Page 314 of 420

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sun Jun 26, 2016 12:53 pm
by uwbuurman
Een week te vroeg, nu zat je aan dure ponden!

Ik ben erg benieuwd naar de aankopen.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sun Jun 26, 2016 1:03 pm
by Nick1984
Inderdaad, de pond stond laag, maar is nog eens flink gezakt,
gelukkig was de duurste aankoop gisteren met reeds lage wisselkoers ;)

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sun Jun 26, 2016 11:29 pm
by bmw e12 e21
Ben benieuwd! heb je pics?

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Mon Jun 27, 2016 12:40 am
by uwbuurman
Ik heb vandaag, of gelet op het tijdstip, vannacht een sloot foto's in mijn topic gedonderd. En ook in offtopic, inzake luchtmachtdagen 2016.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Tue Jun 28, 2016 2:14 pm
by Peter V.
Dus vandaag naar BR-Performance gegaan voor het chippen van de C-max.

Mijn opdracht naar hem was om uiteraard wat meer vermogen maar zeker toename koppel in het beste toerental voor de caravan te programmeren. Uiteraard wilde ik wel binnen de veilige marge blijven voor het mechanische van de auto.

Bij aankomst om 8.45 uur werd eerst de auto op de brug gezet om bij de computer te kunnen komen (verstopt achter linker binnenscherm voorzijde). Men heeft toen een foutmeldingscontrole en een back-up gemaakt van het originele systeem. Om half tien de eerste run op de vermogenbank om te kijken wat de basis was.

Dit kwam uit op 114 PK bij 3600 rpm en 283 Nm bij 2028 rpm. Wel was al een aparte kromming zichtbaar rond de 3200 RPM. Na wat speurwerk kwam hij erachter dat de roetfilter tegen zijn regeneratiepunt zat dus deze eerst gedaan voordat er verder gewerkt kon worden.

Na drie keer wat aanpassingen en rollenbankmetingen verder was het maximale bereikt conform wensen.

We zijn uitgekomen op 130 Pk bij 3600 rpm en 328 NM bij 2185 rpm.

I.v.m. de bekende "zwakke" constructie van de koppeling/twee-massa vliegwiel van Ford is besloten om het koppel niet gelijk vanaf 1500 RPM erin te laten knallen maar dit iets later te laten gebeuren (je gaat immers geen aanhanger/caravan rijden volgens het "nieuwe rijden" vonden wij. Vanaf 1750 RPM begint de extra koppel t.o.v. origineel erin te komen.

De rare kromming was niet geheel eruit te krijgen maar heeft waarschijnlijk al te maken met vervuiling roetfilter en lichte slijtage van de turbo. (Dit schijnt een bekend fenomeen te zijn bij de ford /PSA motoren)

Al met al ben ik best tevreden en merk je dit al echt goed tijdens rijden.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Tue Jun 28, 2016 3:03 pm
by uwbuurman
Waarom niet dat roetfilter eruit en wegprogrammeren? mooi dat je nu wat extra paardjes hebt. Snel betalen die C-max en dan een 330d touring. Heb je voldoende koppel.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Tue Jun 28, 2016 4:50 pm
by Peter V.
uwbuurman wrote:Waarom niet dat roetfilter eruit en wegprogrammeren?
Dat is een bewuste keuze van mijzelf. Ik wil dat deze er in blijven zitten en functioneel blijven.
Het grootste probleem is namelijk (dat geldt ook voor het chippen) dat als de garage toevallig op een bepaald moment een update zou moeten plaatsen (vanwege bijvoorbeeld opkomende motorstoringen of zoiets) dat je gelijk terugvalt naar het originele motormanagement. Dit houdt in dat je hierna dus niet meer door de keuring heen komt en dat alle aanpassingen opnieuw gedaan dienen te worden.

Niet dat onze Ford nog bij een officiële dealer in onderhoud zal zijn maar je weet nooit wat voor storingen er in de toekomst kunnen komen.

