BMW 316 (1977) van Thijs
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29267
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: BMW 316 (1977) van Thijs
Spannend dat die kabel weg is! Is misschien de vloermat eens vervangen en loopt 'ie miss nu onder de mat?
Regards/groeten, Jeroen
Re: BMW 316 (1977) van Thijs
Ik zal eens goed gaan zoeken Jeroen. Erg vervelend die electronica probleempjes vind ik, en dan heeft een e21 nog amper electronica
@ loentje, ik heb je pm gestuurd met een boodschappenlijstje
@ loentje, ik heb je pm gestuurd met een boodschappenlijstje
Re: BMW 316 (1977) van Thijs
Weer een paar dagen gebeund aan de auto..
- Alle roest die op/aan de voor en zijkant zat is er nu afgeschuurd, verder nog wat klein laswerk gepleegd.
- De rails bijrijdersstoel zaten los, dit kwam doordat het gaatje waar het rails vastgeschroefd zit in de auto finaal was afgescheurd (dus van de carrosserie zelf, hoe dat kan is me overigens nogsteeds een raadsel) Maar goed, alle bekleding eruit gehaald en er nieuwe plaatjes ingelast dus morgen kan de stoel er weer in en is de binnenkant klaar (voor nu even tenminste, want er moet nog een keer een nieuw interieur in).
- Kortsluitingsprobleem is ook ontdekt, zat gewoon vocht in mijn achterlicht.. Dus ik neem aan dat dit de oorzaak is. Morgen even de rubbers insmeren met vaseline om het weer goed dicht te krijgen.. Of heeft iemand een beter idee?
(kabeltje waar jeroen het over had trouwens nogsteeds niet gevonden , zelf met de bekleding eruit niet..)
- Nieuwe luchtfilter + slang naar de luchtfilter toe besteld, auto liep met koude motor niet mooi (klonk als een traktor) dus even gekeken met mijn oom en toen zagen we dat er in de slang gewoon een groot gat zit..
- Dubbele koplampen met grill zijn besteld, tevens is er ook een nieuwe antenne besteld.
En dan nog wat vervelend nieuws:
- De spuiter belde mij gister met de mededeling dat er aan de onderdelen die gespoten moesten worden ook vanalles moest worden gelast. Dat gaat nu weer 150 euro extra kosten, dus de teller is alweer veel hoger opgelopen dan de bedoeling was.. En het vreemde is nog dat ik de zijschermen (waar volgens de spuiter aan gelast moest worden) bij loentje heb gehaald, en daar hebben we met zn 2e gezien dat ze gewoon hard waren Denk dus dat de spuiter even gemakkelijk wat geld wilde bijverdienen zo net voor het nieuwe jaar . Maar ik kon het aan de telefoon natuurlijk ook niet zien dus ik vraag wel waar allemaal gelast is als de spullen dinsdag klaar zijn.
- Verder nog wat kleine plekjes rondom de auto gevonden die eigenlijk ook even aangepakt moeten worden..
Morgen
Morgen wordt er voornamelijk geschilderd. Eerst word alles even ingeborsteld met wat zink, dan komt er primer op. Daarna komen er een paar lagen zwarte lak op en uiteindelijk komt de blauwe lak hier weer op.
Wellicht dat ik morgen ook nog even de plekjes onder het rubber van de kofferbak aanpak, deze rand begint aardig te roesten. En langs het achterlicht zit ook een plekje.
Tevens zal ik morgen wat foto's schieten, ik weet dat jullie daarop zitten te wachten Maar ik ben geen top restaurateur hoor, zoals sommige andere hier.. dan weten jullie dat vast.. is me eerste auto en ik heb er eigelijk 0,0% verstand van.
- Alle roest die op/aan de voor en zijkant zat is er nu afgeschuurd, verder nog wat klein laswerk gepleegd.
