Page 47 of 102

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Mon Aug 26, 2019 9:32 am
by Jeroen
Weer terug in actie, en een mooi deelnemersveld! Enig idee welk merk schijven je geplaatst hebt? Zijn idd nogal kwaliteitsverschillen in.

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Mon Aug 26, 2019 11:51 am
by BertjeConti
Jeroen wrote: Mon Aug 26, 2019 9:32 am Weer terug in actie, en een mooi deelnemersveld! Enig idee welk merk schijven je geplaatst hebt? Zijn idd nogal kwaliteitsverschillen in.
Ik heb bewust voor ATE schijven gekozen, net zoals de blokken en montage sets en remvloeistof.
Van de vorige massieve schijven is het merk mij onbekend, toen bij de lokale automaterialen handel weggehaald.

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Mon Aug 26, 2019 12:35 pm
by Jeroen
Da's wel vreemd, misschien niet genoeg tijd genomen voor inbedden?

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Mon Aug 26, 2019 6:14 pm
by Manitoba
Respect voor de wijze en tempo waarop je dit allemaal hebt aangepakt, Rob. Cool hoor. Maar wat jullie met de Pastelblauer allemaal doen, is nog veel en veel gaver. Ik heb wel 's zijdelings aan dit serieuzere rallywerk mogen proeven, en ik beaam dat het heel gaaf is om te doen. Echter, de enige manier om er net als jullie steeds beter in te worden, is frequent meedoen. Mooi dat dat jullie vanuit de hobby lukt! Goed ook om te zien dat oefening echt kunst baart, gefeliciteerd!

Greetz,
Walter.

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Mon Aug 26, 2019 10:39 pm
by BertjeConti
Thanks Walter, ja we doen ons best zo veel mogelijk plezier uit onze E12 te halen.
Met de klassieke rally's hebben we sinds een paar jaar een nieuwe hobby aangeboord die ons beide erg goed past, en waarmee we de E12 hebben gered van de schroothoop.
Zonder de rallysport hadden we E12 allang opgegeven. Mooi toch hoe het allemaal in elkaar valt.

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Wed Sep 11, 2019 8:43 pm
by BertjeConti
Effe niet veel te melden

Is er dan niets gebeurt met de Pastellblauer sinds de Happy Midsummer drive?

Ja echt wel, een weekje later wat het de beurt aan de E21 zomer toerrit midden nederland 31 augustus 2019, maar daar ga ik hier niet veel over vertellen, behalve dan dat we die dag 480km gereden hebben met een verbruik van 8,2L/100km oftewel 1:12, waaraan je kunt afleiden dat er redelijk rustig aan gereden is.
(bij de gemiddelde rally meten we een verbruik van rond de 10L/100km inclusief heen en terug reis)

Een paar dagen later hebben we de Titan achter de Pastellblauer gehangen voor het jaarlijkse AER treffen ergens in Sauerland, 220km enkele reis.
Ik moet zeggen dat ik vond dat de Pastellblauer nog best overweg kon met het (geschatte) treingewicht van zo'n 2800kg.
Nach 5 tagen deutcher gemutlichkeit, lagerfeuer, bier, wurst , schnitsel mit pommes und salat, und ein par schöne ausfluge mit auto oder fahrrad, gings dann wieder zuruck in die heimat. Ein richtig toller weg ist die L553 dessen zur Panorama Park fuhrt.

In totaal hebben we 620 km afgelegd waarvan dus 440 met de Titan erachter, waarbij de Pastellblauer nog eens 68 liter 95'E5 opgebrand heeft, bijna 11L/100km.

Nu is het rust tot ergens in oktober als de eerste najaars rally's er voor ons aankomen, dus even weg voor onze eigen 'zomer vakantie'

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Thu Sep 12, 2019 12:01 am
by uwbuurman
Mooi man!! Geniet van je zomerbreak!!

