12 september: de verborgen maatregelen en met name de MRB

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
Guido
Upcoming E21 fanatic
My E21(s): '82 323i Polaris

Re: 12 september: de verborgen maatregelen

Post by Guido »

BMWvision wrote:Is een opstand een optie? Alle oldtimers van NL naar Den Haag?
Naaah, Het regent hier. :sealed

323i 1982 Polaris / Atlantic Blue interior
BMWvision
E21 Pro

Post by BMWvision »

Hoeft niet meteen :P Organiseren kost ook een paar dagen.
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Hoor ik nou dat we de volgende Sharknose Meeting hebben op het Binnenhof? Inclusief onbeperkt banden oproken, mensen en geveltjes raken is een pré. Ik zal m'n Project X vrienden ook es vragen :bag
Regards/groeten, Jeroen
raymondw
E21 Pro

Post by raymondw »

Jeroen,

Dat is een aankondiging voor FB :driving
Carpe Diem, Raymond
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Idd, iedereeen is uitgenodigd :)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
raymondw
E21 Pro

Post by raymondw »

Jeroen wrote:Tsja, voor nu nog even snel de auto verkopen is het inmiddels te laat. Rustig afwachten wat men er nu aan exacte invulling aan gaat geven lijkt me beter. En paniekvoetbal en drogredenen, laat dat maar even aan onze kersverse regering over.
Is zowiezo beter, maar even rekenen.

E28 M5 verkoop: 35k-40k
E34 M5 verkoop: 10k-15k
E39 530i verkoop: 10k

Brengt me aardig dicht bij een E61 M5 Touring. :boogie

Dan ruil ik die rare ster die nog ergens aan de straat staat er wel bij in. Ga ik niet doen, maar...... als ik dan toch WB moet betalen, waarom dan niet in 1keer goed. :launch
Carpe Diem, Raymond
Guido
Upcoming E21 fanatic
My E21(s): '82 323i Polaris

Post by Guido »

Robbert wrote:http://www.belastingdienst.nl/rekenhulp ... belasting/

Kun je de wegenbelasting uitrekenen, denk dat een E21 in de categorie 951 t/m 1050 kilo valt?
Op mijn kenteken staat: massa ledig voertuig: 1142 kg (323i)
Oftewel 460,= per jaar (in provincie Utrecht)
:wtf

Misschien toch maar een WA-mini Casco verzekering i.p.v. All-Risk....
Verdien ik weer wat terug.
323i 1982 Polaris / Atlantic Blue interior
Robbert
Upcoming E21 fanatic

Post by Robbert »

Guido wrote:
Robbert wrote:http://www.belastingdienst.nl/rekenhulp ... belasting/

Kun je de wegenbelasting uitrekenen, denk dat een E21 in de categorie 951 t/m 1050 kilo valt?
Op mijn kenteken staat: massa ledig voertuig: 1142 kg (323i)

Misschien toch maar een WA-mini Casco verzekering i.p.v. All-Risk....
Verdien ik weer wat terug.

Heb net ook even op mijn kenteken gekeken, massa ledig voertuig: 1057 kg (E30 323i), dus nét in de 1051 t/m 1150 schaal :wtf
Als het door gaat komen ga ik mijn auto ook schorsen, volgens mij is het voor voertuig ouder dan 15 jaar iets van 27 euro.
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot

Post by Manitoba »

Guido wrote: Op mijn kenteken staat: massa ledig voertuig: 1142 kg (323i)
Wat raar, de mijne is 3 weken geleden door de RDW gekeurd en er staat 1.027 kilo als massa ledig voertuig... Ook een E21-323i (handgeschakeld). Da's 125 kilo verschil... :!: :!: :!:

Greetz,
Walter.

BMW e21 323i Kastanien Rot 1980
BMW f31 320iA X-drive Imperial Blue 2016
Thegs
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp

Post by Thegs »

Achja, all-risk verzekeren voor 10k+ en dan maar om de boom vouwen... :hammer
Regards, Gerwin

1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

De E21 ers zijn nogal verschillend van gewicht. Mijn 320/6 staat voor ledig gewicht 1100 kg en massa rijklaar 1200 kg bij de RDW.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

Ik heb gisterenavond nog een mail gezonden naar de VVD en wacht nog op opheldering, dit onder het mom, je kunt hier wel gaan klagen maar als je de partijen niets laat weten gebeurd er zeker niets.

Geachte heer/mevrouw,
Via deze weg wil ik reageren op het regeerakkoord welke vandaag is gepresenteerd. Aangezien ik bewust VVD stem, kan ik me ook vinden in de meeste punten van het regeerakkoord. Echter één punt doet me erg veel pijn om te lezen, dit betreft het volgende punt:

De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieu-overwegingen afgeschaft.