- De rails bijrijdersstoel zaten los, dit kwam doordat het gaatje waar het rails vastgeschroefd zit in de auto finaal was afgescheurd (dus van de carrosserie zelf, hoe dat kan is me overigens nogsteeds een raadsel) Maar goed, alle bekleding eruit gehaald en er nieuwe plaatjes ingelast dus morgen kan de stoel er weer in en is de binnenkant klaar (voor nu even tenminste, want er moet nog een keer een nieuw interieur in).
- Kortsluitingsprobleem is ook ontdekt, zat gewoon vocht in mijn achterlicht.. Dus ik neem aan dat dit de oorzaak is. Morgen even de rubbers insmeren met vaseline om het weer goed dicht te krijgen.. Of heeft iemand een beter idee?
(kabeltje waar jeroen het over had trouwens nogsteeds niet gevonden , zelf met de bekleding eruit niet..)
- Nieuwe luchtfilter + slang naar de luchtfilter toe besteld, auto liep met koude motor niet mooi (klonk als een traktor) dus even gekeken met mijn oom en toen zagen we dat er in de slang gewoon een groot gat zit..
- Dubbele koplampen met grill zijn besteld, tevens is er ook een nieuwe antenne besteld.
En dan nog wat vervelend nieuws:
- De spuiter belde mij gister met de mededeling dat er aan de onderdelen die gespoten moesten worden ook vanalles moest worden gelast. Dat gaat nu weer 150 euro extra kosten, dus de teller is alweer veel hoger opgelopen dan de bedoeling was.. En het vreemde is nog dat ik de zijschermen (waar volgens de spuiter aan gelast moest worden) bij loentje heb gehaald, en daar hebben we met zn 2e gezien dat ze gewoon hard waren Denk dus dat de spuiter even gemakkelijk wat geld wilde bijverdienen zo net voor het nieuwe jaar . Maar ik kon het aan de telefoon natuurlijk ook niet zien dus ik vraag wel waar allemaal gelast is als de spullen dinsdag klaar zijn.
- Verder nog wat kleine plekjes rondom de auto gevonden die eigenlijk ook even aangepakt moeten worden..
Morgen
Morgen wordt er voornamelijk geschilderd. Eerst word alles even ingeborsteld met wat zink, dan komt er primer op. Daarna komen er een paar lagen zwarte lak op en uiteindelijk komt de blauwe lak hier weer op.
Wellicht dat ik morgen ook nog even de plekjes onder het rubber van de kofferbak aanpak, deze rand begint aardig te roesten. En langs het achterlicht zit ook een plekje.
Tevens zal ik morgen wat foto's schieten, ik weet dat jullie daarop zitten te wachten Maar ik ben geen top restaurateur hoor, zoals sommige andere hier.. dan weten jullie dat vast.. is me eerste auto en ik heb er eigelijk 0,0% verstand van.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: BMW 316 (1977) van Thijs
We zijn natuurlijk benieuwd naar foto's!
Ook als je geen top restaurateur bent hoor.
En juist doordat je het zelf aanpakt ondanks de 0,0% verstand er van geeft aan dat je wel wil leren
Ook als je geen top restaurateur bent hoor.
En juist doordat je het zelf aanpakt ondanks de 0,0% verstand er van geeft aan dat je wel wil leren
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: BMW 316 (1977) van Thijs
Precies, je begint er tenminste aan! dikke pluim.
Die spuiter zou ik gelijk een schop geven als je het niet vetrouwd.
Die spuiter zou ik gelijk een schop geven als je het niet vetrouwd.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11994
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: BMW 316 (1977) van Thijs
We zijn hier bijna allemaal een beun de haas wat betreft restauraties alleen hebben sommige mensen het iets beter in de vingers. Laat de spuiter trouwens maar wat foto's maken van zijn laswerk dan.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: BMW 316 (1977) van Thijs
Ik ben ook heel benieuwd naar de foto's. Ik zou als ik jou was gewoon kijken wat hij gelast zou hebben wat hij vertelde. Je kan inderdaad snel iets verdienen zo. En misschien wil hij idd wel snel iets verdienen zo.
