Page 374 of 420

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Fri Feb 23, 2018 9:07 am
by bmw e12 e21
Bedankt voor de info mannen. Ik wacht het antwoord van Hardeman af. Als ik dat geweten had dat Arnold die maakte had ik dat ook bij hem besteld. Zou hij er nog hebben?

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Fri Feb 23, 2018 2:47 pm
by Jeroen
Er zijn zat van die dingen verkocht dus klinkt als een serietje met verkeerde maatvoering, dat lossen ze ongetwijfeld netjes op. Arnold heeft jaaaren geleden een kleine serie gemaakt, betwijfel of daar nog iets van over is. Daar kan iedereen over gaan speculeren maar als Hardeman 't niet op kan lossen kun je beter Arnold een PB sturen denk ik.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat Feb 24, 2018 7:28 am
by bmw e12 e21
Hardeman heeft me de maat van hart tot hat gevraagd. Die is 642mm en zou volgens BMW(Thx Koos!) 646mm moeten zijn.
Ze zeiden dat de 4 andere die ze in stock hebben wel 646mm waren en gaan me 1 nasturen. Topservice dus bij Hardeman!!!

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat Feb 24, 2018 9:20 am
by Jeroen
Gelukkig, goed geregeld dus!

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat Feb 24, 2018 11:56 am
by ronaldo
Wondermike wrote:Heeft Arnold er geen meer liggen?
+1 heb er ook wel oren naar en destijds gemist blijkbaar

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat Feb 24, 2018 2:07 pm
by uwbuurman
Mooi hoe Hardeman het oplost, dus gewoon daar te te bestellen, Ronaldo

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat Feb 24, 2018 4:04 pm
by ronaldo
uwbuurman wrote:Mooi hoe Hardeman het oplost, dus gewoon daar te te bestellen, Ronaldo
Thx, ga direct kijken

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sat Feb 24, 2018 9:26 pm
by bmw e12 e21
Zeker doen ronaldo! Snelle verzending en duidelijk topservice!!

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sun Feb 25, 2018 6:42 pm
by bmw e12 e21
Vandaag mijn foto´s van mijn 323i topic terug geactiveerd door bij elke foto ~original toe te voegen. :mrgreen:
Op een halfuurtje was het gefixt.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sun Feb 25, 2018 8:20 pm
by BertjeConti
Ook lekker met de laptop bezig geweest, toen ik vanmorgen naar het tankstation in B reed viel mij op dat de ecu continu flink bij moest regelen, het mengsel was in de basis veel te rijk.
Eerder nooit gezien, dus moest het wel door de koude aanzuiglucht liggen, die was -2 graden.

Dus maar eens aan de air density table gesleuteld, deze ging onder 20 graden veel te snel omhoog, dus maar eens wat gladder gestreken.

Deze air density table bepaald dus de zwaarte van de lucht bij een bepaalde temperatuur.

Daarnaast ook even de EGO control aangepast, zodat er ook bij stationair automatisch afr bijgeregeld wordt.

Nu klopt het nog weer beter.

Lekker bezig geweest dus.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sun Feb 25, 2018 9:26 pm
by bmw e12 e21
Mooi dat je zoveel mogelijkheden hebt met die mega squirt.
Zo kan je zuinig rijden met een oldie en toch als het moet topprestaties neerzetten.
GROUPBUY Rob?? :mrgreen: :innocent

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sun Feb 25, 2018 11:24 pm
by BertjeConti
Ik denk dat de meeste originaliteits freaks hier al beginnen te bibberen bij de gedachte een ms systeem onder de kap van hun liefje(s) te moeten plaatsen.

Maar ik ben voor...

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Sun Feb 25, 2018 11:50 pm
by Peter V.
Waarschijnlijk niet zozeer vanuit originaliteitsidee maar persoonlijk bekeken gaat dit me te ver omdat ik er weinig van snap. Onbekend maakt onbemind zeg maar.

Hulde voor wat jij ermee kan maar een stap te ver voor mij.

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Mon Feb 26, 2018 7:49 am
by Jeroen
Ik ben er ook geen expert in, maar net als met bepaalde Alpha-N systemen vraag ik me altijd af waarom je zaken niet dichttimmert met een gaskleppositiegever (ipv een schakelaar) gecombineerd met een lambdaregeling waardoor je automatisch naar de gewenste AFR toewerkt?

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Posted: Mon Feb 26, 2018 8:22 am
by BertjeConti
Alpha-N kan ook met megasquirt, maar ik ben er eerlijk gezegd niet zo'n voorstander van. Het wordt eigenlijk alleen gebruikt bij motoren met ITB's als MAP of MAF niet mogelijk is. Gasklepstand alleen zegt immers helemaal niks over de hoeveelheid lucht die in een cilinders komt, er zijn te veel factoren zoals lucht temperatuur, barometrische druk, motor temperatuur die mede bepalen, en bij een geblazen motor is het al helemaal niet mogelijk.
Ik draai dus op Speed density waarbij de druk in het plenum bepalend is. nadeel hiervan is dat je de lucht temperatuur moet compenseren. Zou je met een Luchthoeveelheidsmeter werken, zoals in een Motronic, dan heb je die correctie niet nodig.
Ook heb ik een gaskleppositie gever geïnstalleerd, maar eerlijk gezegd wil ik alleen nog maar weten wanneer de gasklep helemaal dicht is, overige standen zijn niet interessant meer voor het systeem. Ik heb dus plannen deze onnauwkeurige gaskleppositie sensor terug te vervangen naar de schakelaar van het motronic systeem.

Lambdaregeling (zoals mijn EGO control) is een heel mooie oplossing, maar je wilt ernaar toe streven dat de regeling zo weinig mogelijk hoeft bij te regelen, zodat in het geval van een defecte lambdasensor je systeem nog goed genoeg blijft werken (limp mode).