1 miljoen gedachten over nieuw blik

Voor alles niet E21 gerelateerd
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29807
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by Jeroen »

Vandaag met oa Ite, Gerwin, Johan, Jeremy, Guido, Jakob, Bas naar de cars & coffee van Octane geweest bij Visscher Classique in Buren, was gezellig! Dick Groen van Autopics.nl niet gespot, maar hij mij blijkbaar wel, leuke plaat!

Image


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29807
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by Jeroen »

Vandaag moest de M3 naar de garage, voor (waarschijnlijk) de laatste APK dit jaar. Dat was geen probleem, en daarna gelijk door naar de plaatselijke Euromaster waar een oude rot op hun Hunter bank de uitlijning mocht doen.

Image

Dat was wel nodig, want er was het nodige los geweest, ik vond de auto te hard en te laag, dus hij staat nu op verse 'standaard' veren en Bilstein B6 dempers

Image

Tante Tammy wilde wel even een vergelijkend warenonderzoek doen, dus die ging eerst met de Roadster S op pad en daarna met de M3. Life according to Tammy: Z4 stuurt scherper, is ook wat lichtvoetiger, en heeft meer koppel onderin. Aan de M3 voel je dat hij wat groter en zwaarder is, maar op toeren is het wel feest, het is erg leuk om 'm naar de 7.000 toeren te jagen. Desalniettemin blijft de Z4 haar favoriet, en misschien van mij ook wel.

Image
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4592
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by gerrit323 »

Mooie stappen weer Jeroen .. uitlijning doet zoveel evenals bandendruk .. Sinds ik de caterham erbij heb besef je eens zo hard wat gewicht + een goede afstelling en juiste bandendruk doet met rij beleving .. dat is natuurlijk wel een extreem gevalletje maar kan dus goed begrijpen dat tov de e46 m3 de z4 toch lichtvoetiger is .. kwa vermogen liggen ze ook niet zover uit mekaar natuurlijk .. dat is alpina karakter tov hoogtoerig .. hoeveel weegt de e46 eigenlijk
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://pksolutions.be/
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29807
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by Jeroen »

Thanks! De E46 is met 1.470kg 175kg zwaarder dan de Alpina, en heeft een 25cm langere wielbasis. Helpt allebei wel mee met het gevoel denk ik.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29807
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by Jeroen »

Eifel dit jaar was de eerste serieuze trip met de M3. Met een vers onderstel en dito uitlijning is het even aankijken en aanvoelen, maar ik ben superblij. Onderstel is het kneppelharde kwijt, auto voelt superstabiel, ook op snelheid. Bochtenwerk erg goed, ook in het natte, ik kan daar bovenop alle lovende woorden over de prestaties van PS5 in het nat ten volste onderschrijven. Verder ook geen gekke dingen, en temperaturen en vloeistoffen bleven netjes op peil. Mooie test, en naar tevredenheid.

Zondag net voor vertrek nog even een plaatje geschoten. Zeg maar goed gebruikt haha

Image
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4592
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by gerrit323 »

Even mogen aanvoelen tijdens een rondje Daun. Zeer solide auto .. tov van mijn e36 voel je de extra longinhoud in lagere toeren dus daar gaat het in jouw auto makkelijker en vlotter .. bovenin vond ik ze vergelijkbaar. De bevindingen over de ps5 kan ik alleen maar beamen .. ook op de e36 presteren ze fantastisch in de regen. Zoals je al aangaf mss een dikker setje stabies maar ik vond de rolbeweging in de bochten zo ook al goed meevallen .. mijn e36 stuurt iets scherper maar dat ligt waarschijnlijk aan het extra camber en de iets sportievere ophanging setup .. dagelijkse wagen / pure hobby auto .. je hebt een pareltje in handen .. koesteren zou ik zeggen°
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://pksolutions.be/
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29807
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by Jeroen »

Thanks Gerrit! Klopt wat je zegt, de auto heeft met de overstap naar het meer standaard onderstel (standaard M3 veren met Bilstein B6 dempers) wel iets aan scherpte ingeleverd, maar is daarmee ook flink wat gemoedelijker en comfortabeler geworden, het onderstel was op niveau CSL en dat vond ik iets teveel van het goede, ouwe man he! Er is inderdaad wel een kans dat ik de body roll wat ga reduceren met een set dikkere stabi's, en dan is het onderstel eigenlijk wel even goed genoeg naar mijn wens voor nu.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29807
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by Jeroen »

Met al wat eerste voorjaars plaagstootjes beginnen we hier ook weer wat blik aan te slingeren. De M3 is nog in ruste, maar een set dikke stabi's van H&R ligt al klaar. Binnenkort maar eens op de brug en dan hopen we ook gelijk de motorlagers/motorrubbers mee te pakken.

In verband met aankomende APK's is al wel de Mini gewekt en voorzien van 4 nieuwe banden. De oude banden waren niet versleten, maar wel van 2012 en dat kon je merken met stevig remmen. Nu verse Yokohama A539's, één van de weinige merkbanden die nog in de juiste 12" maat leverbaar is. Proefrijden en gelijk een foto natuurlijk!