BMW E21 323i BAUR Resedagrun 1979
BMW E30 320i Cabriolet aplinweiss 1987
BMW E24 M635csi 1982
BMW E30 320i Cabriolet aplinweiss 1987
BMW E24 M635csi 1982
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18672
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: BMW 316 (1977) van Thijs
ik zou vooraf even bij de spuiter gaan kijken, das beter dan achteraf gezeur te krijgen....
Top dat je gewoon begint met het herstel van je Bimmer!!!
Top dat je gewoon begint met het herstel van je Bimmer!!!
Re: BMW 316 (1977) van Thijs
Spuiten is morgen als het goed is klaar.. Dan zal ik eens vragen hoe en wat precies..
Verder ligt t nu een beetje stil helaas.. Mijn opa is er slecht aan toe dus dat heeft prioriteit.. Mijn pa helpt me namelijk ook veel met het restaureren en die heeft door deze omstandigheden (heel begrijpelijk) oook even geen tijd en zin.. Als het goed is gaat er vrijdag/zaterdag weer wat gebeuren maar de rest van de week blijft het helaas erg rustig.
En nu nog even een (domme) vraag.. Hoe kan ik in godsnaam iets bestellen bij W&N? Want er is geen online shop ofzo.. ik wil graag de witte knippers daar bestellen.
Verder ligt t nu een beetje stil helaas.. Mijn opa is er slecht aan toe dus dat heeft prioriteit.. Mijn pa helpt me namelijk ook veel met het restaureren en die heeft door deze omstandigheden (heel begrijpelijk) oook even geen tijd en zin.. Als het goed is gaat er vrijdag/zaterdag weer wat gebeuren maar de rest van de week blijft het helaas erg rustig.
En nu nog even een (domme) vraag.. Hoe kan ik in godsnaam iets bestellen bij W&N? Want er is geen online shop ofzo.. ik wil graag de witte knippers daar bestellen.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: BMW 316 (1977) van Thijs
Mail ze maar, ze zijn retesnel.
Je kan ook het nummer uit de catalogus pakken.
Wees slim: en denk goed na over andere mogelijke dingetjes.
Tip: geen technische verslijt delen daar bestellen: het meeste is chinabende.
Je kan ook het nummer uit de catalogus pakken.
Wees slim: en denk goed na over andere mogelijke dingetjes.
Tip: geen technische verslijt delen daar bestellen: het meeste is chinabende.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: BMW 316 (1977) van Thijs
Jeeuj, pakketje van loentje binnen . Staat alleen bij de buure en die zijn nu niet thuis Dus da word vanavond lekker uitpakken dan maar.
En nog effe een vraagje.. wat zijn goede verlagingsveren.. want mijn bimmer is voor wel verlaagd maar achter niet ... nu wil ik maar meteen een hele nieuwe verenset eronder doen maar weet niet wat een beetje goed is.. En is verlaging 40/40 een beetje te doen of moet je dan uitstappen en je auto over de drempel duwen omdat je anders je halve onderkant kwijt bent..
EDIT: Owja, nog niks van het spuitwerk gehoord
En nog effe een vraagje.. wat zijn goede verlagingsveren.. want mijn bimmer is voor wel verlaagd maar achter niet ... nu wil ik maar meteen een hele nieuwe verenset eronder doen maar weet niet wat een beetje goed is.. En is verlaging 40/40 een beetje te doen of moet je dan uitstappen en je auto over de drempel duwen omdat je anders je halve onderkant kwijt bent..
EDIT: Owja, nog niks van het spuitwerk gehoord
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4544
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: BMW 316 (1977) van Thijs
Ikzelf heb de H&R veren gemonteerd zoals de meesten hier .. die verlagen 30mm in combi met bilstein redelijk hard maar als je originele dempers heb zal dat denk ik wel meevallen .. mike heeft andere veren gemonteerd die net iets hoger uitkwamen en ook iets meer comfort geven .. alleen ben ik het merk even kwijt ... KONI? Mike Help
Gerrit
Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11994
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: BMW 316 (1977) van Thijs
Had Mike geen APEX gemonteerd?
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.