323i Odo sleuteldagboek
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Dussssss. ook hier niet echt stilgezet. Niet mega veel gedaan maar zal het verslag eens gaan bijwerken.
Project kabelboom.
De basis was ruk, slecht, kansloos alsmede vies en vet.
Ontdaan van alle erg plakkerige tape en schoongemaakt. Doekje met ontvetter, kabel voor kabel.
In het verleden kabelboom doorgeknipt. Dat wilde ik netjes herstellen.
Soldeerbout. Waar was die ook alweer. Ooit een mooie Weller soldeerstation gekocht welke digitaal is in te stellen. Speciaal voor dit klusje. Nergens meer te vinden. Dus een knutsel bakstaaf gangbaar gemaakt.
Stekkers verwijderd, kabel gestript, beide kanten in elkaar stoken en met 1 koperdraadje ingewikkeld. Waarom deze moeite. Simple. krijg je een dunne verbinding.
Daarna schoongemaakt en krimpkous eroverheen.
Koste even wat tijd maar dan heb je ook wat.
Project kabelboom.
De basis was ruk, slecht, kansloos alsmede vies en vet.
Ontdaan van alle erg plakkerige tape en schoongemaakt. Doekje met ontvetter, kabel voor kabel.
In het verleden kabelboom doorgeknipt. Dat wilde ik netjes herstellen.
Soldeerbout. Waar was die ook alweer. Ooit een mooie Weller soldeerstation gekocht welke digitaal is in te stellen. Speciaal voor dit klusje. Nergens meer te vinden. Dus een knutsel bakstaaf gangbaar gemaakt.
Stekkers verwijderd, kabel gestript, beide kanten in elkaar stoken en met 1 koperdraadje ingewikkeld. Waarom deze moeite. Simple. krijg je een dunne verbinding.
Daarna schoongemaakt en krimpkous eroverheen.
Koste even wat tijd maar dan heb je ook wat.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3012
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Yep, daar kan menig uurtje in verdwijnen in het netjes maken en herstellen van de kabelboom, houd je van de straat.
Tip: gebruik geen isolatie tape om je kabelboom mee te omwikkelen, maar fabric tape.
Tip: gebruik geen isolatie tape om je kabelboom mee te omwikkelen, maar fabric tape.
Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18662
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Mooi werk, Odo! Eens met Rob, ik gebruik de HPX tape, maar er zijn er meer. Wel de polyestervariant, want die trekt niet vol vocht, als het nat wordt.
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Alle stekkers vervangen en ook de fabriekssoldeerpunten nagelopen en bewwertk.
Daarna ff intapen.
en vervolgens alles netjes in te wikkelen.
ook de stekkers aangepakt.
Voor
Na
Resultaat van opschonen.
Kabelboom klaar en gereed. Mmmmm toch niet. Had een NOS zekerkast liggen. Dus die maar erop aansluiten.
Straks grote blij wanneer alles is geinstalleerd.
Daarna ff intapen.
en vervolgens alles netjes in te wikkelen.
ook de stekkers aangepakt.
Voor
Na
Resultaat van opschonen.
Kabelboom klaar en gereed. Mmmmm toch niet. Had een NOS zekerkast liggen. Dus die maar erop aansluiten.
Straks grote blij wanneer alles is geinstalleerd.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
yup.
HPX is ingezet
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Alles kabel zijn aangepakt en klaar. Door met het volgende.
Dat blok. Blijft een punt van denken.
Als eerste maar nieuwe bouten en moeren gekocht.
Mooi spul en niet al te gek duur.
Dat blok. Blijft een punt van denken.
Als eerste maar nieuwe bouten en moeren gekocht.
Mooi spul en niet al te gek duur.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
om gelukkig van te worden.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
En dan het blok. denken denken en denken en zoeken.....
Steun kunnen scoren en dus maar gaan demonteren. Ondertussen denken wat ga ik ermee doen.
Eureka. Keep it simple. 100% revisie. Dat dus.
Zuigers was grootste uitdaging. Via Kolb te bestellen voor een niet gering bedrag per zuiger. Immers 6 stuks nodig.
Blok losgetrokken en in onderdelen bij https://www.egengines.nl/ afgeleverd. Met verzoek. Kijk maar wat er van te maken is.
Krukas laten balanceren op 10.000rpm alsmede laten slijpen. Inzet van standaard lagerschalen was geen probleem.
Onderblok laten boren en honen. Bovenkant was vlak. afvlakken derhalve niet nodig.
Vriespluggen laten vervangen.
En ja wel. Custom made zuigers laten maken. Die zijn vorige week geleverd en de mannen zijn daarna aan de slag gegaan.
Vandaag ellende maar ophalen en heel voorzichtig de pinpas proberen. Deze week de boodschappen beperken tot het noodzakelijke
Foto`s volgen.
