Page 6 of 9
Re: Het grote E23 7-serie draadje
Posted: Wed Jan 11, 2012 6:49 pm
by Jeroen
Moeten we die andere even netjes terugbrengen dan, want 't is de verkeerde. Maar dan wel keurig afgeleverd in het rozenperk bij de directeur thuis.
Re: Het grote E23 7-serie draadje
Posted: Wed Jan 11, 2012 6:57 pm
by 323baur
precies, tis alleen een tyfus eind weg en de waarde is nihil.
Hoe je het ook went of keert, ik ben de lul.
Komt overigens wel goed hoor, maar het is gewoon jammer - eens en nooit weer.
k#$%t belgen

Re: Het grote E23 7-serie draadje
Posted: Wed Jan 11, 2012 8:30 pm
by loentje
Nou, ik moet zeggen dat ik nog nooit problemen heb gehad met Nederlands talige Belgen! Komen tot heden altijd correct hun afspraken na. Franstalige Belgen is een ander verhaal, al 3 maal voor nop gereden, dus dat doen we niet meer.
afijn, Ite je motortje is onderweg!
groeten loentje
Re: Het grote E23 7-serie draadje
Posted: Wed Jan 11, 2012 9:15 pm
by 323baur
Mooi! dan is de Fjord weer helemaal compleet.
Re: Het grote E23 7-serie draadje
Posted: Sun Mar 04, 2012 9:03 pm
by degras
ik heb sinds kort mijn e39 530d verrolen voor een e23 745i ,maar nu wil die niet mooi strak lopen. hij loopt niet op 5 maar ook niet op 6 cil hij slaat hier en daar een vonk over lijkt wel.
ik heb al van alles vervangen zoals rotor verdelerkap stationaire luchtomloop en de bougies afgesteld (deze zijn wel mooi koffie bruin) zelfs de compjoeter vervangen.
weet er iemand wie er veel verstand van een 745 heeft en hem uit kan lezen?
B.V.D.
Re: Het grote E23 7-serie draadje
Posted: Thu Mar 08, 2012 10:04 am
by Peter V.
Heren 7-serie kenners. Ik heb een vraagje.
Zoals sommige misschien wel weten heb ik onze E-30 cabrio voor dit voorjaar te koop staan en de mogelijkheid open gelaten om BMW's op LPG of diesel in te kunnen ruilen mits interessant.
Nu wordt mij een E23 aangeboden op LPG. Op zich is dit voor mij al een lang gekoesterde wens dus geheel objectief blijven wordt dan al wat minder.
De vraag:
* Is deze E23 bij iemand van jullie bekend en zo ja graag commentaar erop.
* Ikzelf heb het idee dat de E23 verlaagd is maar dat kan aan de hoek van de foto liggen.
* Wellicht dat de linkerachterzijde een ander portier heeft gehad of e.e.a. is gespoten.
http://link.marktplaats.nl/536694902
Re: Het grote E23 7-serie draadje
Posted: Thu Mar 08, 2012 10:32 am
by Thegs
Bekende auto, is van iemand op het E23 forum geweest. Daarna terecht gekomen bij E23 Steunpunt Oldebroek, weer verkocht aan iemand anders. Best een leuke auto maar ik zou hem lekker laten staan.
Vraag Ite voor meer info, heeft in zijn collectie gezeten

Re: Het grote E23 7-serie draadje
Posted: Thu Mar 08, 2012 11:12 am
by Peter V.
Wat heerlijk om connecties te hebben.
Dit is al voldoende voor mij maar Ite mag het gerust aanvullen.
De eigenaar van de 735i zou graag willen dat ik 1500 euro bijleg in combinatie met de E30

Ik denk van niet.
Re: Het grote E23 7-serie draadje
Posted: Thu Mar 08, 2012 6:47 pm
by 323baur
Ah, de GGJ.
Wel ik kan je een paar dingen melden.
Negatief:
Toen ik hem begin dit jaar verkocht was er een fikse ABS storing, de achterste hubs moesten vervangen worden. En dat is echt een

klus.
De schakelbak was niet helemaal lekker, er ontbrak een rubber tussen bak en carrosserie - easyfix, maar ik denk wel dat de schakelmoffen er onder geleden hebben
Uitlaat was helemaal op - zo goed als nieuwe meegeleverd
Links en rechts moest er aan de bodem gelast worden.
Deze 4 dingen zijn uiteraard bij de verkoop gemeld en de huidige eigenaar heeft deze auto voordat hij hem kocht uitgebreid op de brug bekeken.
Hij zei dat hij goed kon lassen dus ik neem aan dat dit allemaal gedaan is. Als dat allemaal gedaan is...
..koop je echt een leuk ding waar verder weinig mis mee is.
Het ding is verder goed hard en gaat echt als de brandweer.
Zelf denk ik dat je met deze deal helemaal geen verkeerde auto koopt, eea ligt heel sterk aan het gedane onderhoud waar deze auto fors aan toe was. Daarbij; een e30 carbrio (318i) verkopen gaat ook geen bakken geld opleveren.
De markt is super slecht op dit moment en deze e23 gaat niet minder waard meer worden..
Nogmaals: alleen interessant als de genoemde gebreken zijn gefixt. evt ga ik wel met je meekijken.
Ennuh: Jeroen heeft er ook even meegereden..
Laat maar staan dus

Re: Het grote E23 7-serie draadje
Posted: Thu Mar 08, 2012 7:04 pm
by Jeroen
De remmen worden wat snel heet

Re: Het grote E23 7-serie draadje
Posted: Thu Mar 08, 2012 7:22 pm
by 323baur
hahaha, maar de strippen bleven dit keer goed zitten.
Re: Het grote E23 7-serie draadje
Posted: Thu Mar 08, 2012 7:48 pm
by Jeroen
Oh ja dat hadden we ook nog een keer gehad, maar dat was Peter z'n schuld.
Re: Het grote E23 7-serie draadje
Posted: Thu Mar 08, 2012 7:51 pm
by 323baur
hahaha, good old days.
't wordt de hoogste tijd heren voor een smakelijke dame op wielen!
Re: Het grote E23 7-serie draadje
Posted: Thu Mar 08, 2012 8:34 pm
by Peter V.
Hoi,
Het laswerk heeft hij dus nog niet gedaan. Er is wel 4 maanden geleden een nieuwe LPG installatie in gedaan maar ze staat al drie maanden stil.
Die combinatie geeft mij geen vertrouwd gevoel. Je gaat immers geen dure LPG inbouwen om er dan niet mee te rijden. Zijn vraagprijs is 6500 euro. Natuurlijk zou ik dan blij moeten zijn met "5000"euro terug voor de 318i maar ik ga en wil niet gelijk weer met een lasapparaat aan de gang.
Re: Het grote E23 7-serie draadje
Posted: Thu Mar 08, 2012 8:41 pm
by Peter V.
Jeroen wrote:Oh ja dat hadden we ook nog een keer gehad, maar dat was Peter z'n schuld.
Niet stiekem mij de schuld geven. Jij had als laatste gereden.......
Als ik een leuke E23 zou kunnen omwisselen met de E30 dan heb ik daar geen probleem mee hoor. Een 728i is dan ook al goed. Eventueel later dan LPG erin bijvoorbeeld.