Page 38 of 117
Re: E21 317
Posted: Sat Dec 23, 2017 12:45 pm
by BertjeConti
Re: E21 317
Posted: Sat Dec 23, 2017 6:29 pm
by uwbuurman
Mooi werk, Jan Willem! Snel.wat bijbestellen en dan ben je de man.
Re: E21 317
Posted: Sat Dec 23, 2017 8:18 pm
by Wilmo
Zo!
Nu alleen nog deze rail aan de rail van de gaskleppen fantaseren met ergens een druksensor ertussen.
Re: E21 317
Posted: Sun Dec 24, 2017 5:08 pm
by BertjeConti
Ik neem aan dat dit een mock-up is en dat je straks minimaal gaat hardsolderen met stalen buizen. (Zo werden vroeger de fuelrails ook gemaakt)
Is wel lastig dat je injectoren schuin steken, zo kom je niet weg met een standaard fuelrail.
Re: E21 317
Posted: Mon Dec 25, 2017 2:16 pm
by Wilmo
Ik was hier wel vol goede moed aan begonnen, maar er zitten me nog wel teveel maars aan. Jouw berichtje heeft me wel over de streep getrokken om op zoek te gaan naar een voorraadje staal.
Een vierkante rail heeft als voordeel dat ik hem vast kan zetten aan de kop, wel als nadeel dat de aansluitingen voor de injectoren onder twee hoeken schuin moeten worden. Maar het is wel weer veel makkelijker om de gaten precies op de goede plek te krijgen. Nee, het wordt staal. Merci Rob.
Re: E21 317
Posted: Mon Dec 25, 2017 3:56 pm
by Wondermike
Wat een creatieve oplossing met de injectoren! Goed bezig Wilmo.
Re: E21 317
Posted: Mon Dec 25, 2017 4:23 pm
by bmw e12 e21
Mooi!
Re: E21 317
Posted: Fri Dec 29, 2017 8:33 pm
by Wilmo
Het lassen van aluminium bleek een volledig kansloze missie, dus dat ga ik ergens achterlaten. Vandaag wel de pijpjes in de goede vorm gemept. De gasklephuizen worden hieraan gemonteerd met een siliconen bochtje om de hoek van de motor iets op te vangen.
En de brandstofrail van de L-jet besteld, ik had iets in elkaar gelast maar dat was het ook niet. Ik verwacht niet dat de vector van de injectoren van de L-jet dramatisch anders zal zijn, en anders zien we dat later wel weer.
Re: E21 317
Posted: Sat Dec 30, 2017 2:15 pm
by Wilmo
Vandaag is het gelukt de klepjes te demonteren en toen werd ook wel duidelijk waarom het zo'n olieboot is:
De breukjes in de bovenkant voorspelden al niet veel goeds.
Na het verwijderen van een klep lag het bovenste schijfje gewoon los. De drie delen worden bijeen gehouden door het veertje.
De troep na het verwijderen...

Re: E21 317
Posted: Sat Dec 30, 2017 3:22 pm
by Nick1984
Die waren aan vervanging toe, zal wel gepluimd hebben bij het lossen van de gas :p
Re: E21 317
Posted: Sat Dec 30, 2017 6:18 pm
by Peter V.
Nick1984 wrote:Die waren aan vervanging toe, zal wel gepluimd hebben bij het lossen van de gas :p
Niet alleen bij het lossen van het gas

Re: E21 317
Posted: Sun Dec 31, 2017 1:48 am
by bremboap
Ruik het nu nog. En dan ik ook nog eens op de wc
Re: E21 317
Posted: Sun Dec 31, 2017 9:18 am
by BertjeConti
Zo'n slechte klepseals ben ik nog niet tegen gekomen, zal wel door die organische troep in de moderne benzine komen.
Ga je de klepgeleiders nog opmeten/vervangen? Die zullen de beste tijd ook wel gehad hebben, alhoewel, met zulke klepseals zijn de geleiders in ieder geval goed gesmeerd.
Re: E21 317
Posted: Sun Dec 31, 2017 10:55 am
by Wilmo
Op de klepstelen zie ik geen slijtage en de speling op onderstaande manier gemeten is ook niet noemenswaardig en zeker niet de 0,7mm die als max gegeven wordt.
Ik weet natuurlijk niet wanneer deze motor voor het laatst gelopen heeft. Hij heeft een paar jaar in een garage gestaan en is in Flevoland gekocht vanwege een poelie. Joost mag weten hoelang die in (Swifterband?) in de loods heeft gestaan. Maargoed, dit maakt ook niet zoveel uit, ik ben allang blij dat ik de meest waarschijnlijke oorzaak gevonden heb

Re: E21 317
Posted: Sun Dec 31, 2017 1:33 pm
by BertjeConti
Nou, mooi dat de geleiders kunnen blijven, ik vind het maar een eng idee om een kop tot 300 graden op te stoken om nieuwe geleiders in te persen. fijn dat het niet nodig is.