Steun kunnen scoren en dus maar gaan demonteren. Ondertussen denken wat ga ik ermee doen.
Eureka. Keep it simple. 100% revisie. Dat dus.
Zuigers was grootste uitdaging. Via Kolb te bestellen voor een niet gering bedrag per zuiger. Immers 6 stuks nodig.
Blok losgetrokken en in onderdelen bij https://www.egengines.nl/ afgeleverd. Met verzoek. Kijk maar wat er van te maken is.
Krukas laten balanceren op 10.000rpm alsmede laten slijpen. Inzet van standaard lagerschalen was geen probleem.
Onderblok laten boren en honen. Bovenkant was vlak. afvlakken derhalve niet nodig.
Vriespluggen laten vervangen.
En ja wel. Custom made zuigers laten maken. Die zijn vorige week geleverd en de mannen zijn daarna aan de slag gegaan.
Vandaag ellende maar ophalen en heel voorzichtig de pinpas proberen. Deze week de boodschappen beperken tot het noodzakelijke
Foto`s volgen.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
wat losse shoots tijdens demontage.
Prima lagerschalen overigens. Hadden makkelijk 100.000km meer kunnen draaien
Van cil 1 en 6 was lagerschaal identiek. Betreft de bovenzijde. Onderzijde had lichte slijtage.... apart. Je verwacht dat onderste lagerschalen meer gaar zouden zijn.
Blok heeft lang stilgelegen voordat deze weer in bedrijf is genomen. Echter geen service gedaan verwacht ik zo.
top was het niet, slecht ook niet overigens.
Prima lagerschalen overigens. Hadden makkelijk 100.000km meer kunnen draaien
Van cil 1 en 6 was lagerschaal identiek. Betreft de bovenzijde. Onderzijde had lichte slijtage.... apart. Je verwacht dat onderste lagerschalen meer gaar zouden zijn.
Blok heeft lang stilgelegen voordat deze weer in bedrijf is genomen. Echter geen service gedaan verwacht ik zo.
top was het niet, slecht ook niet overigens.
Last edited by bremboap on Wed May 19, 2021 9:40 am, edited 1 time in total.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Tsjaa, zo waren de meeste zuigers.
een vette bende was het wel
een vette bende was het wel
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Ondertussen bij Koos wat tandwielen kunnen scoren. Deze met halfronde vertanding. Modificatie versie.
Beetje schoonmaken, schuren en mooimaken.
hele circus weer klaar voor een paar fijne kilometers.
Ondertussen carterpan aangepakt. Die heeft diverse aanvaringen gehad met harde substanties
Kloppen, slaan, beuken en veel beleid erop los gelaten. Is best ok geworden als zeg ik dat zelf.
Inzet van 2K lak. Deze is strak geworden na drogen.
Ook hier grote blij mee.
Beetje schoonmaken, schuren en mooimaken.
hele circus weer klaar voor een paar fijne kilometers.
Ondertussen carterpan aangepakt. Die heeft diverse aanvaringen gehad met harde substanties
Kloppen, slaan, beuken en veel beleid erop los gelaten. Is best ok geworden als zeg ik dat zelf.
Inzet van 2K lak. Deze is strak geworden na drogen.
Ook hier grote blij mee.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Project koplampringen.
Wilde de originele kleur zoveel mogelijk benaderen. Kleur laten inmeten en 2K lak van laten maken.
Schoonaken middels afbijt. Was een lastige klus, maar uiteindelijk gelukt.
Verchromen. Ja kan, maar is mijn ding niet echt.
Voor mij was tevens belangrijk om de teksten goed zichtbaar te houden na het spuiten. Ik zeg, missie geslaagd.
Wilde de originele kleur zoveel mogelijk benaderen. Kleur laten inmeten en 2K lak van laten maken.
Schoonaken middels afbijt. Was een lastige klus, maar uiteindelijk gelukt.
Verchromen. Ja kan, maar is mijn ding niet echt.
Voor mij was tevens belangrijk om de teksten goed zichtbaar te houden na het spuiten. Ik zeg, missie geslaagd.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
Re: 323i Odo sleuteldagboek
ondertussen veel klein spullen laten komen voor montage van het onderblok.
Klein spul zeg maar.
Ook een NOS afdekplaat tussen blok en bak kunnen scoren. Foto ter illustratie.
Er is nog spul in aantocht maar denk dat ik aardig compleet ben voor.
Klein spul zeg maar.
Ook een NOS afdekplaat tussen blok en bak kunnen scoren. Foto ter illustratie.
Er is nog spul in aantocht maar denk dat ik aardig compleet ben voor.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i Odo sleuteldagboek
Gaaf man! Dan maar geen dak op je nieuwe huis. Rijden zal hij.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.