Wat heb jij vandaag gedaan?
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Eens hoor en dat is ook mijn bedenking bij systemen als Alpha-N, en dat heb ik ook meermaals mis zien gaan, initieel wil je de belangrijkste factoren correct ingeregeld hebben, maar kan kun je andersom de gemeten lambda ook weer als failsafe gebruiken. Heb op de Ring meermaals meegemaakt dat er iets anders de mist in ging (gever, of map ineens in de war) en er dan niets waarschuwt of ingrijpt. Tegen de tijd dat je het dan merkt lopen allang 1 of 2 cylinders niet meer mee en liggen de brokken al van de kleppen af.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Hangt natuurlijk enorm af van het doel van de auto. Ik wil.het inderdaad zo origineel mogelijk hebben, maar zou best graag een soort van racer willen hebben. Zoiets als de auto van Jeremy lijkt me geweldig en daar is weinig origineel aan.BertjeConti wrote:Ik denk dat de meeste originaliteits freaks hier al beginnen te bibberen bij de gedachte een ms systeem onder de kap van hun liefje(s) te moeten plaatsen.
Maar ik ben voor...
Jij zoekt het binnen de mogelijkheden van de bestaande auto, en dat is ook ontzettend gaaf. Ik kan jouw wagen meer waarderen dan een heel aantal "net niet" originele oudjes die gewoon voor origineel niet goed zijn onderhouden of eigenlijk zijn verkloot met b-merk onderdelen etc. Jouw auto is gewoon een gaaf stuk rijplezier en ik heb diep respect voor jouw kennis en kunde met die MS.
Zelfde geldt voor de auto en de kennis van Jan Willem. Ik had de hele zooi allang op de bult gejaagd, maar als ik lees en zie wat hij er allemaal mee uitvreet, heerlijk gewoon. En het rijdt ook nog! Ik weet zeker dat jullie beide veel lol hebben aan de autos en aan het sleutelen en afstellen ervan.
Dus ga zo door!!!
zaterdag naar onder Brugge gereden voor een 323i te kopen roestvrij zou zijn en technisch is goede staat.
2,5 uur enkele reis en daar aangekomen...
BMW moest nog volledig over worden gespoten, remmerij zat er niet op en er was aan gelast en her en der polyester platen. Geen ketsrotte cas maar zeker niet zo hard al beweerd. De jongen in kwestie was er zelf niet, zijn vader wel, maar die bemoeide zich er niet mee.
Wij dus chagrijnig terug. Meneer belde ons toen hij klaar was met werken. We hebben aangegeven dat we toch niet echt vrolijk waren omdat de staat anders was dan voorgesteld. Hij begreep het en bood zijn excuses aan, uiteindelijk toch een prijs overeen gekomen.
Kom ik thuis, krijg ik een berichtje van hem dat hij hem toch niet mag verkopen van zijn vader. Ik heb aangegeven dat ik het erg vreemd vind, hij is meerderjarig en de keuze bewust gemaakt. Dus nu nog in strijd met hem hierover.
hij heet Olivier VanIerberghe en heeft zelfs een eigen garage bedrijf, misschien dat iemand hem kent.
Vanlerberghe Premium Cars
Maar meneer doet erg onprofessioneel zaken.
Groeten loentje
2,5 uur enkele reis en daar aangekomen...
BMW moest nog volledig over worden gespoten, remmerij zat er niet op en er was aan gelast en her en der polyester platen. Geen ketsrotte cas maar zeker niet zo hard al beweerd. De jongen in kwestie was er zelf niet, zijn vader wel, maar die bemoeide zich er niet mee.
Wij dus chagrijnig terug. Meneer belde ons toen hij klaar was met werken. We hebben aangegeven dat we toch niet echt vrolijk waren omdat de staat anders was dan voorgesteld. Hij begreep het en bood zijn excuses aan, uiteindelijk toch een prijs overeen gekomen.
Kom ik thuis, krijg ik een berichtje van hem dat hij hem toch niet mag verkopen van zijn vader. Ik heb aangegeven dat ik het erg vreemd vind, hij is meerderjarig en de keuze bewust gemaakt. Dus nu nog in strijd met hem hierover.
hij heet Olivier VanIerberghe en heeft zelfs een eigen garage bedrijf, misschien dat iemand hem kent.
Vanlerberghe Premium Cars
Maar meneer doet erg onprofessioneel zaken.
Groeten loentje
- Jeroen
- Site Admin
Ja dat soort trieste types kom je volop tegen. Of een auto die hard (??) en roestvrij is, maar dan vooral tussen de roestgaten. Of eerste eigenaar maar dat was wel 4 eigenaren geleden en die volledige onderhoudshistorie heeft een gaatje van een jaar of 30. Ook al eens zaken getracht te doen met een Belg genaamd Jeroen Baudet die volgens mij samen met zijn paps ook weer loopt te schuiven met BMW's en dan vooral E30. Deal gesloten, aangeboden aan te betalen, dat was niet nodig, en dan daags voor de afhaalafspraak afbellen want de auto is verkocht. Net zo'n loser als Thierry Baudet denk ik dan maar.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP

