Page 56 of 64

Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet

Posted: Tue Feb 02, 2021 9:47 pm
by bmw e12 e21
sterk bezig Koos!

Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet

Posted: Sun Feb 07, 2021 12:33 pm
by Smartie
Ben benieuwd naar je diff ervaring.

Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet

Posted: Thu Feb 18, 2021 12:16 am
by uwbuurman
Plaatjes bij de winterklussen. Eerst de lekkage. Op de vloer vond ik druppen. Dat is ATF van de stuurbekrachtiging. Overlegd met Rini van Hydroline Trade die mijn stuurhuizen reviseert. Hij gaf aan dat valse lucht in het systeem zorgt voor overdruk en dus lekkage. De enige plek waar die lekkage kan zitten is in de lagedruk slangen of het reservoir met filter. Dus die beide vervangen.

Lekkage.

Image

Vettig reservoir, ronde potje met ZF op de dop.

Image

Nieuw reservoir en nieuwe slangen.

Image

Daarna ook paar nieuwe ruitenwissers erop.

Image

Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet

Posted: Thu Feb 18, 2021 12:28 am
by uwbuurman
:banana

Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet

Posted: Thu Feb 18, 2021 12:29 am
by uwbuurman
Daarna project koplampringen aangepakt.

Image

Ik had in 2011 de koplampringen opgeknapt, bij het terugplaatsen van de SWRA. Het zijn de gespoten ringen, die zijn van blik en dus, steenslag is gelijk roesten. De chroomringen van de e12 en e21 zijn onder de chroomlaag van messing, die roesten dus niet. Nou blijkt dat de eerste series e30 ook chroomringen had, die van messing zijn. Echter, er zijn ook lichte, blikken varianten… Ik kwam daar achter omdat ik een setje van die ringen kocht. Kan ik niks mee. Het zijn dezelfde als die op de e34. Er mist een sleufje aan de zijkant dat op de vfl e30 koplampen nodig is voor de juiste passing.

Image

Chroom is ook geler. Zit een klein randje onderaan. Bovenaan de oude ring.

Image

Oud met sleufje

Image

Oud en nieuw, met sleufje

Image

Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet

Posted: Thu Feb 18, 2021 12:29 am
by uwbuurman
:smoke

Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet

Posted: Thu Feb 18, 2021 12:30 am
by uwbuurman
Links dikke messing ring, rechts dunne blikring met randje.

Image

Image

De juiste ringen opgescharreld, aanslagjes voor de koplampwissers erop gemaakt en de boel gemonteerd.
Oude roestige ring

Image

En chroom

Image

Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet

Posted: Thu Feb 18, 2021 12:30 am
by uwbuurman
:takepicture

Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet

Posted: Thu Feb 18, 2021 12:31 am
by uwbuurman
Volgende ding was de voorstoel links. Die had ik in de zomer de verkeerde tint gegeven, door foute producten van Colourlock. Ik kreeg later de goede, maar had er geen zin meer in om die hele stoel weer uit elkaar te halen. Niet in de laatste plaats omdat ik dat al 2x had gedaan en omdat er nog een ander e30 cabriointerieur moet worden gedaan. Dus de bestuurderstoel moest nog bij de rest van de auto gematcht worden.

Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet

Posted: Thu Feb 18, 2021 12:31 am
by uwbuurman
Stoel uitelkaar

Image

Op de keukentafel

Image

Lastig te zien, maar in het middel de overgang van tint. Irl is dat sterker.

Image

Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet

Posted: Thu Feb 18, 2021 12:32 am
by uwbuurman
:mrgreen:

Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet

Posted: Thu Feb 18, 2021 12:32 am
by uwbuurman
Spulletjes in de juiste kleur

Image

Daarna de rails gespoten

Image

En de losse onderdelen verzinkt. BMW deed daar gewoon onbeschermd materiaal in…

Image

Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet

Posted: Thu Feb 18, 2021 12:33 am
by uwbuurman
De overige onderdelen

Image

Alles weer geassembleerd

Image

Stoeltje!

Image

Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet

Posted: Thu Feb 18, 2021 12:33 am
by uwbuurman
:shake

Re: uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet

Posted: Thu Feb 18, 2021 12:34 am
by uwbuurman
De klus die ik al 2 jaar wil uitvoeren en waar ik echt geen zin in had was het reviseren van het differentieel en de cardanas. Ten eerste is dat diff een lompe klomp ijzer en ten tweede, de uitlaat moet eraf, de hitteschilden, de hele rattaplan. Cardan op bak is lastig knoeien om los te krijgen, baksteun zit in de weg etc. Oké, zo heb ik mezelf een paar keer de kans gegeven onder de klus uit te komen, maar ik heb het nu toch maar aangepakt…

Image

De cardan is naar Technotrans in Veendam gegaan, het diff naar Zeeland, Hardeman. Maar eerst de olie aflaten.

Image