Welcome to the E21 resource, the worldwide owners gallery, and get your answers, fast! ____ Scroll naar beneden voor het Nederlandse forum! https://bmwe21.net/forum/
Luchtmassameter had ik er nog niet tussen, op advies van Van Vught Tuning heb ik deze er wel tussen gemaakt. De 4-cilinder diesels lopen beter met, terwijl de 6-cilinder prima zonder kan (na tuning).
De carter ontluchting kon zodoende ook aangesloten worden op de inlaat.
Gereed voor morgen
Re: Daniëls 320D/E21 Project
Posted: Thu May 24, 2018 6:22 pm
by uwbuurman
Gaaf man!
Re: Daniëls 320D/E21 Project
Posted: Thu May 24, 2018 8:07 pm
by BertjeConti
Indrukwekkend hoor !!
Re: Daniëls 320D/E21 Project
Posted: Fri May 25, 2018 9:40 pm
by Daniel
voor mij was het vandaag D-day (ook Diesel Day )
Het begon allemaal met dat ik bij het oprijden van de aanhanger de uitlaat er onder vandaan reed...... Half uurtje was dat ook weer gefixt!
Volgende test was de motor.... aangekomen bij VVT, bleek na het warm draaien dat de nokkenassensor stuk was. Gelukkig dat mijn E61 530d de zelfde sensor heeft
Johan is de hele ochtend bezig geweest met diverse runs om de motor goed af te stellen, komt veel bij kijken & hij is niet snel tevreden.
Leuke enthousiaste mensen werken daar, goeie feedback en info
Het resultaat is er:275pk en 510nm koppel
Na de lunch de E21 weer op de aanhanger gereden, nokkenassensor gewisseld en richting Dokkum gereden.
De uitlijnspecialist Lammert van der Meulen was al even enthousiast met deze BMW E21 op zijn uitlijnbank
In het algemeen stond de vooras er mooi voor en de achteras stond De vraag was wil je er mee gaan driften of wil je er mee track days gaan rijden.... Ik heb gekozen om er nu eerst mee te gaan driften
Om er mee "trackdays" te gaan rijden wordt de wagen uitlijnd en tegelijkertijd uitgewogen met mij achter het stuur. Je hebt per wiel een weegschaal, je ziet de gewichtsverhouding links/rechts voor/achter en diagonaal.
De weegschalen hebben we ook even onder de wielen gehad omdat ik graag wilde weten wat het gewicht is van de auto en de gewichtsverdeling. Elke winding op je schroefset geeft een afwijking
Voor 53% achter 47% totaal gewicht 1075kg
Als ik terug kijk op vandaag ben ik ontzettend tevreden met alle resultaten, motor loopt super en hij rijdt ook nog eens heerlijk. Alle inspanningen van de afgelopen paar jaar hebben een fantastisch resultaat opgeleverd.
We zijn er nog niet, cosmetische moet er nog een hoop gebeuren, over 4 weken hoop ik een mooi centraal plekje te hebben op de Sharknose Meeting
Re: Daniëls 320D/E21 Project
Posted: Fri May 25, 2018 9:59 pm
by BertjeConti
Dat zijn mooie cijfers inderdaad, loon naar werken, het zal inderdaad wel een euforisch dagje geweest zijn.
Ik wist niet dat er aan een diesel nog zoveel te tunen valt, ik dacht dat het een kwestie van meer turbodruk, dus meer lucht en brandstof zou zijn, maar blijkbaar komt er meer bij kijken.
Succes met de afbouw van dit schitterende project
Re: Daniëls 320D/E21 Project
Posted: Fri May 25, 2018 11:01 pm
by uwbuurman
Potverdikke, 275 pk, dat is 125 pk meer dan het origineel, mooie winst, en dat koppel, brrr.... dat gaaaaaaaaaattttttt.
Mooie dag dus!!!
Re: Daniëls 320D/E21 Project
Posted: Sat May 26, 2018 9:45 am
by Nick1984
wow, dat is wel erg veel 275 pk!
Toen ik mijn E46 320d destijds liet chippen kon ik kiezen tussen 170, 180. 190. 200 of 210 pk, maar 275
Zal wel gaan in die lichte koets