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Sun Oct 13, 2019 3:45 pm
by BertjeConti
Zo, daar zijn we weer, het najaar winter seizoen gaat beginnen.
Vele rally's inmiddels ingeschreven, waaronder de fameuze Horneland Rally. Maar die is pas in maart 2020.
Binnenkort staat er heel wat op het programma, waarbij een aantal "in het donker" rally's.

Daarom gisteravond maar eens even een shakedown gedaan, om te zien of alles nog naar wens werkt.
Aan de voorzijde voldoende licht, maar bij ff keren in een pikdonker bosweggetje bleef het aan de achterzijde pik zwart.
Zowel de standaard achteruitrij lampen als de extra lamp bleven uit.

Vandaag na nader onderzoek blijkt dat de schakelaar op de bak de booedoener is.
Lampen gaan soms wel aan, soms net niet of zwak. Ik meet een flinke spannings verlies over de schakelaar, die moet dus vervangen worden.

Bij een eco 5 bak zit die schakelaar dus bovenop.
Nu heb ik hier al gelezen dat het mogelijk moet zijn de schakelaar te vervangen zonder de bak te laten zakken. Ik neem aan dat dat alleen lukt via de uitlaatzijde en dat de uitlaat dus sowieso aan de kant moet.
Tips zijn welkom.

Voor nu een noodoplossing gemaakt met een overbrugging schakelaar in de cockpit.

Vrijdag avond gaat het beginnen, dan staat de oefen hornenacht op het programma.

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Sun Oct 13, 2019 8:46 pm
by uwbuurman
Bak beetje laten zakken door achterste beugel los te maken is toch niet zoveel werk? Is allemaal erg krap daar....

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Mon Oct 14, 2019 9:37 am
by Peter V.
Ik heb die van mij ook vervangen met de bak op zijn plaats. Even een beetje kloten maar het gaat. Gecombineerd vanuit de motorruimte en via de onderzijde. Een brug helpt in ieder geval.

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Mon Oct 14, 2019 10:32 am
by Jeroen
Met de Baur heb ik inmiddels alle typen schakelaars geprobeerd en niks werkt, vrees dat de pen in de bak een tikkie om staat, schakelaas zijn goed en met doorverbinden gaan de lampen netjes aan. Hier dus ook een schakelaar. Ook leuk om op de snelweg eens aan te doen.

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Mon Oct 14, 2019 3:34 pm
by BertjeConti
@Koos, met bak zakken bedoelde ik eigenlijk van de motor af en er echt onderuit.
@Peter, thanks voor de info, gaan we binnenkort proberen.
@Jeroen, zo'n 55W schijnwerpwer die we achterop hebben is echt fun op de snelweg. Kan ik die klojo's met illegale nep xenon lampen achter mij terug treiteren.

Binnenkort gaat de uitlaat er toch nog eens onderuit om andere eindpijpjes met mini absorptie dempers te plaatsen om het geluid iets meer te drukken. De uitlaat geeft nu een geluidsdruk die net op de grens ligt volgens politie meting.
Ik weet dat ze bij de Horneland rally best streng zijn, en wil daar straks geen afkeur bij de technische controle. Dat zou toch zonde van die €700,- inschrijfgeld zijn.

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Mon Oct 14, 2019 3:37 pm
by uwbuurman
€700?? Voor 1 rally??

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Mon Oct 14, 2019 4:13 pm
by BertjeConti
uwbuurman wrote: Mon Oct 14, 2019 3:37 pm €700?? Voor 1 rally??
Ja, en daar komt nog voor ieder een daglicentie bij a €25,- omdat we geen knaf licentie hebben, en dan nog voor 800km benzine, en 2 verlofdagen.
Is wel inclusief overnachting in Luxemburg en 2 lunch en diner.

Maar gelukkig zijn er ook genoeg rally's die een stuk goedkoper zijn.

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Mon Oct 14, 2019 6:31 pm
by uwbuurman
Ja, oké, dat is een mooi weekendje weg. Dacht dat het een dagje of nachtje was. Nou ja, een weekendje Eifel kost mij ook met gemak 1000 euro en dan ben ik alleen. Gelukkig niet ieder weekend zulke bedragen hahaha.