Page 5 of 27
Posted: Tue May 18, 2010 7:06 am
by Wondermike
Ik zal eens kijken hoe de wielkasten van mijn 320 zijn.
Heb alleen weg weinig tijd om te beginnen met slopen.
De 315 is knetterhard maar dat dacht jij van jouw auto ook.
Ik zal eens achter de achterbank kijken.....
Posted: Tue May 18, 2010 8:50 am
by 323baur
Ik denk dat we wel kunnen vaststellen dat dit toch echt de zwakste plek is van de carrosserie.
Gelukkig woon je dicht bij st W..
Posted: Tue May 18, 2010 10:00 am
by Peter V.
Hoi,
Ik ben inderdaad ook bang dat dit het zwakste plek is van de E21. Ik heb ondertussen ook in de gaten dat het een eigenmaaksel zal moeten worden.
Natuurlijk is St.Willebrord dichtbij maar ik zal eventueel alleen Stefan raadplegen voor advies want ik wil het zelf doen aangezien de Baur daar ook wat werk heeft kan ik mooi ervaring op gaan doen.
Ondertussen wil ik zoveel beeldmateriaal verzamelen van mensen die daar e.e.a. gerepareerd hebben
@WM, Kijken naar de wielbakken van je E21'ers mag altijd maar ik denk dat de kans groot is dat ze toch enigszins zijn aangetast en dan moet ik nog steeds aan het werk. Het komt wel goed maar of ik de 316 voor 28 augustus af heb kan ik niet garanderen

Posted: Tue May 18, 2010 7:26 pm
by Cerberus
ik zou zeker voor nieuw gaan, al is het een beetje van een lapjesdeken.
1 ste reden is, gelijk van welke sloper je de wielkasten haalt, er zal altijd chiqlet aanhangen, en dat moet er allemaal af, anders val je garantie flauw van de stank alleen al tijdens het lassen
2de reden is, die hoekjes van die dikke steunplaten willen roesten bij iedere e21 die ik al gezien heb door de wielkast. waarschijnlijk ook zo'n strespunt net zoals de b-stijl. en stresspunten roest moet zowiezo uitgesneden en vernieuwd worden. of het is binnen de kortse keren weer van hetzelfde
2de handswielkasten opkuisen en plaatsen om na 7 jaar weer hetzelfde voor te hebben.
oud ijzer = soepijzer
blijft nieuw de beste optie, spijtig van de prijs natuurlijk.
Posted: Tue May 18, 2010 7:33 pm
by Peter V.
In principe heb je helemaal gelijk.

maar dan ben ik wel even een dikke 400 euro armer. Al zou ik gelijk de openingen tussen de dubbele plaat dichtmaken want die heeft mijn inziens totaal geen zin en is een grote roeststarter.
Alles wat gerepareerd wordt zal ook uitgesneden worden en totaal vernieuwd, ik ga geen plaatwerk erover zetten.
Wat je ook niet moet vergeten is dat ik niet de 316 ga restaureren. Ze is vrij hard en ik wil haar niet in twee jaar afschrijven dus het moet wel goed gebeuren zonder dat de auto gelijk overgespoten moet worden.
Posted: Tue May 18, 2010 8:54 pm
by 323baur
Ik zou - eerlijk is eerlijk - deze auto zo goedkoop mogelijk hard maken.
Echt geld waard worden doet ze nooit.
Zeker als je bedenkt waarvoor je haar gekocht hebt - goedkope daily - zou ik ondanks de originaliteit gewoon netjes bakken en braden.
Bovendien zie je er niks van.
Posted: Tue May 18, 2010 9:30 pm
by Kuist318
is best veel werk maar wil je raad laat het maar weten.
help je graag
ik hoor het wel.
kan best netjes opgelost worden zonder dat ze overgespoten moet worden
Posted: Tue May 18, 2010 9:39 pm
by 323baur
Dat kan ik onderschrijven hoor. Komt vast goed!
Posted: Tue May 18, 2010 9:55 pm
by ruudariaans
Kun je niet de overzetdelen die je wel kunt krijgen gewoon gebruiken als inzet stukken? Heb ik al vaker met succes gedaan.
Gr. Ruud
Posted: Tue May 18, 2010 10:57 pm
by Peter V.
Jullie hebben helemaal gelijk en dat is ook de bedoeling. Het zou de daily voor Paulien moeten worden dus moeten de plekken wel goed behandeld worden maar een wereldprijs zal ik er nooit van gaan maken.
Het komt allemaal best goed en mocht ik iemand nodig hebben voor raad en daad dan laat ik het echt wel weten.

Posted: Wed May 19, 2010 9:46 am
by 323baur
Hulp nodig?
Wist je dat ik erg goed ben in grof sloopwerk??
Vooral benzine gestookte flexen is mijn specialiteit.
Voor ragfijne randjes op mm nauwkeurig moet je bij iemand anders zijn..
Posted: Wed May 19, 2010 10:02 am
by Peter V.
Ik ga vandaag de onderste versteviging bij de wielbak verwijderen en dan zien we pas echt wat de "schade" is.
Foto's komen vanzelf

Posted: Wed May 19, 2010 5:36 pm
by Peter V.
Vandaag dus de coating verder verwijdert en de onderste versteviging weggehaald. Ik wilde hem eerst behouden zodat deze teruggezet kon worden met wat aanpassen maar aan de bovenkant was de roest ook al aanwezig.
Als eerste dus zonder coating.
Dan de onderste versteviging eraf. Je kunt zien dat er weinig tot geen tectyl heeft gezeten via die dop in de kofferruimte.
De bovenkant van de versteviging was dus ook al aangetast. Verder nu wat spullen besteld ( Fertan, Ferpox en anti-steenslagcoating) Hierna eerst eens een onderversteviging gaan maken.

Posted: Wed May 19, 2010 6:31 pm
by Wondermike
Ik zeg goed bezig!!
Als we nou toch allemaal zo goed konden lassen als the Weltmaster dan was het zo gedaan

Posted: Wed May 19, 2010 8:48 pm
by Peter V.
Daar heb je gelijk in WM. Dus veel oefenen en dan hopen dat we in de buurt komen
