Het is een tijdje stil geweest rondom mijn 315, maar hij heeft zijn werk goed gedaan. Omdat de winter er weer aan komt, ben ik deze week wat onderdelen wezen sprokkelen voor in de winter.
Donderdag begonnen met een tripje naar België en heb bij Nick1984 een mooie (zo goed als nieuwe) set Cobra stoelen gescoord. Gelijk een rondgekeken in zijn werkplaats en heb de "327i" gezien. Gelijk wat inspiratie opgedaan want ik vind zijn dashboard wel erg vet (flocked) en zijn idee om een derde remlicht te gebruiken om de tellerbak te verlichten is ideaal om s'avonds de tellers te kunnen lezen.
Vandaag begon het met een tripje naar Loentje voor wat klein spul zoals rubbers, RVS motorkapsluitingen en een tellerbak (voor de toerenteller en digitale klok) en vervolgens de tip gekregen om eens langs Graad te gaan voor een Foha achterspoiler (was op de 316 bedoelt die gisteren overleden is) en een panieklichtschakelaar. Natuurlijk bij Loentje even gekeken naar zijn goud/gele collectie en staan kwijlen over Graad zijn "Alpina" 735a (wat een beest). Ook nog maar even langs de Lidl gereden voor een 2 tons krik (voor 25 euro verwacht ik niet veel, maar het is beter dan niets). Erg gezellig en geslaagd dagje, al zeg ik het zelf. De score van deze week:
Gelijk begonnen met "klussen" en heb de nieuwe versnellingspook gemonteerd, evenals het knopje voor de elektrische buitenspiegel (het paneel had ik, maar het knopje ontbrak. Ook heb ik de panieklichtschakelaar van Graad geplaatst. Mijn schakelaar was (zoals wel vaker voorkomt) kapot en tijdens het demonteren van de oude, kwam ik de zooi tegen die ooit al door anderen gebruikt was om de knop te fixen:
Zelfs met 2 schroeven, een krammetje en stuk kabel was niet voldoende om de schakelaar te laten werken. Het door Graad gereviseerde exemplaar werkt daarin tegen perfect. De komende dagen druk aan de slag om de garagebox leeg te halen, zodat de BMW erin kan en ik eindelijk lekker kan rommelen.
Nog voor Leon, wat foto's van een E12 (325 automaat) die 2 straten verderop staat. In mijn gedachten was dit een roestbak maar zojuist eens van dichtbij bekeken en zag er eigenlijk nog zeer netjes uit. De eigenaar is volgens mij een doorrijder, want er liggen nu winterbanden onder en de zomervelgen lagen achterin.
Vader en zoon:
Nu ik toch off-topic ben, de Vespa staat helaas momenteel bij een specialist want hij weigert te starten. De bougie vonkt, er is compressie en hij krijgt brandstof maar je kan trappen wat je wilt, starten doet hij niet. Omdat het een ramp is om eraan te werken heb ik hem lekker door Motorinni uit Kruiningen (een van de weinigen in de buurt die aan oude Vespa's durven te werken) op laten halen om te bekijken wat eraan mankeert.