Daar ik gepassioneerd oldtimer liefhebber ben, ik heb enkele klassieke BMWs, vind ik dit toch erg schokkend. Het kan toch niet de bedoeling zijn om de hobby van vele Nederlanders af te pakken. De klassieker is voor veel mensen een vorm van ontspanning, leuke ritjes in de zomer, sociaal contact via een club en een aangename afleiding naast de dagelijkse werkzaamheden. Daarnaast is het ook behoud van cultureel erfgoed en net zo belangrijk onderdeel van de historie als een monumentaal pand of een schilderij.
Ik zit op diverse fora en hier is al geschokt gereageerd op het regeerakkoord. Voor mensen met een modaal inkomen wordt het bezit van een klassieke auto onbetaalbaar. Zeker wanneer het meerdere klassieke auto’s betreft.

Tevens vind ik het belachelijk dat de term “milieu-overwegingen” als argument wordt aangehaald. Ik begrijp dat de overheid wil ingrijpen inzake het feit dat er steeds meer belastingvrije diesels op de weg komen. Dit is meer een financieel feit, dan een feit inzake milieu-overwegingen. Mocht de milieu-overweging een dusdanig belangrijke reden zijn, dan werd de uitstoot van vliegtuigen wel aangepakt. Of een voetbalwedstrijd, welke ons Nederlanders ook nog eens handenvol aan belastinggeld kost vanwege de inzet van ME. Massale mensen die in hun auto naar deze wedstrijd toekomen en het gebruik van gigantisch veel energie tijdens deze wedstrijd. Ik wil niemand zijn hobby ontnemen, maar dit zijn een paar concrete voorbeelden van activiteiten welke nog veel milieu vervuilender zijn..

Ik hoop dan ook dat de VVD met een passende oplossing komt, zodat de ware oldtimer liefhebber nog op prachtige zomerdagen van zijn stukje cultuur kan genieten.

Graag verneem ik van u een reactie.

M.vr.gr.
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Mooi Leon, maar of het helpt?
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

tja Koos, als je niet doet weet je zeker dat het niet helpt!

groeten loentje
Zavit
E21 Fanatic

Post by Zavit »

Leon,

op zich geef ik je wel gelijk. En ik vind het ook helemaal geen leuke regeling die ze door willen gaan voeren. Maar wat betreft al die mensen die nu allemaal oude diesels aan het invoeren zijn, die gaan naar mijn idee ook niet minder dan 5000 km per jaar met dat ding rijden, maar de auto gewoon gebruiken om flink wat km's te maken. En dat lijkt me niet helemaal de bedoeling en daar ben ik dan ook tegen.
Auto's vervuilen nu eenmaal, en oude auto's nog meer. Helaas gelukkig(!) heb ik er daar 2 en een half van (E21, T2, '88 touring). Ik zit veel op de weg, maar het lijkt mij het eerlijkst dat de vervuiler betaald. Dus waarom geen km-heffing? Of een km-heffing voor oldtimers?

Begrijp me niet verkeerd, ik denk namelijk ook dat de groep echte oldtimer liefhebbers niet zo een groot aandeel heeft in het totale wagenpark wat Nederland groot is. De oldtimer regeling was er voor de liefhebbers, daar hebben veel mensen misbruik van gemaakt, en zie wat de nieuwe regering nu voor maatregelen gaat nemen.

Wat betreft de vliegtuigen, daar heb je helemaal gelijk in, grote vervuilers. En nu zal ik veel mensen tegen het zere been schoppen, maar ik eet wel eens een stukje vlees. Niet zo veel meer als vroeger (opa was slager), maar toch. Die grote hoeveelheden dieren in die veeschuren zorgen voor enorme hoeveelheden uitstoot aan methaangas. Waarom daar niet in minderen? Heel depressief kan je er niet van worden als je 2 of 3 dagen per week minder vlees eet, en ik heb nog nooit gehoord dat er iemand is overleden doordat diegene meer groente is gaan eten.

Van mij mogen ze dus de kosten voor een stukkie vlees flink verhogen. Nu ga ik me nog minder geliefd maken, maar dat de accijns op sigaretten en drank ook omhoog gaat zal me ook mijn reet roesten. Ik rook niet, maar kan qua drank flink innemen. Vooral de duurdere dranken.
Hogere accijns op diesel en lpg. Diesel snap ik, maar waarom ook op lpg? Ik dacht toch echt dat dat de minst vervuilende brandstof voor auto's is die er is.

Nogmaals, ik baal van de regeling voor oldtimers, maar ik vind wel dat ze de mensen aan moeten pakken die van de regeling misbruik maken.

Net als het versoberen van uitkeringen. Dat doen ze niet voor de mensen die het echt nodig hebben, maar door al het misbruik er van.

Helaas moeten we miljarden bezuinigen.

Groet,

Zavit.
Post Reply