Gezien op Marktplaats of waar dan ook

Alléén E21! Auto's én onderdelen. Link: Adressen voor onderdelen
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook

Post by Jeroen »

Dat heb ik vaker gehoord, heeft ook niet mijn interesse, en er zijn wel mooiere pareltjes in E21 land te koop 8)

Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook

Post by Jeroen »

Jeroen wrote: Tue Apr 01, 2025 10:22 pm(,,,)323i 1978 44RVDK 64.572 km ascot, handbak, standaard Schwarz interieur, schuifdak
Had voor 2014 al een onlogische tellerstand
https://www.troostwijkauctions.com/l/19 ... -28175-421
Grappig, exact weer een jaar later sta ik de 44RVDK in levenden lijve te bekijken bij Auto Harvo in Lopikerkapel
Vraagprijs € 17.500 ; tellerstand 64.576 ; 5-bak, servo, dakje, 15" LM dus wel een mooi pakketje

Rondom is de auto best netjes, spuitwerk is vrij aardig, heeft vooral eens een nieuwe jas gekregen, ik meet nergens rare lakdiktes, gewoon 2 laklagen. Alleen het rechter portier is onderaan eens geplamuurd en die hele onderkant is nu roestig, eigenlijk gewoon die deur vervangen. Interieurtje is netjes, de bekende doorroestingen aan de achterste wielbakken of kriksteuntjes zie ik niet. Evengoed wel roestig linksachter in de kofferbak. Motorruimte is redelijk netjes, maar de auto heeft links ter hoogte van de veerpoot wel schade gehad, de kreukels staan er nog in en er is ook een nieuw front opgelast.

Als je vervolgens onder de auto gaat kijken is het plaatje wel iets anders. Overal een laag vliegroest, alsof de auto een tijdje in een weiland of vochtige kas heeft gestaan. Zag geen roestgaten, maar alles wel aangeroest en zo ook het onderstel (dempers, veren, veerschotels, etc). Naden van de tanks staan wel open van de roest. Auto start en loopt prima, maar uitlaat lekt wel iets.

Geen hopeloos apparaat, maar wel een auto die nog de nodige aandacht vraagt. Laatste APK was in 2013 en voor een nieuwe APK is er nog wel werk aan vrees ik. Voor ons is de auto iig niet goed genoeg.

Link naar de advertentie: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/old ... htiging-lm
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply