Zo, dit projectje is gedaan.
Een verslagje:
Velgen waren in deze conditie:

Velgenreparatie.nl (Piet Dam) heeft ze onder de hoede genomen: gestraald, gericht, stoeprandschade hersteld en gepoedercoat.
Ik ben zeer tevreden! Velgen zijn kaarsrecht en lekker 'bol' in de lak. Prettig bedrijf!

Piet Dam spuit niet nat. Dus het hart moet je zelf een kleurtje geven.
Mijn spuiter was juist aan het verbouwen, dus zelf aan de slag.
Met het juiste afplaktape is dat te doen. Toch gekozen voor hoogglans zwart. Zijdeglans was wellicht mooier geweest. Maar dat worden ze vanzelf wel...

Michelins gemonteerd. Vers rubber. Volgens DOT-code zijn de banden een paar maanden oud.
Metalen ventielen gemonteerd. en nieuwe Alpina-badges gescoord bij W&N:

Persoonlijk vind ik de voorwielen wat te breed.

Zeker omdat de auto niet is verlaagd.
Maar de enorme verbetering in wegligging maakt alles goed.
Man, wat een grip! Mijn zoontje en ik werden bijna uit de zetels geslingerd, nog voordat de banden beginnen te piepen.
De remweg is ook gehalveerd, schat ik!
Resumé:
Persoonlijk vind ik de auto met de originele 13" lichtmetaaltjes het leukst, het onschuldigst. Het meest authentiek.
Maar met de 15" is de auto zoveel veiliger geworden, da's ook wat waard.
Het is immers een auto die een jaar of 37 is ontworpen. Hoewel de auto destijds een voorbeeld was, is er intussen wel het eéá'verbetert aan de automobielen.
Wel lever je comfort in, maar da's logisch. Met name op klinkerweggetjes merkbaar.
ik heb nog setje Eibach veren liggen. Hoewel mooier in combi met 15", wordt dat mij toch te stug.... (oude man...)