I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
Echt wel een hele vroege. Met het nodige werk vrees ik, maar met zat leuke originele details. De ronde hendels aan de stuurkolom, de toerenteller tot 8.000 rpm, tweedelige stuur, vroege deurpanelen (helaas verzaagd)... maar wellicht een mooi een betaalbaar project!
Ow ja, kleinigheidje maar deze auto is niet Hennarood, dat is pas geleverd vanaf 1980.
In 1975 was eigenlijk alleen Verona leverbaar en vanaf 1976 Korall. Ik gok dus op Verona.
Als zomerautootje best leuk om er bij te hebben....ik heb zat..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Wondermike wrote:Ow ja, kleinigheidje maar deze auto is niet Hennarood, dat is pas geleverd vanaf 1980.
In 1975 was eigenlijk alleen Verona leverbaar en vanaf 1976 Korall. Ik gok dus op Verona.
Haha, bedankt. Meteen na het plaatsen twijfelde ik inderdaad al even! De kleur is ook nét even roder
Ik weet niet of ik al verteld had waar ik mijn RVS eindpijpjes voor de 323i gehaald had, hier dus: http://www.ebay.de/itm/Edelstahl-Auspuf ... 5d569b173d
Lijkt me een nuttige link voor alle 323i liefhebbers. Niet te duur en RVS roest niet.
Voor de montage is hij net te ruim.
Ik heb een uitlaatstukje van een oude einddemper afgeflext en deze ook in lengte open geflext. Dan over de nieuwe einddemper geschoeven en dan de RVS uitlaatpijp erop.
Ziet er zo uit:
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm