BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Vandaag dan toch voor elkaar gekregen om 'm te monteren. Het lag er weer eens aan dat bij een eerdere reparatie o.i.d. aan de uitlaat iets verkeerd teruggeplaatst was, niet de eerste keer met deze auto haha.
Maakt wel een hoop verschil, eindelijk van dat irritante geklapper af!
Maakt wel een hoop verschil, eindelijk van dat irritante geklapper af!
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
't is me de laatste tijd steeds meer gaan opvallen hoe krom m'n voorste remschijven zijn, is echt niet normaal meer. De auto remt nog prima, maar schud alle kanten op tijdens remmen. Remmen op een uitvoegstrook is bijna eng haha.
Maargoed, ik ben dus van plan binnenkort m'n voorste remschijven te gaan vervangen, en ik vroeg me af of dit goed zelf te doen is, en zo ja, hoe precies?
Als iemand nog een goed setje heeft liggen voor een 316 hoor ik 't ook graag.
Maargoed, ik ben dus van plan binnenkort m'n voorste remschijven te gaan vervangen, en ik vroeg me af of dit goed zelf te doen is, en zo ja, hoe precies?
Als iemand nog een goed setje heeft liggen voor een 316 hoor ik 't ook graag.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12119
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Schijven zetten is goed te doen.
Even de twee bouten losmaken van de remklauwen en dan de inbus op de naaf. Uiteraard eerst de remblokken verwijderen.
Het is misschien overbodig maar bij nieuwe schijven uiteraard ook nieuwe blokken!!
Even de twee bouten losmaken van de remklauwen en dan de inbus op de naaf. Uiteraard eerst de remblokken verwijderen.
Het is misschien overbodig maar bij nieuwe schijven uiteraard ook nieuwe blokken!!
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Ja, dat was ik inderdaad ook van plan... Ik ga morgen toch m'n nieuwe velgen er voor opgooien(AC Schnitzers), dan zal ik even kijken hoe het zit.
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Vandaag de velgen erop, even de specs:
AC Schnitzer type 1, 14x7j et25
- Voor 185/60 met 15mm spacer(anders loopt ie binnen aan op de stuurkogels) eind dus et10
- Achter 195/60 met 20mm spacer (maar 10mm nodig, maar ze moeten natuurlijk niet verder naar binnen staan dan voor.) eind dus et5
Foto's:




Ben er erg content mee!
Ik zit te denken om 323i voor- en achterpoten met schijven te nemen, lijkt dit jullie de moeite waard? schijven zijn nu dus krom, en met het oog op misschien later een andere motor lijken schijven rondom me wel fijn...
En weten jullie of 't erg veel werk is om dit op een 316 te krijgen?
AC Schnitzer type 1, 14x7j et25
- Voor 185/60 met 15mm spacer(anders loopt ie binnen aan op de stuurkogels) eind dus et10
- Achter 195/60 met 20mm spacer (maar 10mm nodig, maar ze moeten natuurlijk niet verder naar binnen staan dan voor.) eind dus et5
Foto's:




Ben er erg content mee!
Ik zit te denken om 323i voor- en achterpoten met schijven te nemen, lijkt dit jullie de moeite waard? schijven zijn nu dus krom, en met het oog op misschien later een andere motor lijken schijven rondom me wel fijn...
En weten jullie of 't erg veel werk is om dit op een 316 te krijgen?
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Ziet er goed uit!
Wat ik al zei, voorpoten lijkt me niet zo'n probleem, echter achter durf ik dus niet te zeggen.
groeten loentje
Wat ik al zei, voorpoten lijkt me niet zo'n probleem, echter achter durf ik dus niet te zeggen.
groeten loentje
-
- E21 Fanatic
- Posts: 222
- Joined: Tue Dec 07, 2010 9:59 pm
- My E21(s): '83 315 Bronzit (sold)
- Location: Zeist NL
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Dik hoor !
Bart, je hoort morgenochtend een datum, laat dan ff weten of je kan!
Bart, je hoort morgenochtend een datum, laat dan ff weten of je kan!

www.123CarCleaning.nl
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Is goed man, ik hoor 't wel!
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Loentje, je hebt pm!
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Vraagje: waarvoor dient exact het slangetje tussen m'n luchtfilterbak en m'n kleppendeksel? Het is nogal kapotterig en ik vroeg me af in hoeverre dit het gedrag van de motor aantast.
-
- E21 Fanatic
- Posts: 222
- Joined: Tue Dec 07, 2010 9:59 pm
- My E21(s): '83 315 Bronzit (sold)
- Location: Zeist NL
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Als ik het goed heb is deze ervoor om overdruk in het carter te voorkomen?? Correct me if im wrong...
Gr jurre
Gr jurre
www.123CarCleaning.nl
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Lijkt me redelijk logisch... is het hoogste punt van de motor, en leid naar een gedeelte waar nooit overdruk heerst... Ach ik haal wel een nieuwe bij BMW morgen.
Als iemand het exact weet, of kan bevestigen, graag!
Als iemand het exact weet, of kan bevestigen, graag!
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12119
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Bevestiging alhier. Is inderdaad de carterventilatie. Deze komt uit in de aanzuiglucht van de carburateur.
Het voorkomt vooral een smeerboel als ze heel is.
Het voorkomt vooral een smeerboel als ze heel is.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Fijn, dat verklaart dan ook wellicht wat olieverbruik? Al is de koppakking geloof ik ook niet zo best meer. Ik had vandaag maar eens m'n kleppendeksel helemaal schoongemaakt en opgeschuurd enzo, en toen viel het me op hoe kapot dat slangetje was.
Had jij m'n vraagje gezien onder "algemeen", over waar je die chroomstrips voor de voor- en achterruit kunt krijgen?
Oh, en ik heb Loentje ge-PM'ed, maar nog niks terug...
Had jij m'n vraagje gezien onder "algemeen", over waar je die chroomstrips voor de voor- en achterruit kunt krijgen?
Oh, en ik heb Loentje ge-PM'ed, maar nog niks terug...
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)