Page 35 of 45
Re: BMW E21 315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Sun Sep 30, 2018 6:39 pm
by BertjeConti
Mooie aanwinst weer.
Ik heb de uitlaat vanaf de eerste demper in hittebestendige krimplak gespoten, dat houdt prima, maar dat laatste stuk wordt dan ook niet zo heet als het spruitstuk zelf.
Je zou m ook met hittebestendige tape kunnen omwikkelen, ziet er ook stoer uit.
Re: BMW E21 315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Sun Sep 30, 2018 6:45 pm
by Wilmo
Er wordt wel eens een keramische coating op aangebracht om de warmte meer in het spruitstuk te laten. Maar of dat bij onze motortjes zoveel uit zal maken

Re: BMW E21 315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Sun Sep 30, 2018 9:34 pm
by bmw e12 e21
Bedankt Rob, Denk idd dat die coating ni gaat lukken op uitlaatcollector.
Wilmo, dat klinkt interessant. Enig idee van prijskaartje?
Dit heb ik nog gevonden
https://www.vhtlak.nl/hittebestendig/pr ... tlaat-lak/
Hij zal uiteraard eerst gestraald moeten worden.
Re: BMW E21 315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Sun Sep 30, 2018 10:51 pm
by BertjeConti
VHT is ook de fabrikant van de krimplak die ik gebruikt heb. Is het proberen waard...
Re: BMW E21 315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Mon Oct 01, 2018 11:43 am
by gerrit323
Mooie upgrade weer .. ik zou een ander regehok zoeken

Re: BMW E21 315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Mon Oct 01, 2018 6:44 pm
by bmw e12 e21
BertjeConti wrote: Sun Sep 30, 2018 10:51 pm
VHT is ook de fabrikant van de krimplak die ik gebruikt heb. Is het proberen waard...
Dan ga ik dat proberen.
Voor de krimplak geven ze op dat die tegen goed 170gr kan, de Hittebestendige die ik wil kopen goed 1070gr.
Lijkt me straf, maar het proberen waard.
Ok Gerrit, ik ga een ander regenhok kopen als jij ook weer voorzien bent van een regenhok.

Re: BMW E21 315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Mon Oct 01, 2018 7:04 pm
by Nick1984
Mooie aanwinst!
Re: BMW E21 M315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Thu Oct 11, 2018 9:54 pm
by Jeroen
Sjonge dat regenhok is straks meer waard dan die 323 haha! Leuke upgrade weer idd!
Re: BMW E21 M315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Sat Oct 13, 2018 1:04 pm
by bmw e12 e21
Thx Jeroen en Nick! De 315 kan nu vlot met het verkeer mee. Dat was met het originele blok wel anders.
Enige punt waar ik verkeerde zuinigheid(ondanks dat het een regenhok is) getoont heb is de uitlaatklepgeleiders niet vervangen... Die hadden wat speling. En na een paar 1000km begint hij bij gaslos van hogere toeren weer blauw te roken...
Mss dat ik die ga laten vervangen. Kop moet toch niet meer gevlakt achteraf heb ik me laten zeggen.
Re: BMW E21 M315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Mon Oct 15, 2018 12:13 pm
by Jeroen
Nee dat hoeft idd niet. Wat voor olie merk-type-spec heb je erin?
Re: BMW E21 M315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Tue Oct 16, 2018 7:56 pm
by Smartie
Leuke auto met al de tech upgrades!
Staat er nog een 535 en 323 om uit te kiezen en toch met deze alweer een paar duizend kilometer verder!
Re: BMW E21 M315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Tue Oct 16, 2018 9:59 pm
by bmw e12 e21
Jeroen wrote: Mon Oct 15, 2018 12:13 pm
Nee dat hoeft idd niet. Wat voor olie merk-type-spec heb je erin?
Er zit nu Castrol GTX ultraclean 10w40 in. Maar ik wou overschakelen naar MOBIL 1 5W50 net zoals de e12 M535i en de e21 323i.
Re: BMW E21 M315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Tue Oct 16, 2018 10:00 pm
by bmw e12 e21
Smartie wrote: Tue Oct 16, 2018 7:56 pm
Leuke auto met al de tech upgrades!
Staat er nog een 535 en 323 om uit te kiezen en toch met deze alweer een paar duizend kilometer verder!
Bedankt! Ja, de 323 en 535 komen enkel uit voor langere stukken. Met de M315 ga ik ook naar de winkel etc... Dus die is meer allround in gebruik.

Re: BMW E21 M315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Wed Oct 17, 2018 2:13 pm
by Smartie
Vanwaar de keus voor 5W50?
Standaard is 5W30, wat gebeurde er met de 5W40?
Bij mij zit er nu 5W30 in voor de eerste 500 km
Vorige 5w30 zat er nog geen 500km in maar wel 5 jaar...
Kleur is goed geen rare geur.
Re: BMW E21 M315 Baltic Blau Metallic 1983
Posted: Wed Oct 17, 2018 7:41 pm
by Wilmo
Het gaat niet alleen om de dikte, maar ook om de film die achterblijft. Het zijn oude motoren met allemaal wat extra ruimte en daar helpt een mooie dikke olie wel bij. De film is dan weer goed omdat het spul regelmatig lang stilstaat en alle olie terugloopt.