Page 32 of 468
Posted: Sun Dec 20, 2009 11:33 am
by Niki
Die 323i ziet er wel erg leuk uit! Vijfbak én schuifdak. En een mooie kleur, denk dat ik wel een kijkje ga nemen.
Jeroen, weet je nog wat de mankementjes waren van vroeger vroegâh ? Dan kan ik daar even op letten.
Posted: Sun Dec 20, 2009 2:25 pm
by Jeroen
Poeh da's even graven hahahah lichte roest op de bekende plekken, motor liep niet helemaal lekker door geneuzel aan het vacuumsysteem (door mij goeddeels hersteld), niks echt ernstigs in mijn ogen.
Weet alleen niet meer hoe het zat met de km stand, dacht dattie meer had gereden en de vorige eigenaar had er ook nog wat km's op gezet maar die km stand kan ik vanavond nog wel ff proberen te controleren.
Posted: Sun Dec 20, 2009 4:06 pm
by Niki
Oeh, als het niet teveel moeite is, graag! Voor dat geld lijkt het ook wel een lage km-stand, mits de rest van de auto redelijk is.
De motor hoor ik vanzelf wel en de roest had ik wel verwacht, maar het klinkt als dat het herstellen wel één à twee jaar kan wachten.
Posted: Sun Dec 20, 2009 7:00 pm
by Harro
Posted: Sun Dec 20, 2009 7:08 pm
by Harro
Posted: Sun Dec 20, 2009 7:16 pm
by Harro
Posted: Sun Dec 20, 2009 11:15 pm
by Jeroen
Niki wrote:Oeh, als het niet teveel moeite is, graag! Voor dat geld lijkt het ook wel een lage km-stand, mits de rest van de auto redelijk is.

op 17 mei 2006 stond 'ie op 262.339 ja beginnend met een 2...
Posted: Sun Dec 20, 2009 11:29 pm
by Danny043
Zeker 120.000 km in z'n achteruit gereden dan.
"originele kilometerstand"
Hoe komt die door de APK dan met die lagere km stand?
Posted: Sun Dec 20, 2009 11:38 pm
by Jeroen
Door de APK komt 'ie wel met een lagere km stand, ik meen dat de strengere regels pas op 1 jan 2010 ingaan en dan voor handelaren/autobedrijven en niet voor particulieren.
Je zou wel een 'km stand onlogisch' moeten krijgen bij de RDW bij het afmelden. Maar als ik me niet vergis stond deze fout in het RDW register als 5-cijferige teller, ben ik al vaker tegen gekomen. Dan wordt er dus niet naar het eerste cijfer gekeken, dat kun je niet eens invoeren. Dat is de meest waarschijnlijke reden dattie in de advertentie een NAP tekentje erbij krijgt.
Posted: Mon Dec 21, 2009 12:56 am
by Niki
op 17 mei 2006 stond 'ie op 262.339 ja beginnend met een 2...
Die had ik niet zien aankomen! 2ton zou toch wel mijn limiet zijn.
Maar eigenlijk geldt dus voor elke oldtimer die ingevoerd is vóór 2010, dat de NAP kilometerstand helemaal niet zo betrouwbaar is? Op zich niet verassend wanneer je op Marktplaats kijkt en vrijwel elke BMW dik onder de 2ton zit, ook de goedkopere.
Ooit trouwens wat gelezen over nieuwe (lease)auto's, waarbij vlak voor de APK de km-stand wordt teruggedraaid. Zo wordt die 'oude' km-stand nooit bekendgemaakt bij de NAP. Weet dan alleen niet hoe ze het doen met het onderhoudsboekje.
Posted: Mon Dec 21, 2009 1:05 am
by Jeroen
Tsja betrouwbaar is anders ja! Bij invoer wordt daar natuurlijk maar al te vaak de hand gelicht, maar idd ook terugdraaien voor eerste APK of terugdraaien voor elke beurt. Ik ken wel auto's die ca 60K per jaar maken maar die na 4 jaar toch pas op 60K staan. En dan idd kom je in E21 land incidenteel nog auto's tegen die bij de RDW op een 5-cijferige teller staan terwijl ze die niet hadden.
Het blijft dus van het grootste belang om er een enigzins sluitende historie bij te hebben als je alles wilt dichttimmeren (hoewel je niet ieder risico uitgesloten krijgt). Dus niet een historie waarin een aantal jaren missen (we kennen hem allemaal al: ja de eigenaar was overleden en de auto heeft een jaar of wat gestald gestaan).
Ik ben in het verleden zat geks tegen gekomen als ik ging kijken naar iets aparts. Of het nu een Alpina of een Ferrari was, altijd was de auto wekelijks schoongelikt door een vertroetelende eigenaar, maar van de historie was niks bekend. Yeah right!
Het ligt een beetje aan de prijsklasse wat je kunt eisen/verwachten maar blijf iig kritisch!
Posted: Mon Dec 21, 2009 9:12 am
by 323baur
Niki wrote:op 17 mei 2006 stond 'ie op 262.339 ja beginnend met een 2...
Die had ik niet zien aankomen! 2ton zou toch wel mijn limiet zijn.
Maar eigenlijk geldt dus voor elke oldtimer die ingevoerd is vóór 2010, dat de NAP kilometerstand helemaal niet zo betrouwbaar is? Op zich niet verassend wanneer je op Marktplaats kijkt en vrijwel elke BMW dik onder de 2ton zit, ook de goedkopere.
Ooit trouwens wat gelezen over nieuwe (lease)auto's, waarbij vlak voor de APK de km-stand wordt teruggedraaid. Zo wordt die 'oude' km-stand nooit bekendgemaakt bij de NAP. Weet dan alleen niet hoe ze het doen met het onderhoudsboekje.
In alle realiteit:
Onze geliefde autootjes zijn minimaal 27 jaar oud.
Als je nu uitgaat van minimaal 8000 km perjaar... dan zit je al dík boven de 200dkm.
Ik zou liever een auto kopen met een giga stand, maar dan aantoonbaar en goed onderhouden, dan eentje met een stand die wel leuk lijkt maar hoogst onwaarschijnlijk is.
Bovendien lopen de m20 blokjes best een hoop km's zonder echt ernstige revisies en is ook nog eens zát kennis en kunde hier te vinden...
Posted: Mon Dec 21, 2009 9:21 am
by Jeroen
Ook weer waar, M20's die relatief standaard blijven hebben weleens een verse koppakking of kop nodig, lagerschade komt vrij weinig voor. Maar ja, dan idd liever alles gedocumenteerd. In het geval van de JD-29-JB was er nul historie maar wel een eerlijke vriendelijke meneer die 'm aan mij verkocht (voor minder dan een kwart van de huidige vraagprijs, maar er is inmiddels ook eea gedaan zo te zien).
Posted: Mon Dec 21, 2009 10:00 am
by Jeroen
Ondertussen kom ik wel Ite z'n droomauto tegen!
http://link.marktplaats.nl/300176412
Posted: Mon Dec 21, 2009 10:08 am
by 323baur
Vriend - bedankt voor deze sjonnie tip.
Dit is wat ik al járen zoek.
Kan iemand deze moordenaar standrechtelijk execturen? Wat een verschrikkelijk apparaat.
En dan te bedenken dat hier echt úren in zijn gaan zitten om dit te bereiken - vreselijk.