Mooi balen, Leon. Triest als mensen je proberen te belazeren en hopen dat je Stevie Wonder bent, qua kijken...
Tja roestvrij had ik natuurlijk al niet helemaal verwacht. Maar als je vraagt of er niks gelast is en je gewoon de plaatjes ziet zitten op de a-stijl dan vind ik dat toch vreemd.
Ik weet ook niet altijd alles van een auto en natuurlijk calculeer je wat in, maar dit vond ik (zeker als de persoon in kwestie een autobedrijf heeft) toch wel een erg groot verschil met de werkelijkheid. En ook dit werd dus meegenomen in de onderhandeling, als je dan op een prijs uitkomt en jezelf dan weer terug trekt door je te verschuilen achter je papa...
#frustratie
Groeten loentje
Ik weet ook niet altijd alles van een auto en natuurlijk calculeer je wat in, maar dit vond ik (zeker als de persoon in kwestie een autobedrijf heeft) toch wel een erg groot verschil met de werkelijkheid. En ook dit werd dus meegenomen in de onderhandeling, als je dan op een prijs uitkomt en jezelf dan weer terug trekt door je te verschuilen achter je papa...
#frustratie
Groeten loentje
- 323baur
- E21 VIP

Terecht dat je je hier meldt. Dit soort gasten mogen best publiekelijk afgefikt worden.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
Vandaag, nou meer de afgelopen weken: deal rondgemaakt met een nieuwe lokatie voor de Sharknose Meeting, we zijn tenslotte al jaren een rondreizend circus. Maar dit is wel weer een super lokatie en welbekend in autoland natuurlijk. Apart forumtopic in Evenementen komt eraan en de website is ook bijna up to date, nog eventjes geduld. Maar we kunnen alvast zeggen:
Zaterdag 23 juni 2018
BMW Sharknose Meeting
Autotron Rosmalen
Zegt 't voort en reserveer 'm in de agenda!
Zaterdag 23 juni 2018
BMW Sharknose Meeting
Autotron Rosmalen
Zegt 't voort en reserveer 'm in de agenda!
Regards/groeten, Jeroen
Dat is weer een stuk dichterbij 
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- uwbuurman
- E21 VIP

Als je aan de verkeerde kant van de grens woont wel, ja. Ik vind het veel verder weg. Maar de locatie maakt alls goed. Top locatie, goede datum, zin in!!! Kan niet wachten.
- BertjeConti
- E21 Mad
- My E21(s): E12 520-6
Er hebben zich plotseling een 5 tal bmw Z1 en één Z4 ingeschreven bij de Peelrabd Classic die 8 april op het programma staat

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- BertjeConti
- E21 Mad
- My E21(s): E12 520-6
Klopt, www.bmwz1.nl

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Ik heb intussen al een tijdje mijn 2de ALPINA verstevigings baar binnen. In tegenstelling tot wat ze zeiden dat die qua maatvoering wel ok waren was die dat niet.bmw e12 e21 wrote:Hardeman heeft me de maat van hart tot hat gevraagd. Die is 642mm en zou volgens BMW(Thx Koos!) 646mm moeten zijn.
Ze zeiden dat de 4 andere die ze in stock hebben wel 646mm waren en gaan me 1 nasturen. Topservice dus bij Hardeman!!!
Ze kunnen niet meten zeker...
Ik heb er nu 1tje uitgevijld en andere kant wat opgevuld en op 315 gezet...
En er maar bij Arnold besteld.
Wat een verschil in kwaliteit en afwerking zeg!
De helft van de prijs, veel lichter, mooi gepoedercoat en dus niet gelakt met lopers. EN, ze passen.

grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm