Voorstellen + aankoopvraag

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
tseard
E21 VIP
E21 VIP

Re: Voorstellen + aankoopvraag

Post by tseard »

Ik neem zondag wel even een kijkje bij mijn auto, dan zet ik de gegevens die ik zo kan vinden hier neer! Tenzij iemand het sneller kan doen!

Duke
Upcoming E21 fanatic

Post by Duke »

Ik zal volgende week ook even kijken wat ik bij mijn wielen kan vinden. Ik vermoed dat er iig voor wel een spacer zit. Het is wel een originele 4X100 steek.
Hoe kan ik eventuele gevaarlijke situaties herkennen? Of zijn spacers nooit 100% te vertrouwen? Wil inderdaad niet weten wat er gebeurd als bij 160+ op de teller de bouten in het rond vliegen :shock:
En dat hoedenplankje zal dan wel een nieuwe worden, of ik moet zelf even met de zaag aan het stunten gaan, maar voor die paar tientjes...
tseard
E21 VIP
E21 VIP

Post by tseard »

In mijn velgen staat!
BBS RS 070
7JX15 H2 ET 16
Duke
Upcoming E21 fanatic

Post by Duke »

Vanmiddag ook even naar m'n velgen gekeken, maar dat was een vieze tegenvaller :(
Het zijn geen originele BBS wielen, maar Lenso's, had ik eigenlijk eerder moeten zien :bag
Het verschil zit in de grote moer. Bij BBS is dit gewoon een 'kale' moer, bij Lenso zitten hier nog een paar nep-boutjes in. Dit is duidelijk te zien in onderstaande foto:
Image
Ik kan op deze velgen dus ook geen ET waardes vinden.
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Mwoah evengoed zien ze er niet vies uit. Maten zou je achter het naafdeksel moeten kunnen vinden.
Regards/groeten, Jeroen
r@n-d
E21 Pro

Post by r@n-d »

Die lenso BSX ken ik wel...
Ik wil niemand bang make maar schijnbaar is de lak daar niet denderend van... Maar goed... wel een prachtige velg
en zeker de prijs is leuk... een goed alternatief voor veel te dure bbs rs'en...
Gr. Randy

e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

Hmzz dat is idd helaas, maar een voordeel, niemand had het hier gezien :mrgreen:

Nadeel van lenso's is het gewicht tov de RS velgen. RS kun je makkelijk allevier tegelijk optillen, die andere wordt toch wat zwaarder :wha

groeten loentje
Duke
Upcoming E21 fanatic

Post by Duke »

Jeroen wrote:Mwoah evengoed zien ze er niet vies uit. Maten zou je achter het naafdeksel moeten kunnen vinden.
Ik heb achter het naafdeksel gekeken, hier staat slechts de steek. Ik denk dat de rest van de info aan de binnenkant staat.
Ze zijn er inderdaad niet lelijker om, maar ik kan nu de velgranden niet wisselen, wat bij originele BBS wel kan. Dat vind ik wel jammer.
r@n-d
E21 Pro

Post by r@n-d »

ik meen dat lenso bsx wel alleen 25 en 38 et heeft... tenminste ik kan geen andere vinden...
Gr. Randy

e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Ik weet niet of de auto met BBS velgen werd geadverteerd maar als dat zo was zou ik daar een belletje aan wagen bij de verkoper.
Een hele mooie set rs-en zijn tussen de 1000 en 1500 euro waard, maar deze :bag
(ondanks dat ze er perfect uitzien hoor)
So many cars, so little time
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

Volgens mij stond er echt BBS rs in de advertentie!!

groeten loentje
Duke
Upcoming E21 fanatic

Post by Duke »

Wondermike wrote:Ik weet niet of de auto met BBS velgen werd geadverteerd maar als dat zo was zou ik daar een belletje aan wagen bij de verkoper.
De auto werd geadverteerd met BBS, maar dat zou ook nog over de voorspoiler kunnen gaan. Ik denk dat er niet veel te bereiken is aangezien ik niks aan kan tonen.
Dit was de titel van de advertentie: "BMW 3 Serie 323i BBS, RVS uitlaat, Supermooie Auto!" De inhoud van de advertentie kan ik helaas niet terugvinden. Had ik ook even moeten bewaren :hammer
e-einundzwanzig
E21 Pro
My E21(s): '82 318i manual

Post by e-einundzwanzig »

op de autoschadevakbeurs stond lenso er ook, de vertegenwoordiger zei dat ze niet lager hadden dan et20..... toch zeer mooie velgjes voor weinig geld. kwaliteit heb ik echter geen id van.

Martin
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Zonder gein, de velgen zien er super uit hoor! en volgens mij als je ze netjes schoon houdt en niet een hele winter in de pekel blijven ze dat vast ook wel.

De laatste 323i die ik kocht stond ook in de advertentie "met 16" alpina's".
Tot ik de kapjes eraf haalde omdat ik al twijfelde.
Scheelde wel lekker in de aanschaf dat ze nep waren :thumbsup
So many cars, so little time
Post Reply