Image

Zodra de temperaturen wat hoger werden is ook gelijk de Z4 tevoorschijn gehaald, die staat nu in de garage voor allerhande klein neuzel- en poetswerk. De lichtmodule is uitgebouwd voor inspectie na verhalen over spontaan uitfikkende auto's van oa de E46-E60-E85 en E90 serie, was overigens nog supernetjes... better be safe than sorry! Verder wil ik anti dreunmatten in de wel erg hol klinkende deurtjes plaatsen (een bekende mod onder E85 eigenaren) en een oliebeurtje doen. Natuurlijk ook hiervan ff een paar plaatjes geschoten!

Image

Image

Het seizoen is wat mij betreft weer begonnen!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19035
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by uwbuurman »

Heerlijke plaatjes!! Maar antidreunmatten, dan wordt is wel langzamer, he? Meer gewicht!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29807
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by Jeroen »

Thanks! Jahaa, nóg meer kilo's :lol: maar op mijn leeftijd is van 0 naar 100 in 10 tellen al heel spannend hoor!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29807
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by Jeroen »

Het is alweer bijna 2 jaar geleden dat ik via Lex een goedkoop bakkie op de kop tikte, een antieke Ford Focus waarbij ik mij geen zorgen hoefde te maken over parkeer- of andere schades. Maar natuurlijk wil je eigenlijk wel wat meer auto, dus de afgelopen maanden heb ik daarnaar gezocht. Niet over the top, betaalbaar, maar wel meer freude am fahren.

Da's nu gelukt geloof ik. Een pre-lci E90 330iA (258 pk N52B30) in de oersaaie kleurstelling titansilber met zwart leer. Auto is begin 2006 bij BMW AG in München ingezet en na een jaar naar NL gekomen, inmiddels 220.000 km gereden. Buitenom best wat gebruikssporen, maar interieur is netjes, techniek lijkt okee. Leuke auto om een tijdje in rond te karren en we gaan er zeker nog even op miereneuken, bijv de beduimelde kap van het stuur, daar gaat een andere op en als ik een kritisch rondje maak ontstaat er best een lijstje haha, maar ik wil wel proberen de auto budget te houden en ook niet tè netjes te maken.

De optielijst past wel helemaal bij mij :roll:

Comfort and interior equipment
S403 Glass roof, electrical
S415 Sun-blind, rear
S423 Floor mats velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S430 Outside mirrors with auto dip
S431 Interior mirror with automatic-dip
S459 Seat adjustment, electric, with memory
S465 Through-loading system
S481 Sports seats
S488 Lumbar support, driver and passenger
S493 Storage compartment package
S494 Seat heating driver/passenger
S497 Centre armrest, rear
S4AB Fine wood trim burr walnut
S4AE Armrest front, retractable

Multimedia
S601 TV function
S609 Navigation system Professional
S612 BMW Assist
S620 Voice control
S633 Business mobile phone preparation with Bluetooth interface
S672 CD changer for 6 CDs
S676 HiFi speaker system
S6AA BMW TeleServices

Driver assistance and lighting
S502 Headlight cleaning system
S508 Park Distance Control (PDC) front and rear
S520 Fog lights
S521 Rain sensor
S522 Xenon Light
S524 Adaptive Headlights
S534 Automatic air conditioning
S544 Cruise control with brake function
S548 Kilometre speedo
S563 Ambiance lights package

Wheels and drive
S205 Automatic transmission
S217 Active Steering
S226 Sports suspension
S249 Multifunction f steering wheel
S255 Sports leather steering wheel
S2AB BMW 18" LA wheel ellipsoid spoke 162

Environment and safety
S302 Alarm system
S321 Exterior parts in body colour
S322 Comfort access system
S801 National version Germany
S851 Language version German
S863 Dealer List Europe
S879 On-board literature, German
S8SP COP control
S868 Language version Dutch

Tot slot een paar eerste telefoonplaatjes

Image

Image

Image
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19035
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by uwbuurman »

Leuk apparaat!! En automaat, eindelijk wat bij je leeftijd past. Mooi vol in de opties verder. Dus dat wordt genieten van het dagelijkse rijden. Zelf een e91 pre Lci gehad hebbende, kan ik melden dat ze best bovengemiddeld goed door de bocht gaan.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12114
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by Peter V. »

Nette auto hoor. Uiteraard valt er wat te verbeteren en dat is maar goed ook anders hebben we niets te doen
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2527
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by Manitoba »

Mooi! De e9x droogt steeds mooier op naarmate ze ouder worden. Dat was niet helemaal de verwachting toen ze ergens in 2005 op de markt kwamen. Fijne daily zo, Jeroen. Jaloersmakend optielijstje zo. Veel plezier ermee.

Greetz,
Walter.

BMW e21 323i Kastanien Rot 1980
BMW f31 320iA X-drive Imperial Blue 2016
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29807
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: 1 miljoen gedachten over nieuw blik

Post by Jeroen »

Thanks peeps! Blij met de eerste kilometers, en met de automaatbak in de file :P. Op een échte rijdersauto wil ik absoluut geen automaat of een flipperkast, maar zo in de daily, prima!
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply