Page 51 of 102
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Posted: Tue Nov 19, 2019 9:39 pm
by BertjeConti
Hier vind je een volledige fotoreportage
laatste voorbereiding, schildjes aan de wagen knuppen:
alles checken
en dan vertrekken...
gas d'r op
de kunstsnoek van Tim en femke:
deze is "nog" schoon:
gaaf:
jaja, ook de jeugd heeft de weg gevonden:
Hier vind je een volledige fotoreportage
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Posted: Tue Nov 19, 2019 10:08 pm
by Nick1984
Zag er weer een leuke rally uit!
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Posted: Tue Nov 19, 2019 10:14 pm
by uwbuurman
Leuke foto's!!
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Posted: Wed Nov 20, 2019 8:26 am
by Jeroen
+1!

Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Posted: Sat Nov 23, 2019 7:09 pm
by bmw e12 e21
Mooi Rob! De sportuitlaat is ook lekker stoer!
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Posted: Sun Nov 24, 2019 8:38 am
by BertjeConti
Moustache Classic 2019, 23-24 november
Dit weekend staat de Moustache Classic op het programma, gisteravond het eerste deel, start om 19:01 in Bocholt (B), finish tegen 22:30 in Valkenswaard.
We zijn er lekker doorheen gegaan, alleen 1 keer kwamen we in de knoop met het belgische bol-pijl, jammer want dat was tijdens de regulatie proef.
Vanmorgen start het deelnemersveld op basis van het voorlopig klassement, voor ons de 30e plek starten om 09:30, tot nu toe in ieder geval erg leuk gereden, heel mooi rally gebied.
Er zou een rondje eurocircuit Valkenswaard in zitten. Was ook zo, maar dan een rondje om het circuit heen, gekke belgen!!
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Posted: Sun Nov 24, 2019 9:37 am
by uwbuurman
Haha, mooi, fijne tweede dag gewenst!!
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Posted: Sun Nov 24, 2019 7:34 pm
by BertjeConti
dag 2 Moustache Classic
Vanmorgen was het dan tijd voor deel 2 en aansluitend na een korte vroege lunchpauze het 3e afsluitende deel.
Ook deel 2 en 3 bestonden uit een mix van bol-pijl en kaartlees systemen zoals baril, blinde lijn en pijlen en punten.
Dit jaar was het duidelijk de bol-pijl systemen waarin we in de problemen kwamen. De overige kaartlees systemen gingen nagenoeg foutloos, alhoewel ik alweer eens een keer 3 controles vergat op de wedstrijd kaart over te nemen
Maar, veel belangrijker, het was een heerlijk te rijden rally, met de beste rally wegen in de regio, Petra heeft echt genoten en was moe maar zeer tevreden. (Ik ook hoor)
Het grote verschil met andere rally's is de vele bol-pijl die in de Moustache verwerkt zit met typisch belgische truuken. Bol-pijl moet je onderweg samen oplossen door goed op de wegen te kijken. Het is temeer een systeem wat je samen moet oplossen.
Net als gisteravond ook vandaag verschillende fotografen gezien, dus hoop ik dat er binnenkort wat mooi materiaal gepubliceerd wordt.
Plaats 30 van gisteravond hebben we helaas niet verbeterd maar ook niet afgegeven, geëindigd als 30e dus, net iets boven de helft.
Terug kijkend hebben we een erg leuke en goed georganiseerde Moustache gereden.
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Posted: Sun Nov 24, 2019 8:44 pm
by uwbuurman
Beter!! Maar plaats 30, hoe zit dat, rijdt alles in 1 veld? Of hadden jullie je weekend niet? Of zat het echt dichtbij elkaar? Ben erg benieuwd.
Boven alles: fijn dat jullie een mooi weekend hadden!!
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Posted: Sun Nov 24, 2019 10:22 pm
by BertjeConti
uwbuurman wrote: Sun Nov 24, 2019 8:44 pm
Beter!! Maar plaats 30, hoe zit dat, rijdt alles in 1 veld? Of hadden jullie je weekend niet? Of zat het echt dichtbij elkaar? Ben erg benieuwd.
Boven alles: fijn dat jullie een mooi weekend hadden!!
Moustache Classic kent geen verschillende klassen, je strijd daar tegen de top van het belgische VAS kampioenschap.
Winnaars van oa tulpen rally of horneland of sls in de expert klasse waren er ook en komen bij de Moustache ook niet in de top 10 voor, dusss
(Het team dat ons vorige week bij de Hornenacht de eerste plek had afgepakt is bij de Moustache zaterdag avond al naar huis gegaan en vandaag niet meer terug gekomen, ze zagen het niet meer zitten, dat zegt wel iets over de verschillen)
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Posted: Sun Nov 24, 2019 11:05 pm
by Jeroen
Dat klinkt idd wel als serieuze competitie, en dan lijkt het me zo'n slechts score nog niet, met leermomentjes haha!
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Posted: Mon Nov 25, 2019 7:13 am
by uwbuurman
Nee, precies, dan is 30 dus niet verkeerd. Bijzondere rally dan, maar zeker gaaf om mee te maken.
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Posted: Sat Nov 30, 2019 4:41 pm
by BertjeConti
Dit klusje vandaag maar eens afgemaakt, die lagen ook al weer een paar maandjes te wachten.
Eerst de dempertjes voorzien van dikkere pijpjes die wel fatsoenlijk te lassen zijn. Ik verwacht namelijk dat het lassen van 0.5mm dik RVS pijp aan de demper tot gatenkaas zou leiden, tenminste met de MIG die ik ter beschikking heb, om 0.5mm RVS fatsoenlijk te kunnen lassen moet je echt wel een TIG lasapparaat hebben.
De RVS eindjes eraf geflexed en er normaal stalen uitlaatbuis pijpjes voor in de plaats gelast, bewust verschillende lengtes genomen:
hier zie je duidelijk het verschil in dikte van het RVS en staal:
Dan werd het tijd de einddemper van de Pastellblauer af te halen en daar de 80mm dikke eindpijpjes af te flexen, omdat de nieuwe eindpijpjes langer zijn moet de demper dus verder naar voren terug geplaatst worden, dit betekend buis inkorten en nieuwe ophangbeugels aan de demper miggen.
Eigenlijk zou ik de gehele uitlaat eronder uit halen, vanaf de voorste pijpen is (was) het één stuk, maar nu toch maar op een sok-mof die gelast was de uitlaat doorgezaagd zodat de einddemper vanaf nu demontabel geworden is.
Daarna konden de nieuwe eindpijpjes op de demper gelast worden, eerst even passen
en daarna de handel aflassen en in de zinkspray zetten.
En dan nog ff monteren:
Uitlaat geluid zou nu iets beschaafder moeten zijn, maar niet teveel natuurlijk, morgen eens kijken hoe dit bevalt.
Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Posted: Sat Nov 30, 2019 6:21 pm
by Nick1984
Netjes gedaan!

Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Posted: Sat Nov 30, 2019 6:59 pm
by uwbuurman
Leuk! Bewust op zij laten uitblazen? Waarom niet naar beneden, is dat omdat je hoopt om minder in je eigen stank achteruit te rijden? Hoe dan ook, mooi werk weer