Ik heb wel ingeboet op koppel, vanuit 2000 of 2500 toeren wegtrekken dan gebeurt er helemaal niets. Pas vanaf 4000 toeren begint er een beetje leven in te komen. Hoeveel het is? Geen idee. Als ik het op een rijtje zet:Smartie wrote: Wed Oct 24, 2018 7:21 pm Mooie opzet. Zeer benieuwd naar je koppel en ook je verbruik.
Auto mag ook wel iets gaan roken toch?
Belasting is hoger en de toeren schuw je niet.
Standaard: 103pk
Schrick 292 graden: +15
Geen MAF: +3
Electronische ontsteking: +5
Verbeterd uitlaattraject: +5
Microsquirt gestuurde injectie: +5
Ik denk dat het vrij conservatieve getallen zijn, samen 136pk. Het doel was om een 150pk uit een 1.8 te halen op een manier dat er nog geen speciale racezaken nodig zijn. De ITB's zitten er nog niet op trouwens. Ik zie nog steeds dat de onderdruk in der spruitstuk terugloopt bij toerentallen boven de 4000. Dat betekent dat de benodigde lucht niet door de gasklep kan, en er dus nog iets meer in het blok zit dan ik er nu uithaal.
Ik heb de toerenbegrenzer nu op 6750 staan om na het overschakelen wat hoger uit te komen in de volgende versnelling.
Als ik op de snelweg telkens terug ga naar zijn 4 om pas heel laat naar mijn 5e te gaan en dan weer vol op de rem vanwege inhalers of wat dan ook. Andere stukken 130 rijd en over het algemeen gewoon aan het jagen ben, zoals vorige week vrijdag, dan doet 'ie zo'n 1:9. Tenminste, ik moest na de rit Helmond-Sappemeer 32,5 liter tanken. Terug heb ik het een stuk rustiger gedaan en dan kom ik op zo'n 1:11 uit.