bmw e21 project
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11875
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: bmw e21 type 1/2
Is die doos alleen tegen de vlekken...of komen daar ook nog spullen vandaan?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
-
- E21 Fanatic
- Posts: 282
- Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
- My E21(s): '78 bmw 316
- Location: Driewegen, Zeeland
Re: bmw e21 type 1/2
die doos heeft onder drie motorblokken gelegen die aan het uit lekken waren dus vandaar de vlekken( lag niet onder de auto, daar lag een schoon stuk karton onder)
laten we maar zeggen dat het eenmalig was dat ik daar besteld heb.........het verzenden ging overigens wel goed en dat was ook op tijd binnen.
ik betaal vandaag de dag liever een beetje meer bij de dealer en dan fiets ik zelf wel die 16km op de fiets(alleen heen)
dit was trouwens een soort dikke papieren pakking, achteraf kon ik net zo goed zelf de pakking maken.
die van bmw is van kurk(velen malen beter)
mvg Krijn
laten we maar zeggen dat het eenmalig was dat ik daar besteld heb.........het verzenden ging overigens wel goed en dat was ook op tijd binnen.
ik betaal vandaag de dag liever een beetje meer bij de dealer en dan fiets ik zelf wel die 16km op de fiets(alleen heen)
dit was trouwens een soort dikke papieren pakking, achteraf kon ik net zo goed zelf de pakking maken.
die van bmw is van kurk(velen malen beter)
mvg Krijn
-
- E21 Fanatic
- Posts: 282
- Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
- My E21(s): '78 bmw 316
- Location: Driewegen, Zeeland
Re: bmw e21 type 1/2
ik zal als eerste met het goede nieuw komen:
de versnellingsbak zit erin, en hoe?
de bak paste niet via de onderkant zoals we dat bij de e30 van mijn broer deden, dus de motor er maar weer uit.
een maar de motor eruit de bak er aan gedaan, aangezien bij de motorlift we het kantel mechanisme waren vergeten mee te nemen hadden we maar een stuk klimtouw gepakt ( sterk, dun, en je kan de motor makkelijk verschuiven ).
het slechte nieuws:
het motorblokje lekt nu aan alle kanten, morgen maar eens bellen naar het bedrijf maar dat ter zijde.
ik ga nu alles bij de dealer bestellen, maakt mij dan niet uit dan het een half jaar langer duurt. weet ik tenminste dat het een (beetje) betere kwaliteit is.
(nu komt het geen waar het echt om gaat)
ik heb vandaag bijna alle kabels en aansluitingen aan gesloten ( ik was er maar voor de helft bij toen die kabelboom eruit ging, mist naar mijn mening het overige).
zo net was het dan zo ver (hoop je dan tenminste) draai ik het contact om, doet de startmotor het. haal ik de sleutels eruit dan blijft de startmotor lopen.
dus ik denk: de kabels van de startmotor zitten fout' ik even die kabels verwisselen. het zelfde probleem, zou iemand een oplossing weten voor dit probleem?
dan hoor ik het graag.
zo staat de auto er nu bij ( als iemand denkt dat er een kabel fout zit dan hoor ik het graag).


een paar foto's van de bekabeling ( moet ik nog een keer goed in orde maken ).

kabelboom hoort anders


zit overigens geen originele carburateur op ( ik denk ik zeg het maar ), maar een weber die nog aan gepast moet worden.
mvg Krijn
de versnellingsbak zit erin, en hoe?
de bak paste niet via de onderkant zoals we dat bij de e30 van mijn broer deden, dus de motor er maar weer uit.
een maar de motor eruit de bak er aan gedaan, aangezien bij de motorlift we het kantel mechanisme waren vergeten mee te nemen hadden we maar een stuk klimtouw gepakt ( sterk, dun, en je kan de motor makkelijk verschuiven ).
het slechte nieuws:
het motorblokje lekt nu aan alle kanten, morgen maar eens bellen naar het bedrijf maar dat ter zijde.
ik ga nu alles bij de dealer bestellen, maakt mij dan niet uit dan het een half jaar langer duurt. weet ik tenminste dat het een (beetje) betere kwaliteit is.
(nu komt het geen waar het echt om gaat)
ik heb vandaag bijna alle kabels en aansluitingen aan gesloten ( ik was er maar voor de helft bij toen die kabelboom eruit ging, mist naar mijn mening het overige).
zo net was het dan zo ver (hoop je dan tenminste) draai ik het contact om, doet de startmotor het. haal ik de sleutels eruit dan blijft de startmotor lopen.
dus ik denk: de kabels van de startmotor zitten fout' ik even die kabels verwisselen. het zelfde probleem, zou iemand een oplossing weten voor dit probleem?
dan hoor ik het graag.
zo staat de auto er nu bij ( als iemand denkt dat er een kabel fout zit dan hoor ik het graag).


een paar foto's van de bekabeling ( moet ik nog een keer goed in orde maken ).

