanaf.
Maar een vraag : hebben die sleuven een functie of niet anders las ik die dingen dicht ,ben ik er vanaf.
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Dat is de afwatering van je schuifdak. Zonder schuifdak doet het niks. Maar dichtlassen? Das ook niet mooi...
ach , dicht lassen niet mooi , zou dan wel gespoten worden natuurlijk en als je sierlijst vast zit zie je het toch niet .
Ok geen functie dus dan ga ik wel even brainstormen hoe ik dat oplos , zie eigenlijk geen andere mogelijkheid om het op te vullen of te ( sorry) kitten je kan er ook moeilijk bij komen .
Ok geen functie dus dan ga ik wel even brainstormen hoe ik dat oplos , zie eigenlijk geen andere mogelijkheid om het op te vullen of te ( sorry) kitten je kan er ook moeilijk bij komen .
iemand enig idee ( denk het wel ) hoe ik het dashboard eruit krijg , bij a-style wederom waterlekkage in de hoek
- uwbuurman
- E21 VIP
moet het heel blijven?
Wat je moet weten: in de hoekjes bij het voorraam zit aan beide kanten een moertje. vooraan zitten er 3 op de diverse beugeltjes, maar die vind je vaak wel, die achterste zijn moeilijker te vinden. Het is dopje 9.
Waterlekkage komt meestal vanuit de raamlijst onder het voorraam. Ik zou eerst het voorraam er eens uit trekken met het rubber. Bijna zeker dat daar een gat zit.
Wat je moet weten: in de hoekjes bij het voorraam zit aan beide kanten een moertje. vooraan zitten er 3 op de diverse beugeltjes, maar die vind je vaak wel, die achterste zijn moeilijker te vinden. Het is dopje 9.
Waterlekkage komt meestal vanuit de raamlijst onder het voorraam. Ik zou eerst het voorraam er eens uit trekken met het rubber. Bijna zeker dat daar een gat zit.
kan geen gat zitten he , is gerestaureerd .ha ha dacht ik
ja die kleine moertje,s had ik al gezien
chrome lijst kan wel blijven zitten toch
ja die kleine moertje,s had ik al gezien
chrome lijst kan wel blijven zitten toch
- uwbuurman
- E21 VIP
Wat bedoel je, de pees in het voorraamrubber? Die moet er uit om het voorruit te plaatsen. Bij verwijderen kun je m laten zitten. Er is altijd kans dat je ruit knapt.
tja een ruit klappen kan er ook nog wel bij .
we gaan aan de slag en zien wel
we gaan aan de slag en zien wel
dacht dat ik met de achterzijramen klaar was ,maar nee , blijft naar binnen zeiken ,heb gezien dat er ook 2 verschillende rubbers in zitten ,links en rechts zijn anders dwz linker rubber heeft aan de onderkant "sleuven" in het rubber kan dat van klapraampje,s zijn ,ben bang dat ik nieuwe rubbers moet aanschaffen.Begin nu wel een beetje wanhopig te worden of die ooit droog word.
pfffffffff

pfffffffff