even ben ik afgewezig geweest op het forum. De omschakeling van het hbo en een jaar werken naar de universiteit is toch wel een grote stap en het was even wennen. Afgelopen weken tentamens gehad en aangezien ik het niet goed had bijgehouden, moest ik een flinke inhaalslag maken. In ieder geval zijn mijn voornemens voor de periode, de boel goed bijhouden zodat er uiteindelijke meer tijd over blijft voor onder andere de bmw.
Afijn genoeg daarover en over tot de auto.
Om te beginnen de foto over voorschakelweerstand. Dus is dit hem echt en waar zorgt hij eigenlijk voor?

De slangen naar de kachelradiator ook meteen vervangen. Ik kon er makkelijk bij en had een tijdje terug de hele set gekocht, zou zonde zijn om het niet te doen.

Eenmaal aangekomen bij het monteren van de warmloopregelaar, zag ik dat de banjo-bouten wat geoxideerd waren. Zoals onder op de foto te zien:

Ik vertrouwde het daarom niet helemaal en heb de warmloopregelaar van mijn oude blok genomen die nog zo goed als nieuw was. Mijn eerste vraag is dus of die oxidatie komt door het lang hebben stilgestaan van het blok of dat er ooit wat koelvloeistof richting de benzine lekte?
Daarna uiteraard lekker verder gewerkt aan het blok en verschillende aanbouwdelen gemonteerd.

Uiteindelijk zat alles gemonteerd en was het klaar om voor de eerste keer te starten! Wat was dit gaaf zeg! Om filmpjes te plaatsen moet ik ze eerst op youtube zetten neem ik aan?

Toen de motor lekker liep kwam deel twee van de ombouw en dat is uiteraard het nodige onderhoud dat nodig als een blok lang heeft stil gestaan. Ik zal daar vandaag of morgen een update van plaatsen. Ik deel het expres op in kleinere stukken anders wordt het nogal een grote brei en daar wordt niemand vrolijk van lijkt me

Groeten