Vorig weekend van vrijdagmiddag t.e.m. maandag met de plaatselijke oldtimerclub naar de Champagnestreek getrokken.
Aangezien de meeste auto's in de club rond de 75 pk hebben vond ik het een goede gelegenheid om de 318i hiervoor te gebruiken. Samen met mijn vriend zijn golf 1 gli (110pk) een van de snellere wagens
Vrijdag middag samen met een klassieke mini cooper (een echte) vertrokken voor een traject zonder autosnelweg van ongeveer 310km richting Epernay (3km buiten het standscentrum)
Daar aangekomen na een rit met van een kleine 6 uur met een aantal korte stops vooral gedronken, gepraat en genoten van het lekkere eten.
Zaterdag vertrokken voor een rit van 150km met de nodige stops aan champagnehuizen (na 1tje had ik het al gezien, de uitleg is overal gelijk, alleen smaken verschillen naar wat ik heb vernomen). Zelf geen druppel alcohol geproeft. Ik ging voor het leuke rijden daar
Na de rit een stop gemaakt in Epernay waar uiteraard de Avenue du Champagne moest bezichtigd worden (voor mij de 3de keer)
Mijn belangrijkste broeders in crime op een weekend met de plaatselijke club (sportievere rijstijl bedoel ik dan) .. we zijn in de minderheid

maar het is verder wel een leuke bende mensen bij mekaar
Zondag wederom een rit van 150km voor de boeg met leuke bezienswaardigheden oa een ondergrondse site waar de grondlaag vol zit met schelpen en fossielen van zeedieren
Op het eind van de zondag had ik 522km op te dagteller en de tankmeter gaf nog 18 liter aan. Aangezien ik de meter niet echt meer vertrouwde op die km stand toch maar gaan tanken.
Tot mijn grote verbazing ging er maar 38 liter in de tank wat overeenkomt met een verbruik van 7.2 liter per 100 km. En dat met een voor de 318i redelijk sportief tempo
Aan het hotel toegekomen toch maar een bougie gedemonteerd om te zien of de motor niet te arm stond, had niet het idee want ze trekt wel ok voor 105pk en ook geen pingelgeluiden maar je kan maar zeker zijn. Bougies mooi koffie melk bruin. Aangenaam verrast dus over het verbruik. 750km met 1 tank is haalbaar

De vorige eigenaar had me al gezegd dat het kon maar dacht dat het om verkoops praat ging .. blijkbaar niet
Omdat we nog even tijd hadden voor het Diner samen met mijn broeders in Crime een plaatselijk 2PK event bezocht op 5km van het hotel
Zoals te zien een bonte megelmoes van origineel tot volledig verbouwd. Deelnemrs allen zeer vriendelijk, het is niet mijn ding maar een leuke afwisseling van champagne proeven en nog is champagne proeven
Maandag was het dan de dag waar ik had naar uitgekeken, eerste stop het oude circuit van Reims in Gueux
groepsfoto van de bonte mengelmoes van deelnemers
Na het circuit zouden we naar het musee automobile in Reims gaan als afsluiter van het weekend.
De golf GLI van mijn vriend dacht daar dus anders over, laat ons hier nog maar wat blijven .. het zijn tenslotte toch oude pitboxen dus hier kan ik wel komen stil te staan met een technische panne
De rest van de groep is vertrokken en we hebben dan samen alles geprobeerd om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat er ergens een draadbreuk zat tussen het relais en de brandstofpomp.
Ontsteking OK
Relais OK, ook met een ander relais dat ik meehad geen resultaat.
Zekering ok.
Depannagedienst gebeld en de zeer behulpzame chauffeur/renault garagist heeft nog een aantal dingen geprobeerd maar kwam tot dezelfde conclusie .. afslepen dan maar
.. en met 4 volwassenen en Thomas + bagage van 5 in de 318i naar huis toe.
Leuke test dus voor het autootje, geen problemen gehad, enkel bij lang bergafwaarts rijden zonder gas pluimt ze wat blauw .. olieverbruik op 900km, 2mm op de peilstok.
Gaan we lekker niets aan doen .. de 900 km test goed doorstaan.
Gerrit