Jullie weten het inmiddels, naar jaren van twijfelkonten heb ik de knoop doorgehakt om de 320iS te gaan verkopen. Ik wil er wel weer iets voor terug, iets wat een aanvulling vormt op mijn Baur. Een leuke, sportieve en agiele cabrio heb ik dus al

. Wat ik vooral merk is dat ik mijn Baur in zijn ongerestaureerde staat niet zomaar overal voor inzet of zomaar ergens neermik, daarvoor is de auto mij te dierbaar. Dus eigenlijk zoek ik een auto die een mooie aanvulling is, maar ook weer niet zo dat het een bijzonderheid is die je net als de E21 al snel laat staan.
Zoveel leuk spul op de markt, en natuurlijk ligt de focus op BMW. Een Z3 is nog immer een leuke optie waar je echt wel een leuk gemotoriseerd en betaalbaar exemplaar van kunt vinden als je de lat niet te hoog legt. Een 2.8 (roadster) met wat kilometers erop kun je prima voor weinig geld kopen, maar dan heb je een tweede kleine cabrio. Die je vaker pakt misschien, maar dat voegt in mijn ogen te weinig toe.
Met veel ///M spul heb ik heden ten dage wat moeite. Als het gebruik doorgaans binnen NL is komt het hoogtoerige karakter nauwelijks tot z'n recht, om die reden rijdt de 320iS ook zowat nooit. Dat sluit voor mij een E36 of E46 M3 uit. Iets nieuwer dan, maar de enige E90 die mij kan bekoren is de M3 met V8, maar da's wederom een hoogtoerig gevaarte, met een mega verbruik en doorgaans forse onderhoudskosten. V10 M5 of M6 is nog mooier maar vwb verbruik en onderhoud nog een stap verder, dat wordt me echt te gek.
1-serie of 2-serie coupé dan, want een hatch is ook al niet mijn ding. Dikke voorkeur voor de meer vloeiende lijnen van de 2, en dan een M235i of M240i. Auto's waar je waarschijnlijk best nog een beetje op gaat afschrijven, die zeker niet zonder issues zijn, met name motorisch, en qua bouwkwaliteit net als de E9x toch wel een trede lager staan dan ik nu gewend ben met de E60. Om enigszins vergelijkbare redenen denk ik ook niet direct aan een F1x of F3x.
Al steggelend met mijzelf en mijn omgeving kom ik erop uit dat ik eigenlijk wel graag een V8 wil, en dat ik de doorsnee sedan zoals ik nu ook rijd ook wel weer heel gewoon vind, anders zou een E60 550i misschien wel leuk zijn, of een E39 B10 V8 zoals
deze. Hoewel ik met Alpina's ook wel een beetje een angstbeeld heb van de onderdelenprijzen is zoiets wel leuk, of een E46 B3S coupé, dat is wel een heel gaaf en tijdloos pakketje dat ik zeker nog niet uitsluit en liever op de oprit heb staan dan een latere geblazen Alpina versie.
Na vele jaren van vervloeken van Bangle en na de aanschaf van een E60

speelt nu ook een E63 650i in mijn kop

. Gewoon een wat aparter model dan een E60, super gebouwd, en voorzien van een dikke V8 die onderin ook thuis is en daarmee lekker all round is, maar power zat heeft als je er even voor gaat zitten en niet zo speciaal is dat je 'm nergens neer kunt zetten. Dus wie weet!
Andere merken zijn zeker ook de revu gepasseerd, maar altijd is het wel wat, is ook niet voor niets dat ik BMW rijd, toch? Het is duidelijk, ik word oud en heb een verknipte geest. Ben zelf ook heel benieuwd wat de uiteindelijke keuze gaat worden hahaha!