320/6 1978 Martin
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11986
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 320/6 1978 Martin
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11758
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 320/6 1978 Martin
Full agree! (sterker, 1;8 is al heel netjes met 4bak, automaat is nóg erger..)Wondermike wrote:Kijk dat bedoel ik nou:Schut tie zo uit zijn mouwDe 320/6 is nooit een zuinige motor geweest met de 4A1 erop. De 323i loopt zuiniger dan de 320/6 hoor. Als je in de buurt van 1 op 9 komt doe je het goed. Zeker met een vierbak.
Let goed op met afstellen dat je twee CO-schroeven heb! de voorste 3 cylinders en de achterste drie.
Peter V. for technisch president!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Thegs
- E21 VIP
- Posts: 2397
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: 320/6 1978 Martin
Ik ben al blij met 1:5
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
- Thegs
- E21 VIP
- Posts: 2397
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: 320/6 1978 Martin
Haha daar zit een kern van waarheid in...
Maar buiten de kleine ritjes nu, heb ik ook wel "dagelijks" gebruik gemaakt van de auto. En dan reed ik normaal met af en toe een sprintje, zelfs dan is 1:5 of 1:6 een hele uitdaging! Wil je een redelijk verbruik halen dan moet je onder de 2000 rpm blijven en echt afstanden rijden op max 100 km/h ofzo. Anders zijn betere cijfers niet haalbaar. Moet je maar in een micra gaan rijden ofzo
Maar buiten de kleine ritjes nu, heb ik ook wel "dagelijks" gebruik gemaakt van de auto. En dan reed ik normaal met af en toe een sprintje, zelfs dan is 1:5 of 1:6 een hele uitdaging! Wil je een redelijk verbruik halen dan moet je onder de 2000 rpm blijven en echt afstanden rijden op max 100 km/h ofzo. Anders zijn betere cijfers niet haalbaar. Moet je maar in een micra gaan rijden ofzo
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
Re: 320/6 1978 Martin
Heb een M535i van '85 gehad en tankte voor 400 euro in de maand... En dan reed ik niet eens echt heel veel... Sportbak erin en een koppel!! Dan lust ie wel een slok natuurlijk...
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: 320/6 1978 Martin
Staat je goed!Thegs wrote:Moet je maar in een micra gaan rijden ofzo
Regards/groeten, Jeroen
Re: 320/6 1978 Martin
En dan richting Sauerland....Jeroen wrote:Thegs wrote:Moet je maar in een micra gaan rijden ofzo
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11758
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 320/6 1978 Martin
Nee, dan is zo'n handgeschakelde 735 veeeeel zuiniger!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11758
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 320/6 1978 Martin
nee echt, handgeschakeld is 1:10 heel realistisch!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1144
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: 320/6 1978 Martin
Nou heb ik op de lange rit gewoon 1 op 10 / 1 op 10,5 gehaald.
Begrijp mij niet verkeerd, dat was met 130 / 140 en 3 man erin. Wel bij elkaar 4 uur op de snelweg.
Dus het kan wel met een 4 bak en een solex 4a1.
Maar ik zit nu altijd op 1 op 7 a 8. Dus moet nog een beetje bij tunen.
Zo ie zo de kleppen weer stellen en de bougies met afstelling controleren.
Ps bij de nieuwjaarsrit zat ik ook op 1 op 10, dit was met de afsluitdijk.
Mij hoor je niet zeuren, ik hou wel van een warmer klimaat.
Hoe zei jij dat ook alweer Ite, opwarming van de aarde oorzaak; e21 met te rijke co!
Begrijp mij niet verkeerd, dat was met 130 / 140 en 3 man erin. Wel bij elkaar 4 uur op de snelweg.
Dus het kan wel met een 4 bak en een solex 4a1.
Maar ik zit nu altijd op 1 op 7 a 8. Dus moet nog een beetje bij tunen.
Zo ie zo de kleppen weer stellen en de bougies met afstelling controleren.
Ps bij de nieuwjaarsrit zat ik ook op 1 op 10, dit was met de afsluitdijk.
Mij hoor je niet zeuren, ik hou wel van een warmer klimaat.
Hoe zei jij dat ook alweer Ite, opwarming van de aarde oorzaak; e21 met te rijke co!
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11758
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 320/6 1978 Martin
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Smartie
- E21 VIP
- Posts: 1144
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: 320/6 1978 Martin
Op en neer naar Gelderland gister, maar waarvoor....
Half 5 gebeld, tien uur weer thuis.
Wat rijdt dat toch fijn een 6 in lijn op snelheid, en gewoon 1 op 9,5.
Geen velgen of een motorblok maar een ander zwaarbevochten extra.
Morgen komt de foto.
Half 5 gebeld, tien uur weer thuis.
Wat rijdt dat toch fijn een 6 in lijn op snelheid, en gewoon 1 op 9,5.
Geen velgen of een motorblok maar een ander zwaarbevochten extra.
Morgen komt de foto.