Page 372 of 420
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Sun Jan 21, 2018 10:34 pm
by loentje
Gerwin,
is de 7 naar Brabant gegaan? Ik had wat jongens getipt die een garbage run auto zochten en had ze de 7 getipt?
Tja soms is dat zo Ite, mensen die onwetend zijn en snel een auto willen kopen als belegging, dat is hetzelfde dat iedereen nu massaal in de bitcoins stapt, ik geloof er nog niet zo in. Een ombouw is ook niet erg als je het maar netjes vermeld en dat is hier niet gebeurd begrijp ik.
groeten loentje
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Mon Jan 22, 2018 7:23 am
by Thegs
Nee Leon, wel contact gehad maar daat liep stuk op financiën. Hij is nu naar Lelystad verhuist, iemand die iets met dikke wielen en verlagingsveren wil gaaan doen ofzo.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Thu Jan 25, 2018 9:56 pm
by gerrit323
Na het fiasco van vorige week met de fake e30 325i vandaag met mijn kameraad naar een andere e30 gaan zien en al zeg ik het zelf .. pareltje .. een 318is van 02/91 .. een late dus .. diamantzwart met open dak .. sper

.. veerpootbrug voor en achter .. dikke stabi's .. set dempers en veren van een A merk en een nog zeer proper origineel sportinterieur met de ruitjesstof. Origineel Belgische wagen .. alles klopte .. geen rare geluiden .. vele zaken vervangen en reed gewoon goed .. was sneller dan ik verwachte eigenlijk.
Eerlijke verkoper .. testrit van dik een half uur waarvan ik de helft heb gereden .. km stand bijna sluitend en een heleboel facturen erbij.
Enig minpuntje zijn de witte 15" alpina style velgen maar die worden vervangen door een setje origineel 15" bbs
Kortom dinsdag een 318is afhalen ..
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Thu Jan 25, 2018 10:38 pm
by bmw e12 e21
Leuk Gerrit!
Die IS blokjes zijn fijne motoren.
Hun tijd voorop.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Thu Jan 25, 2018 10:45 pm
by uwbuurman
Ha mooi! 2 busjes minder, maar evengoed een fun auto!
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Thu Jan 25, 2018 11:17 pm
by Jeroen
Nice! Zag net op FB weer een best aardige 325i sedan.. met de accu voorin... laat maar...
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Thu Jan 25, 2018 11:54 pm
by uwbuurman
Hoort dat niet? Mijn cabrio heeft dat ook.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Fri Jan 26, 2018 12:11 am
by Jeroen
325i Cabrio en Touring hebben 'm voorin, 325i 2- en 4 drs achterin, net als 320iS en M3. Alle 'lichtere' motoriseringen hebben de accu bij mijn weten altijd voorin.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Fri Jan 26, 2018 7:51 am
by uwbuurman
En zo leer ik elke dag.
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Fri Jan 26, 2018 3:26 pm
by gerrit323
Het overgrote deel van het aanbod is troep of niet helemaal zoals het hoort. Goed zoeken en dan vind je de liefhebbers die nog pareltjes hebben.
Wat Jeroen zegt klopt Koos .. onze cabrio had ook de batterij vooraan.. de valse 325i 4 deurs van vorig weekend trouwens ook

