E21 318i (ITB)
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: E21 317
Geen probleem met warmte hoor. Ik zal straks ook een elektrische pomp moeten plaatsen in de motorruimte. Eventueel een frame maken met rubbers voor het geluid wat te dempen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: E21 317
Komt helemaal goed dan 
Dankjewel trouwens dat ik je rode spulletjes mocht lenen! Dat maakte de wissel echt heel erg veel makkelijker.
Dankjewel trouwens dat ik je rode spulletjes mocht lenen! Dat maakte de wissel echt heel erg veel makkelijker.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: E21 317
Geen probleem. Je moet elkaar helpen als het kan toch.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3118
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E21 317
Wat voor pomp ga je gebruiken?
Brandstofpompen voor injectie worden eigenlijk bijna altijd zo dicht mogelijk bij of in de tank geplaatst. Dat zal er toch wel mee te maken hebben dat ze niet ontworpen zijn om te zuigen (wat zegt i nou !!)
Brandstofpompen voor injectie worden eigenlijk bijna altijd zo dicht mogelijk bij of in de tank geplaatst. Dat zal er toch wel mee te maken hebben dat ze niet ontworpen zijn om te zuigen (wat zegt i nou !!)

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: E21 317
Een Bosch namaakvervanger.
Ik weet het, ik weet het. Maar. Maar, het moet maar even zo. De weerstand lijkt me wel mee te vallen en de opvoerhoogte ook. Als ik ooit nog eens een brug heb, dan doe ik het wel anders, maar ik heb gisteren onder de auto liggen stoeien en het wordt helemaal niets.
Ik weet het, ik weet het. Maar. Maar, het moet maar even zo. De weerstand lijkt me wel mee te vallen en de opvoerhoogte ook. Als ik ooit nog eens een brug heb, dan doe ik het wel anders, maar ik heb gisteren onder de auto liggen stoeien en het wordt helemaal niets.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3118
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E21 317
aha, zo eentje dus:

zit er bij mij nu toch al bijna 4 jaar onder, nog geen problemen mee gehad.

zit er bij mij nu toch al bijna 4 jaar onder, nog geen problemen mee gehad.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3118
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E21 317
zet 'm wel op silent blocks anders wordt je gek van het lawaai

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: E21 317
Gheghe 
Ik had al rubbertjes voorzien, ik denk dat ik het ga vastmaken aan de beugels voor de rembekrachtiger.
Vandaag is de echte olie ook binnen gekomen. Ik had al olie voor de eerste paar honderd kilometer, maar de 5W50 is nu ook binnen.
Morgen een verjaardag, maar misschien aan het eind van de middag kan ik alle boutjes en moertjes gaan nadraaien en de uitlaat monteren. Ik moet nog een gat in mijn radiator opboren naar 12.5mm maar al mijn boormachines kunnen maar 10mm diameter opnemen. Dus misschien nog maar een jaar rijden met een handmatige knop omdat de sensor (M14) in dat gat moet komen.
Wellicht dat ik tegen een probleem met een kachelslang ga lopen, maar daar kan ik dan altijd wel weer een slang voor bestellen.
Zondag hoop ik de brandstofleiding voor zover onder de auto te krijgen en de ontsteking weer te kalibreren.
Een ander dingetje waar ik over heb na zitten denken is de hoek van de gaskleppen. Ik ga ze toch op horizontaal houden en eventueel de aluminium buizen iets korter maken zodat ik met de toeters een bocht naar beneden kan maken. De constructie van het luchtfilterhuis wordt zo een stuk eenvoudiger, dat ga ik eerst in 0,5mm aluminium plaat maken en misschien later eens met kippengaas en papier mache zodat er glasvezel overheen kan.
Ik had al rubbertjes voorzien, ik denk dat ik het ga vastmaken aan de beugels voor de rembekrachtiger.
Vandaag is de echte olie ook binnen gekomen. Ik had al olie voor de eerste paar honderd kilometer, maar de 5W50 is nu ook binnen.
Morgen een verjaardag, maar misschien aan het eind van de middag kan ik alle boutjes en moertjes gaan nadraaien en de uitlaat monteren. Ik moet nog een gat in mijn radiator opboren naar 12.5mm maar al mijn boormachines kunnen maar 10mm diameter opnemen. Dus misschien nog maar een jaar rijden met een handmatige knop omdat de sensor (M14) in dat gat moet komen.
Wellicht dat ik tegen een probleem met een kachelslang ga lopen, maar daar kan ik dan altijd wel weer een slang voor bestellen.
Zondag hoop ik de brandstofleiding voor zover onder de auto te krijgen en de ontsteking weer te kalibreren.
Een ander dingetje waar ik over heb na zitten denken is de hoek van de gaskleppen. Ik ga ze toch op horizontaal houden en eventueel de aluminium buizen iets korter maken zodat ik met de toeters een bocht naar beneden kan maken. De constructie van het luchtfilterhuis wordt zo een stuk eenvoudiger, dat ga ik eerst in 0,5mm aluminium plaat maken en misschien later eens met kippengaas en papier mache zodat er glasvezel overheen kan.
Re: E21 317
Vergeet die sensor in de radiator, de Microsquirt kan de fan ook aansturen!
Re: E21 317
Vandaag de nieuwe relais- en zekeringhouders aangesloten. Alle kabels liggen onder de motorkap, alleen nog een beetje aansluiten dus, spannend!
Morgen het blok olie- en waterdicht maken, maar ik ben mijn waterpijp kwijt. Moppermopper, waar heb ik dat ding gelaten. Anders moet ik hem maar van het reserveblok halen. Komt goed, ik heb nog steeds goede moed, ik houd me maar een beetje staande met geluidjes van Youtube...
Iets anders... Gaat het voorlopig werken zonder luchttemperatuurmetert? De sensor die ik besteld heb lijkt namelijk van de boot gevallen te zijn.
Morgen het blok olie- en waterdicht maken, maar ik ben mijn waterpijp kwijt. Moppermopper, waar heb ik dat ding gelaten. Anders moet ik hem maar van het reserveblok halen. Komt goed, ik heb nog steeds goede moed, ik houd me maar een beetje staande met geluidjes van Youtube...
Iets anders... Gaat het voorlopig werken zonder luchttemperatuurmetert? De sensor die ik besteld heb lijkt namelijk van de boot gevallen te zijn.
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3118
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: E21 317
Lopen zal hij wel zonder ait, maar je krijgt het niet fatsoenlijk getuned natuurlijk.
Succes ermee.
Succes ermee.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
Re: E21 317
Ik heb er al een besteld in Europa. Hopelijk is die er sneller!
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29975
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 317
Waar moet dat heen als techneuten hun werk niet meer kunnen doen zonder waterpijp? 
Regards/groeten, Jeroen