Page 59 of 117

Re: E21 317

Posted: Sun Sep 02, 2018 10:40 pm
by uwbuurman
Balen. Maar ja, hard plastic geeft minder mee dan vers rubber.

Re: E21 317

Posted: Sun Sep 02, 2018 10:44 pm
by Wilmo
Dan maar een UV-stralertje erop? ;)

Re: E21 317

Posted: Mon Sep 03, 2018 6:09 am
by Jeroen
Een nieuwe band heeft vaak wel eerst even een paar km nodig voordat 'ie normaal aanvoelt, maar dit is blijkbaar blijvend. Je hebt het over hupsen, is dat voor of achter? Zo stug is het onderstel toch niet? Wat voor bandenspanning?

Re: E21 317

Posted: Mon Sep 03, 2018 10:36 am
by BertjeConti
Erg vervelend dat je de verkeerde bandjes hebt gekozen.

Ik ben nog steeds overmatig enthausiast en blij met m'n Klebers, maarja daar heb jij niks aan. Misschien eens een rondje in elkaars auto sturen?

Re: E21 317

Posted: Mon Sep 03, 2018 9:56 pm
by Wilmo
Bandenspanning is nu 2.5bar volgens de bandenboer, ik moet dat nog controleren. Ik had het idee dat toen ik op snelheid de snelweg opdraaide de auto aan het wrikken is, een soort van voor-achter wegglijdend over de wang van de band, maar dus niet uitbrekend. Misschien dat het nog wel het meest achter was trouwens... Ik kan dit niet omschrijven ;D

De auto is niet stijf omdat ik dus ook nog met die Eibachs sukkel. Maar er is nu geen rubber meer in de ophanging, alles is rood PU.

Misschien ben ik ook wel kieskeurig en verwacht ik iets dat niet kan, wat Rob voorstelt is misschien nog zo slecht niet, ik heb nog nooit in een andere BMW gereden...

Re: E21 317

Posted: Mon Sep 03, 2018 10:17 pm
by uwbuurman
Pak eerst eens een Mercedes 190 in standaard setup.

Re: E21 317

Posted: Mon Sep 03, 2018 10:29 pm
by Wilmo
Image

?


Vorig jaar heeft Odo een rondje in de mijne gereden en hij zei alleen iets over het diff. Misschien tijdens de Eifel eens wat tijd maken voor Jeroen en jou om eens een testritje te doen.

Re: E21 317

Posted: Mon Sep 03, 2018 10:35 pm
by uwbuurman
Altijd goed!

Re: E21 317

Posted: Mon Sep 03, 2018 10:51 pm
by BertjeConti
Laatst nog eens wat rondjes in een mini rondgecrossed, de zeer directe sturing, stugge ophanging, en vooral het op de grond zitten en veel motor lawaai geeft je al gauw de indruk in een snel wagentje te zitten. Maar of dat dan werkelijk zo is.....

Re: E21 317

Posted: Mon Sep 03, 2018 11:12 pm
by Jeroen
:thumbsup

zou niet harder gaan qua bandenspanning, en experimenteer maar eens met 0.5 bar lager, gewoon es proberen

Re: E21 317

Posted: Tue Sep 04, 2018 8:09 am
by gerrit323
2.5 bar op een 4 cil ?? .. ik rij 2.3 bar op de e36 m3 die toch al snel 300kg zwaarder is.

Probeer maar een 2bar en kijk dan verder

Re: E21 317

Posted: Tue Sep 04, 2018 11:11 pm
by Wilmo
Nou kijk aan, dat ga ik morgen meteen even doen. Vandaag met Rob een stukje gestuurd in elkaars auto en in een bocht dacht ik dat hij aan het stuur zat te wrikken maar hij kijk ook raar op van wat er gebeurde. De achterkant hupte een beetje, niet dat die uitbrak, maar dat wrikken was wel duidelijk.

Ik ben benieuwd wat die halve bar minder gaat doen!


Trouwens... Vanochtend manouvrerend door het verkeer rond Veghel dan is de acceleratie in zijn 2 naar 6500 toeren wel leuk hoor. Vinnig bakkie is het geworden.

Re: E21 317

Posted: Wed Sep 05, 2018 2:42 pm
by BertjeConti
Yup, gisteravond lekker in elkaars bmw rondgehupt in het Weertse achterland, en lekker bijgekletst.

JW's 317+extra is inderdaad niet traag te noemen, het weghuppelen van de achterkant in snel genomen bochten voelt inderdaad vreemd, maar ook voor het hupsen begon had ik al het gevoel dat de achterkant een beetje naar buiten stuurt in plaats van naar binnen. Normaliter zorgt de "toe in" ervoor dat de achterkant in de bocht ook naar binnen gedrukt wordt, een gevoel dat je bijvoorbeeld bij een auto met starre achteras mist (mijn Volvo ervaring).

Je moet er in de eifel maar eens een paar experts in zetten, en laten oordelen, waarschuw ze wel even voor je diepe rempedaal.

Re: E21 317

Posted: Wed Sep 05, 2018 5:37 pm
by Wilmo
Vandaag kwam ik erachter dan linksvoor en rechtsachter er 2.7bar en op de andere twee 2.6 bar in zat. Nu zijn alle vier, koud, op 2 bar en het stuur gaat zwaarder en het lijkt wat stabieler te zijn op rotondes. Het zit op de goede weg!

Dank Rob voor de fijne avond :)

Re: E21 317

Posted: Wed Sep 05, 2018 8:01 pm
by uwbuurman
Mooi, mannen!! Ben benieuwd!