kabelboom hoort anders


zit overigens geen originele carburateur op ( ik denk ik zeg het maar ), maar een weber die nog aan gepast moet worden.
mvg Krijn
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4546
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: bmw e21 type 1/2
Das wel vervelend met die lekkages...
Ik gebruik altijd wat sealpasta bij het plaatsen van nieuwe pakkingen.
De 323i motor heb ik met DIRKO in combinatie met de pakkingen geseald.
http://www.kmx24.de/artikel.php?id=4058
Ik gebruik altijd wat sealpasta bij het plaatsen van nieuwe pakkingen.
De 323i motor heb ik met DIRKO in combinatie met de pakkingen geseald.
http://www.kmx24.de/artikel.php?id=4058
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12119
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: bmw e21 type 1/2
Kabels zou ik moeten bekijken maar de vacuumslang zit verkeerd.
Jij heb een ontsteking met een enkele aansluiting, oftewel alleen vervroeging. Wat ik zie is dat je de slang via het thermoventiel laat gaan, deze is alleen voor verlating omdat ze de doorgang afsluit zodra ze op temperatuur is.
Jij heb een ontsteking met een enkele aansluiting, oftewel alleen vervroeging. Wat ik zie is dat je de slang via het thermoventiel laat gaan, deze is alleen voor verlating omdat ze de doorgang afsluit zodra ze op temperatuur is.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
-
- E21 Fanatic
- Posts: 282
- Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
- My E21(s): '78 bmw 316
- Location: Driewegen, Zeeland
Re: bmw e21 type 1/2
Oke, dus als ik het goed begrijp hoort de korte vacuüm slang er niet en moet de lange op de aansluiting van de carburateur. Ik neem niet aan dat dit te maken heeft met mijn grootste probleem op dit moment.
Mvg Krijn
Mvg Krijn
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12119
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: bmw e21 type 1/2
Nee, heeft niets te maken met je probleem maar dat viel mij het eerste op.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11875
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: bmw e21 type 1/2
Heb je nou een lucht aanvoer slang als koelwater slang gebruikt?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
-
- E21 Fanatic
- Posts: 282
- Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
- My E21(s): '78 bmw 316
- Location: Driewegen, Zeeland
Re: bmw e21 type 1/2
Hahaha volgens mij niet
Mvg Krijn
Mvg Krijn
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29901
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: bmw e21 type 1/2
Nee da's een universele kvs slang, had Sven ook op de Alpina. Lijkt idd op een old school luchtslang maar dat is 't niet.
Regards/groeten, Jeroen
-
- E21 Fanatic
- Posts: 282
- Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
- My E21(s): '78 bmw 316
- Location: Driewegen, Zeeland
Re: bmw e21 type 1/2
update (je)
start motor in de revisie gehad. alles was goed, dus van de week maar eens kijken wat er dan aan de hand is.
verder nog wat foto's :



zal van de week meer kunnen doen aan de auto ivm vroege dienst.
ik heb gezien dat de type2(zwarte auto) 3 nummers heeft:
chassis nummer
onder het dashboard
recht tegenover het chassis nummer
type1 (beige auto) 1 nummer:
chassis nummer
klopt dit?
Mvg. Krijn
start motor in de revisie gehad. alles was goed, dus van de week maar eens kijken wat er dan aan de hand is.
verder nog wat foto's :



zal van de week meer kunnen doen aan de auto ivm vroege dienst.
ik heb gezien dat de type2(zwarte auto) 3 nummers heeft:
chassis nummer
onder het dashboard
recht tegenover het chassis nummer
type1 (beige auto) 1 nummer:
chassis nummer
klopt dit?
Mvg. Krijn
Re: bmw e21 type 1/2
onder het dashboard? Waar dan?
groeten loentje
groeten loentje
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12119
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: bmw e21 type 1/2
Bij type 2 zou bij sommige op de dwarsbalk waar het dashboard zit ook het chassisnummer ingeslagen zijn (zo heb ik het altijd begrepen)
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29901
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: bmw e21 type 1/2
Op die dwarsbalk zit dan een plaatje, soort ponsplaatje, met twee popnagels vast. Op dat plaatje staan weer de optiecodes en chassisnr. Dat zou dus overeen moeten komen met het chassisnr rechtsvoor. Het nummer linksvoor wijkt af en bij mijn weten zijn er geen bestanden beschikbaar om die te linken aan een zeker chassisnr.
Bepaalde modellen, we hebben ze al gezien uit B en uit CH meen ik, hebben ook in de kofferbak een chassisnr plaatje langs de opstaande rand links op de bodem. Vroege Zwitsers hebben ook een Zwitsers plaatje rechtsvoor met het chassisnr, en de allervroegste NL exemplaren (nog zonder het 17-cijferige universele chassisnr) hadden soms ook zoiets, helemaal linksboven op de foto:

Dat hoorde bij:

Bepaalde modellen, we hebben ze al gezien uit B en uit CH meen ik, hebben ook in de kofferbak een chassisnr plaatje langs de opstaande rand links op de bodem. Vroege Zwitsers hebben ook een Zwitsers plaatje rechtsvoor met het chassisnr, en de allervroegste NL exemplaren (nog zonder het 17-cijferige universele chassisnr) hadden soms ook zoiets, helemaal linksboven op de foto:

Dat hoorde bij:

Regards/groeten, Jeroen