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Fri Jan 26, 2018 5:27 pm
by 323baur
Ik wist het ook niet hoor.
Leek een leuke voor de handel.. maar ons aller Jeroentje moest het weer verpesten;)
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Thu Feb 15, 2018 8:33 am
by Jeroen
Vroegah had ik een dinnetje dat in de auto's zat en die regelde dat we elke week wel 1 of 2 nieuwe auto's konden proefrijden, van spotgoedkoop tot brandduur. Da's al jaren geleden, was toen erg leuk maar uiteindelijk heb ik weinig op met nieuw spul dus ik mis het ook niet. Wordt me nog weleens wat aangeboden om eens mee te karren maar buiten een smakelijke 991 een tijdje terug had ik er weinig behoefte aan.
Maar okee, de E82 moest ontdaan worden van wat aerodynamische aanpassingen en dus rij ik nu in een verse F20 118i (1499cc, 136pk, 220Nm) en dan moeten we toch maar wat ervaringen delen ook, niet? Vriend van me kwam pas zijn F34 3-serie GT showen en gaf aan dat hij per sé de B48 2 liter vierpitter wilde omdat hij de driepitter zo teleurstellend vond. Toegegeven, de 320i (1997cc, 181pk, 270Nm) is een bak sterker, maar na wat ritten met de B38 anderhalve liter driepitter vind ik die nog niets eens zo beroerd, of laten we zeggen dat ik veel erger verwachtte.
Motortje is stil en zet best een leuk koppel neer vanaf een laag toerental (ik meen 200Nm vanaf 1250 toeren) en samen met de achttraps ZF 8HP automaat hoef je in veel gevallen niet heel veel toeren te draaien en gaat de auto soepel en bijna ongemerkt door de versnellingen. Trillingen, resonanties en andere herrie blijven zeer beperkt, tenzij je 'm echt gaat aanspreken en richting de 5.000 rpm jaagt, maar in het normale Randstedelijke sukkelverkeer hoef je dat eigenlijk nooit aan te spreken. Beperkingen ga je voelen als je bij 140 eens op het gas gaat staan, met de 120d ben je dan zo weg, de 118i aarzelt sowieso anderhalve seconde om daarna veel meer aarzelend aan de slag te gaan. Leve diesel koppel en dan niet a la VAG zooi in een mega bult over een kort toerenbereik beschikbaar, maar lekker door de toeren heen. Wat dat betreft bevalt de 120d (1995cc, 177pk, 350Nm) nog immer erg goed als relatief sportieve kilometervreter.
Andere dingen die opvallen? De spiegels in de hatchback varianten zijn veel onhandiger dan in de coupé, altijd al zo geweest. Binnenspiegel en de brievenbus naar achter, zicht rondom, minder. Ergonomisch zijn er ook wat aanpassingen gedaan ten opzichte van mijn voorganger en hoewel ik geenszins de moeite heb genomen in een handleiding eea na te pluizen lijkt het toch echt alsof er wat verkeerde beslissingen zijn genomen. De radiobediening die ineens aan de andere kant van het stuur zit bijvoorbeeld. Erger: 1. De cruise control: om die af te zetten, zet je 'm gelijk uit. Wil je 'm dan weer aan, dan moet 'ie ook eerst aangezet worden waarna je met een ander knopje de snelheid weer instelt. Ofwel, twee verschillende knoppen drukken voordat je ahw op 'resume' heb gedrukt. Onhandig. 2. Ruitenwissers. Schakel je bij de E82 op automatisch met een knopje op de kop van de bedieningshendel. Daarbij gebruik ik toch wel met enige regelmaat het tipcontact naar beneden om tussentijds eens te wissen als je dat eerder wilt dan de automaat dat bedenkt en dat verstoort de werking van de regensensor ook niet. Regensensor die overigens niet veel anders reageert. Maar, bij de F20 schakel je de automaat in door de RW hendel 1 positie naar boven te zetten. Wil je dan even tussendoor een wisbeweging moet je 2 posities naar beneden om 'm daarna weer 2 posities omhoog terug in de automaatstand te zetten. Geen megadingen maar wel onhandige niggles die in de dagelijkse praktijk erg irritant kunnen zijn.
Alles bij elkaar helemaal geen verkeerde auto maar ik heb toch graag zsm mijn petroliestel weer terug

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Thu Feb 15, 2018 10:10 am
by uwbuurman
Joene die zijn diesel mist, dat ik de dag mag meeemaken....
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Thu Feb 15, 2018 4:13 pm
by Jeroen
Als het alternatief een driepitter is... teveel gelijkenissen met een Suzuki Alto voor mij haha! Zelfs een Hyundai Atos heeft 4 cylinders. Klein en zonder al te veel compressie, maar toch....
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Posted: Thu Feb 15, 2018 9:15 pm
by Nick1984
Jeroen wrote:Leve diesel koppel en dan niet a la VAG zooi in een mega bult over een kort toerenbereik beschikbaar, maar lekker door de toeren heen.
Ik vraag mij af waarom je zo afgeeft op VAG?
Ik rij momenteel +/- 40.000 km per jaar, en buiten het feit dat het een voorwiel dabber is ben ik echt tevreden met de Golf 6 GTD.
Voor een 2.0 diesel met 170 betrouwbare pk's en 350 Nm gaat die echt goed en nog geen stukken aan gehad.
Ook de 3.0 TDI blokken zijn super, bergen koppel en betrouwbaar zolang je maar goede brandstof tankt zonder condenswater...
Begrijp mij niet verkeerd, als ik zelf mocht kiezen kwam er terug een BMW, maar dan wel na grondig opzoekwerk, want die zijn ook niet meer wat ze geweest zijn kwalitatief gezien...