316, 1980 SAPHIR BLAU.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11874
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Ik denk dat we wel kunnen vaststellen dat dit toch echt de zwakste plek is van de carrosserie.
Gelukkig woon je dicht bij st W..
Gelukkig woon je dicht bij st W..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12119
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
Ik ben inderdaad ook bang dat dit het zwakste plek is van de E21. Ik heb ondertussen ook in de gaten dat het een eigenmaaksel zal moeten worden.
Natuurlijk is St.Willebrord dichtbij maar ik zal eventueel alleen Stefan raadplegen voor advies want ik wil het zelf doen aangezien de Baur daar ook wat werk heeft kan ik mooi ervaring op gaan doen.
Ondertussen wil ik zoveel beeldmateriaal verzamelen van mensen die daar e.e.a. gerepareerd hebben
@WM, Kijken naar de wielbakken van je E21'ers mag altijd maar ik denk dat de kans groot is dat ze toch enigszins zijn aangetast en dan moet ik nog steeds aan het werk. Het komt wel goed maar of ik de 316 voor 28 augustus af heb kan ik niet garanderen
Ik ben inderdaad ook bang dat dit het zwakste plek is van de E21. Ik heb ondertussen ook in de gaten dat het een eigenmaaksel zal moeten worden.
Natuurlijk is St.Willebrord dichtbij maar ik zal eventueel alleen Stefan raadplegen voor advies want ik wil het zelf doen aangezien de Baur daar ook wat werk heeft kan ik mooi ervaring op gaan doen.
Ondertussen wil ik zoveel beeldmateriaal verzamelen van mensen die daar e.e.a. gerepareerd hebben

@WM, Kijken naar de wielbakken van je E21'ers mag altijd maar ik denk dat de kans groot is dat ze toch enigszins zijn aangetast en dan moet ik nog steeds aan het werk. Het komt wel goed maar of ik de 316 voor 28 augustus af heb kan ik niet garanderen

Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
ik zou zeker voor nieuw gaan, al is het een beetje van een lapjesdeken.
1 ste reden is, gelijk van welke sloper je de wielkasten haalt, er zal altijd chiqlet aanhangen, en dat moet er allemaal af, anders val je garantie flauw van de stank alleen al tijdens het lassen
2de reden is, die hoekjes van die dikke steunplaten willen roesten bij iedere e21 die ik al gezien heb door de wielkast. waarschijnlijk ook zo'n strespunt net zoals de b-stijl. en stresspunten roest moet zowiezo uitgesneden en vernieuwd worden. of het is binnen de kortse keren weer van hetzelfde
2de handswielkasten opkuisen en plaatsen om na 7 jaar weer hetzelfde voor te hebben.
oud ijzer = soepijzer
blijft nieuw de beste optie, spijtig van de prijs natuurlijk.
1 ste reden is, gelijk van welke sloper je de wielkasten haalt, er zal altijd chiqlet aanhangen, en dat moet er allemaal af, anders val je garantie flauw van de stank alleen al tijdens het lassen
2de reden is, die hoekjes van die dikke steunplaten willen roesten bij iedere e21 die ik al gezien heb door de wielkast. waarschijnlijk ook zo'n strespunt net zoals de b-stijl. en stresspunten roest moet zowiezo uitgesneden en vernieuwd worden. of het is binnen de kortse keren weer van hetzelfde
2de handswielkasten opkuisen en plaatsen om na 7 jaar weer hetzelfde voor te hebben.

oud ijzer = soepijzer
blijft nieuw de beste optie, spijtig van de prijs natuurlijk.
greets
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12119
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
In principe heb je helemaal gelijk.
maar dan ben ik wel even een dikke 400 euro armer. Al zou ik gelijk de openingen tussen de dubbele plaat dichtmaken want die heeft mijn inziens totaal geen zin en is een grote roeststarter.
Alles wat gerepareerd wordt zal ook uitgesneden worden en totaal vernieuwd, ik ga geen plaatwerk erover zetten.
Wat je ook niet moet vergeten is dat ik niet de 316 ga restaureren. Ze is vrij hard en ik wil haar niet in twee jaar afschrijven dus het moet wel goed gebeuren zonder dat de auto gelijk overgespoten moet worden.

Alles wat gerepareerd wordt zal ook uitgesneden worden en totaal vernieuwd, ik ga geen plaatwerk erover zetten.
Wat je ook niet moet vergeten is dat ik niet de 316 ga restaureren. Ze is vrij hard en ik wil haar niet in twee jaar afschrijven dus het moet wel goed gebeuren zonder dat de auto gelijk overgespoten moet worden.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11874
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Ik zou - eerlijk is eerlijk - deze auto zo goedkoop mogelijk hard maken.
Echt geld waard worden doet ze nooit.
Zeker als je bedenkt waarvoor je haar gekocht hebt - goedkope daily - zou ik ondanks de originaliteit gewoon netjes bakken en braden.
Bovendien zie je er niks van.
Echt geld waard worden doet ze nooit.
Zeker als je bedenkt waarvoor je haar gekocht hebt - goedkope daily - zou ik ondanks de originaliteit gewoon netjes bakken en braden.
Bovendien zie je er niks van.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 103
- Joined: Tue Mar 31, 2009 9:33 pm
- Location: Netherlands - Limburg - Born
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12119
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Jullie hebben helemaal gelijk en dat is ook de bedoeling. Het zou de daily voor Paulien moeten worden dus moeten de plekken wel goed behandeld worden maar een wereldprijs zal ik er nooit van gaan maken.
Het komt allemaal best goed en mocht ik iemand nodig hebben voor raad en daad dan laat ik het echt wel weten.
Het komt allemaal best goed en mocht ik iemand nodig hebben voor raad en daad dan laat ik het echt wel weten.

Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11874
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Hulp nodig?
Wist je dat ik erg goed ben in grof sloopwerk??
Vooral benzine gestookte flexen is mijn specialiteit.
Voor ragfijne randjes op mm nauwkeurig moet je bij iemand anders zijn..
Wist je dat ik erg goed ben in grof sloopwerk??
Vooral benzine gestookte flexen is mijn specialiteit.
Voor ragfijne randjes op mm nauwkeurig moet je bij iemand anders zijn..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12119
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Ik ga vandaag de onderste versteviging bij de wielbak verwijderen en dan zien we pas echt wat de "schade" is.
Foto's komen vanzelf
Foto's komen vanzelf

Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12119
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Vandaag dus de coating verder verwijdert en de onderste versteviging weggehaald. Ik wilde hem eerst behouden zodat deze teruggezet kon worden met wat aanpassen maar aan de bovenkant was de roest ook al aanwezig.
Als eerste dus zonder coating.

Dan de onderste versteviging eraf. Je kunt zien dat er weinig tot geen tectyl heeft gezeten via die dop in de kofferruimte.

De bovenkant van de versteviging was dus ook al aangetast. Verder nu wat spullen besteld ( Fertan, Ferpox en anti-steenslagcoating) Hierna eerst eens een onderversteviging gaan maken.

Als eerste dus zonder coating.

Dan de onderste versteviging eraf. Je kunt zien dat er weinig tot geen tectyl heeft gezeten via die dop in de kofferruimte.

De bovenkant van de versteviging was dus ook al aangetast. Verder nu wat spullen besteld ( Fertan, Ferpox en anti-steenslagcoating) Hierna eerst eens een onderversteviging gaan maken.

Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)