Page 57 of 117

Re: E21 317

Posted: Sun Jul 29, 2018 10:02 am
by uwbuurman
Ik heb hetzelfde nummer op de achterveren staan, maar dan HA, ipv VA. Voorveren kan ik niet zien op de foto's.

Re: E21 317

Posted: Sun Jul 29, 2018 10:14 am
by bmw e12 e21
11 20 023 01 VA
Goed inzomen Koos. :wink:

Re: E21 317

Posted: Sun Jul 29, 2018 10:17 am
by uwbuurman
Ja, ik bedoel dan ook mijn eigen veren, Remy. Wakker blijven op de zondagmorgen.... :bag

Re: E21 317

Posted: Sun Jul 29, 2018 10:58 am
by bmw e12 e21
uwbuurman wrote:Ja, ik bedoel dan ook mijn eigen veren, Remy. Wakker blijven op de zondagmorgen.... :bag
Maar mijn veren zijn jou veren....geweest. Ingewikkeld...:loll

Re: E21 317

Posted: Sun Jul 29, 2018 1:50 pm
by Wilmo
Image

Ik vind die van jou ook hoog staan... Plus dat mijn camberplaten het nog een paar millimeter extra geven. Dit is het denk ik. Ik heb hetzelfde nummer en zoveel meer is er wel niet aan te doen. Met de neus umhoeg! Straks nog een paar kilo minder op de inlaat en de accu weg, dan sta ik helemaal met de neus omhoog.

Ik ga er nu niets aan doen, maar voor mij geen Eibach meer.

Re: E21 317

Posted: Sun Jul 29, 2018 9:58 pm
by bmw e12 e21
Tja, 2cm hoger dan de 323i. Als ik het voor het kiezen had zou men 323i er ook zo uitzien en het extra comfort ervan hebben.
Tis elk zen goesting natuurlijk.

Re: E21 317

Posted: Sun Jul 29, 2018 10:46 pm
by Jeroen
Ik vind het niks erg hoor een wat hoger neusje. Spaart carterpannetjes.

Image

Re: E21 317

Posted: Tue Jul 31, 2018 7:17 pm
by Wilmo
Ik zat al een tijdje te denken hoe ik de gasklep van de ITB's zou willen aansturen. En precies nadat ik Peter had gevraagd naar zo'n schijf die op de carburateurs zit kreeg ik een ander plan.

Ik heb mijn Mecano opgezocht en ben eens aan het prutsen gegaan. Resultaat:
Image

Niet helemaal zelf bedacht natuurlijk, maar nu wel proefondervindelijk vastgesteld dat het werkt. Het ingenieurtje in me is weer wakker, haha.

Image

Re: E21 317

Posted: Tue Jul 31, 2018 9:57 pm
by BertjeConti
Ja grappig, zoiets zit natuurlijk ook bovenop het gasklephuis van een m20 met i

Re: E21 317

Posted: Tue Jul 31, 2018 10:15 pm
by Sierpien
Jeroen wrote:Ik vind het niks erg hoor een wat hoger neusje. Spaart carterpannetjes.

Image
Great Picture!

Re: E21 317

Posted: Tue Jul 31, 2018 10:33 pm
by Wilmo
BertjeConti wrote:Ja grappig, zoiets zit natuurlijk ook bovenop het gasklephuis van een m20 met i
Klopt, zoiets heb ik nu ook als gasklepsturing...

Re: E21 317

Posted: Fri Aug 03, 2018 4:10 pm
by Wilmo
Zo, projectje toerenteller is ook afgerond.

Image

De potmeter is een 10k potmeter. Weerstand A is 80 ohm en weerstand B is 24k ohm.

Image
Ik had hier op drie punten gemeten hoe de verschillende standen van de potmeter zich verhielden tot het toerental dat ik op de computer aflas. Dat is de blauwe lijn. Met de variabele weerstand op nul (begin) kwam het bij lange na niet in de buurt, halverwege iets beter en op het eind, op 10k ging het de goede kant op. Weerstand A of B moest dus verhoogd of verlaagd worden. Ik heb weerstand A uitgewisseld voor een draadje en zo is de hoogte van de lijn te beïnvloeden, de weerstand heb ik dus maar weer terug gedaan. Daarna ging ik nadenken en kwam ik er toe om weerstand B met de waarde van de potmeter de vermeerderen. Nu is weerstand B 34k8 en heb je als het ware een nieuw bereik vanaf nul op de potmeter. En nu werkt het. Hij is een beetje trager dan mijn motor in toeren kan wisselen, maar ik vind het wel een leuk extra dingetje. Het klokje is alleen blijven haken op 12:00 nadat die gisteren wel liep. Dat is iets voor de volgende keer..

Re: E21 317

Posted: Fri Aug 03, 2018 6:50 pm
by BertjeConti
Hobbiebob...

Leuk dat je de toerenteller bruikbaar gekregen hebt.

Re: E21 317

Posted: Sat Aug 04, 2018 1:45 pm
by Jeroen
:thumbsup

Re: E21 317

Posted: Mon Aug 20, 2018 11:53 pm
by Wilmo
Vandaag heb ik de motorrubbers en demper vervangen. Vooral de demper deed helemaal niets meer. Ook de Alpinastang zit er nu onder.

Verder nog aan het hobbiebobben geweest met de ITB's en ik ben helemaal klaar mijn mijn brandstofrail. Ik heb hem net aangesloten na de anderhalve eeuw manuren die erin zitten en de benzine spoot er aan alle kanten uit, het voelt ook niet goed, dus ik ga eens met Kronenburg mailen om een custom te maken want met de handwerktuigen krijg ik het niet voor elkaar.