Jouw andere opmerking over een 330D...... Tsja dat is wellicht de toekomst maar om dan iets te vinden met een relatief lage kilometerstand zal er flink in de buidel getast moeten worden en daar zit vaak het probleem.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Tue Jun 28, 2016 5:04 pm
by uwbuurman
Keuzes, dan kun je bijvoorbeeld kiezen voor wat meer KM ;-) Een beetje dikke diesel kan makkelijk 400k km aan.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Tue Jun 28, 2016 5:22 pm
by bmw e12 e21
Peter V. wrote:
uwbuurman wrote:Waarom niet dat roetfilter eruit en wegprogrammeren?
Dat is een bewuste keuze van mijzelf. Ik wil dat deze er in blijven zitten en functioneel blijven.
Het grootste probleem is namelijk (dat geldt ook voor het chippen) dat als de garage toevallig op een bepaald moment een update zou moeten plaatsen (vanwege bijvoorbeeld opkomende motorstoringen of zoiets) dat je gelijk terugvalt naar het originele motormanagement. Dit houdt in dat je hierna dus niet meer door de keuring heen komt en dat alle aanpassingen opnieuw gedaan dienen te worden.

Niet dat onze Ford nog bij een officiële dealer in onderhoud zal zijn maar je weet nooit wat voor storingen er in de toekomst kunnen komen.

Jouw andere opmerking over een 330D...... Tsja dat is wellicht de toekomst maar om dan iets te vinden met een relatief lage kilometerstand zal er flink in de buidel getast moeten worden en daar zit vaak het probleem.
Een vriend van mij had zijn opel astra enkele jaren geleden laten tunen bij BR Performance in Belgie. Toen kon je gratis voor herprogrammering gaan als de garage het wiste. Is dat dan niet meer het geval?

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Tue Jun 28, 2016 9:50 pm
by Peter V.
bmw e12 e21 wrote:
Peter V. wrote:
uwbuurman wrote:Waarom niet dat roetfilter eruit en wegprogrammeren?
Dat is een bewuste keuze van mijzelf. Ik wil dat deze er in blijven zitten en functioneel blijven.
Het grootste probleem is namelijk (dat geldt ook voor het chippen) dat als de garage toevallig op een bepaald moment een update zou moeten plaatsen (vanwege bijvoorbeeld opkomende motorstoringen of zoiets) dat je gelijk terugvalt naar het originele motormanagement. Dit houdt in dat je hierna dus niet meer door de keuring heen komt en dat alle aanpassingen opnieuw gedaan dienen te worden.

Niet dat onze Ford nog bij een officiële dealer in onderhoud zal zijn maar je weet nooit wat voor storingen er in de toekomst kunnen komen.

Jouw andere opmerking over een 330D...... Tsja dat is wellicht de toekomst maar om dan iets te vinden met een relatief lage kilometerstand zal er flink in de buidel getast moeten worden en daar zit vaak het probleem.
Een vriend van mij had zijn opel astra enkele jaren geleden laten tunen bij BR Performance in Belgie. Toen kon je gratis voor herprogrammering gaan als de garage het wiste. Is dat dan niet meer het geval?
Jazeker, dat is nog steeds. Ik doel op de roetfilter verwijdering en EGR eruit programmeren. Als hierbij de basissoftware weer terug komt heb je gelijk een oranje lampje branden op het dashboard.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Thu Jun 30, 2016 5:32 pm
by Jeroen
Vandaag weinig. Vooral gedacht aan het weekend. Niet komend weekend, maar het weekend daarop: Le Mans Classic inclusief enorm veel BMW, en Groep C :banana :banana :banana :banana :banana :banana

Image

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Fri Jul 08, 2016 10:11 pm
by bmw e12 e21
Net gedaan met de M535i helemaal te poetsen voor de rit zondag.
Daarna nog een ritje ermee gemaakt en hem lekker laten brullen. :launch
Image

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Fri Jul 08, 2016 10:17 pm
by BertjeConti
T blijft toch een beest hè

Maak er een mooie tocht van

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat Jul 09, 2016 2:28 am
by Jeroen
:thumbsup wij meutelen ondertussen een beetje rond met E21's tijdens Le Mans Classic

Image

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat Jul 09, 2016 9:50 am
by uwbuurman
Mooi man!!