Page 56 of 117

Re: E21 317

Posted: Sun Jul 08, 2018 3:49 pm
by Wilmo
Klussen aan de auto, misschien nog de Route National 7 en de Route Napoleon rijden in augustus. Ook de onderhandelingen met een bedrijf afronden en dan in september weer aan de bak. In Helmond...

Re: E21 317

Posted: Sun Jul 22, 2018 11:44 pm
by Peter V.
OK,

Weer vooruitzichten dus. Verder weer leuke plaatjes :thumbsup

Re: E21 317

Posted: Mon Jul 23, 2018 10:01 pm
by Jeroen
Vooralsnog lekker aan het karren, blijkbaar zonder al te veel malheur? Houden zo!

Re: E21 317

Posted: Mon Jul 23, 2018 11:48 pm
by Wilmo
Gisteren ben ik weer in Groningen aangekomen. Onderweg heb ik de uitlaat nog wel vast moeten zetten en vanwege het warme weer nog wat gespeeld met de luchtschuif voor de stationairloop. Sinds maart heb ik een litertje olie verbruikt terwijl ik toch redelijk vaak aan de 6500 toeren heb gezeten.

Ik heb er geen zin in, maar ik moet er nog wel mee aan de gang. Uitlaat moet nu maar eens echt officieel vast, ik blijf er mee sukkelen. De speling moet ik uitzoeken en ik moet een knoop doorhakken over H&R.

Re: E21 317

Posted: Tue Jul 24, 2018 5:50 am
by Jeroen
Als dat alles is...

Re: E21 317

Posted: Tue Jul 24, 2018 5:05 pm
by BertjeConti
Dat dacht ik ook, hoeveel km heb je nu met je microsquirt setup erop zitten?

Lijkt mij toch een betrouwbare setup zo.

Re: E21 317

Posted: Thu Jul 26, 2018 3:08 pm
by Wilmo
Vanaf maart heb ik er nu ongeveer 12000km mee gereden en 1 liter olie bijgevuld. Dus ik ben wat dat betreft wel tevreden. Ik zit ergens tussen de 1:10.5 en 1:11.5 wat betreft verbruik, met mijn rechtervoet.

Lijstje:
v Beperkte koeling bij stilstand: Opgelost. De temperatuur loopt wat op maar vlakt wel af net over het midden.
v Stationairloop te laag vanwege ventilator: Opgelost. Nu met closed loop luchtschuif compenseert de motor meteen bij
- Dynamo reviseren: Ik vermoed dat mijn spanningen niet altijd even goed zijn, maar ik heb kennelijk een 45A dynamo gemonteerd waar een 65A standaard is. Ik moet even in mijn bakken zoeken naar een 65A dynamo en die reviseren. Een 80A E30 dynamo is dan overdreven.
- Startmotor reviseren: De bendix komt soms niet uit.
v Wapperende wegligging: Voortgang. Ik heb de lagers iets meer voorspanning gegeven en het voelt meteen een stuk directer aan. Langere termijn gaan de lagers vervangen worden.
- Speling in het stuur. Zie filmpje.
https://www.dropbox.com/s/ismglz81tu94m ... 0%2053.mov
v Motorophangingsrubbers vervangen.
- Doffe lak. Na twee kleipogingen ziet de lak er werkelijk niet meer uit.
- Bumpers bijwerken en beschermen aan de binnenzijde.
- Dorpels bijwerken schade aan de steenslag.
- Keienvanger bijwerken, donordeel ligt in Tilburg.
- Spatscherm repareren.
v Scharnieren deur vervangen. Door de aanrijding van vorig jaar is het platte gedeelte van het scharnier krom. De deur en de A-stijl lijken goed te zijn. Onder is het 6mm en boven is het zo'n 2mm. Is de pen uit het scharnier te slaan? Ik wil liever niet slijpen en lassen...
- Rijhoogte voorzijde en stabiliteit algemeen. Zie fotos.
Image
Image
v Achterste stabilisatorstangophanging vervangen door PU.
v Uitlaat stormvast ophangen
v Sensor voor snelheidsmeter naar differentieel verhuizen
v Toerenteller installeren
- ITB

Re: E21 317

Posted: Fri Jul 27, 2018 7:01 pm
by BertjeConti
Ook hier plannen zat.

12000km, kun je trots op zijn dat je die relatief probleemloos afgeroffeld hebt.

Re: E21 317

Posted: Sat Jul 28, 2018 5:45 pm
by Wilmo
Ben ik ook wel! Nu bezig met het lijstje zodat ik straks eens kan gaan proefstarten met de ITB's...!

Vandaag een beter plekje gezocht voor de sensor voor de snelheid, dit is wel een stuk beter. De kabel loopt over de tank de cabine in en moet nu nog even aangesloten worden.
Image

Ook samen even gekeken naar de deur waar vorig jaar die Dodge Ram tegenaan geklapt was. Hier zie je wel hoe scheef de scharnieren staan. Die hebben een paar klappen gehad met een moker en nu met alle afstandplaatjes op het bovenste scharnier staat de deur er weer heel behoorlijk in.
Image

Nu het plekje nog bijwerken. Samen met alle andere plekjes en dan na een polijstbeurt zou het in het geheel wel weer redelijk strak in de lak moeten staan. Gaat hem niet meer worden voor de Eifel, dus daar zal er weer een lelijk eendje bij zijn ;)
Image

Re: E21 317

Posted: Sat Jul 28, 2018 7:35 pm
by uwbuurman
Die scharnieren horen zo scheef hoor.

Re: E21 317

Posted: Sat Jul 28, 2018 8:11 pm
by bmw e12 e21
Mooi opgelost met die snelheidssensor Wilmo.
Ik vind het wel straf hoe hoog je e21 staat met de EIBACH veren. Mijn 315 vind ik persoonlijk perfect liggen.
Mijn 315 voelt in de bochten fijner aan als de(in de neus zware) 323i en ligt 2cm hoger(dus 2cm verlaagd).
Image
Image

Re: E21 317

Posted: Sat Jul 28, 2018 9:36 pm
by Wilmo
uwbuurman wrote:Die scharnieren horen zo scheef hoor.
Niet zó scheef hoor ;)

De deur stond er zo in:
Image


@Remy
Dat klopt ook niet, ik ben nu aan het mailen met Eibach wat er aan de hand kan zijn. En wat je beschrijft is precies het doel dat ik voor ogen heb met de mijne. Voorin een stuk lichter dan een 323i maar wel met hetzelfde vermogen. Mijn blok is nu lichter dan standaard, de aanbouwdelen zijn lichter en straks verdwijnt de accu ook nog. Straks gaat 'ie nog ondersturen ;D
Maar zou jij eens willen kijken wat voor typenummer er op jouw veren staat?

Re: E21 317

Posted: Sat Jul 28, 2018 11:35 pm
by bmw e12 e21
Wilmo wrote: Maar zou jij eens willen kijken wat voor typenummer er op jouw veren staat?
Ik zou wel willen, maar ik heb alle EIBACH nummers en naam eruit geschuurd met tandpasta...
Om een origineel lijkende veer te krijgen. :(

Re: E21 317

Posted: Sat Jul 28, 2018 11:50 pm
by uwbuurman
Geen fotos ook?

Re: E21 317

Posted: Sun Jul 29, 2018 7:20 am
by bmw e12 e21
Goed gezien Koos! Daar had ik niet meer aan gedacht!
Er staat een foto ervan in mijn topic. Effe inzomen en je ziet het nummer. :)
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.p ... 45#p279803