BMW 315 1983 Hennarot
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: BMW 315 1983 Hennarot
Weerstand denk ik, die zit onder het dash ergens in het kachelhuis gedrukt maar waar exact weet ik zo niet uit m'n hoofd.
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: BMW 315 1983 Hennarot
Normaal als zo'n weerstand doorbrandt kun je de fan alleen nog maar op de hoogste stand aanzetten.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: BMW 315 1983 Hennarot
Ik heb HOREN ZEGGEN dat door het stukgaan van de laagste stand van de fan de koppen al eens scheurden...(mss enkel bij M20?)
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
-
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 57
- Joined: Thu Feb 26, 2015 9:51 am
- My E21(s): groene 315 van 1982
- Location: Zichem België'
Re: BMW 315 1983 Hennarot
Lijkt me nogal sterk, is eerder een broodje aap verhaal.
Het klopt wel van die nog ene werkende (hoogste) stand, de weerstanden nemen een deel van de stroom weg dwz
weerstanden weg, maximale stroom naar de motor(spoel)
Is trouwens bij alle merken een vaak voorkomend euvel, nu nog zelfs
Het klopt wel van die nog ene werkende (hoogste) stand, de weerstanden nemen een deel van de stroom weg dwz
weerstanden weg, maximale stroom naar de motor(spoel)
Is trouwens bij alle merken een vaak voorkomend euvel, nu nog zelfs
Re: BMW 315 1983 Hennarot
Bedankt voor de input heren!
Groeten Rick
Ik denk dat wij over een verschillend soort ventilator praten Remy? Hahabmw e12 e21 wrote:Ik heb HOREN ZEGGEN dat door het stukgaan van de laagste stand van de fan de koppen al eens scheurden...(mss enkel bij M20?)
Ik meen mij inderdaad te herinneren dat toen ik de auto net had de ventilator alleen op stand 4 een heel klein beetje blies. Dan is de weerstand waarschijnlijk de oorzaak. Dank! Waar zit die weerstand precies? Of zit deze in de 4-standenschakelaar zelf? En is zoiets bij elke automaterialenzaak te koop?Peter V. wrote:Normaal als zo'n weerstand doorbrandt kun je de fan alleen nog maar op de hoogste stand aanzetten.
Groeten Rick
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: BMW 315 1983 Hennarot
Volgens mij zit die gewoon bij de aanjager zelf dacht ik altijd.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: BMW 315 1983 Hennarot
Klopt, had duidelijk niet het hele verhaal gelezen...RickR wrote:Bedankt voor de input heren!
Ik denk dat wij over een verschillend soort ventilator praten Remy? Hahabmw e12 e21 wrote:Ik heb HOREN ZEGGEN dat door het stukgaan van de laagste stand van de fan de koppen al eens scheurden...(mss enkel bij M20?)
Ik meen mij inderdaad te herinneren dat toen ik de auto net had de ventilator alleen op stand 4 een heel klein beetje blies. Dan is de weerstand waarschijnlijk de oorzaak. Dank! Waar zit die weerstand precies? Of zit deze in de 4-standenschakelaar zelf? En is zoiets bij elke automaterialenzaak te koop?Peter V. wrote:Normaal als zo'n weerstand doorbrandt kun je de fan alleen nog maar op de hoogste stand aanzetten.
Groeten Rick
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
Re: BMW 315 1983 Hennarot
Vandaag op zoek geweest naar de weerstand onder het dashboard. Helaas nog niets kunnen vinden, ook de vraagbaak en RealOEM bieden geen uitkomst. Iemand die mij precies kan vertellen waar de weerstand zit? En is zo'n weerstand nieuw te krijgen? Of moet ik hier waarschijnlijk voor bij de heren slopers terecht?
Groeten Rick
Groeten Rick
Re: BMW 315 1983 Hennarot
Iemand?
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29247
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: BMW 315 1983 Hennarot
Je moet even uitzoeken welk merk kachelhuis je hebt.
Behr: nr 16 hier: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=64_0226
Sofica: nr 9 hier: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=64_0219
Behr: nr 16 hier: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=64_0226
Sofica: nr 9 hier: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=64_0219
Regards/groeten, Jeroen
Re: BMW 315 1983 Hennarot
Bedankt voor de info Jeroen! Deze afbeelding had ik nog niet gevonden. Ik zal eens kijken of ik hem via de dealer kan krijgen. En anders verkoopt DParts de weerstand in ieder geval ook zag ik: https://www.dparts.com/onderdelen/oem/64111355769
Ik zal komende vrije dagen eens wat uitvoeriger op zoek gaan naar de unit in de auto. Misschien is het handig om het hele middenconsole even te verwijderen. Het is erg moeilijk om de kabels vanaf de motorruimte terug te vinden binnenin de auto.
Groeten Rick
Ik zal komende vrije dagen eens wat uitvoeriger op zoek gaan naar de unit in de auto. Misschien is het handig om het hele middenconsole even te verwijderen. Het is erg moeilijk om de kabels vanaf de motorruimte terug te vinden binnenin de auto.
Groeten Rick
Re: BMW 315 1983 Hennarot
Vandaag de weerstand kunnen vinden! Omdat ik erachter kwam dat deze Behr blowers ook in E28's zitten kon ik wat meer info vinden op internet. De weerstand zit zoals Peter al aangaf direct achter de blower. Dit omdat de weerstand constant gekoeld moet worden door de lucht die er langs stroomt. Aardig gepruts om de weerstand los krijgen. Dit moet allemaal door de klep van de kachel.
Hier zit de weerstand aan bevestigd en schuift vervolgens tussen de twee plastic clips daarachter.
Aan de weerstand kan ik op het eerste gezicht geen defecten zien. Alle veren en verbindingen zijn intact. Ik kan natuurlijk alleen niet in dat zwarte doosje kijken.
Hopelijk is dit inderdaad het defecte onderdeel. Eens kijken of ik precies hetzelfde onderdeel ontvang wanneer ik deze bestel. De weerstanden die ik op internet vind als ik op het onderdeelnummer zoek zien er net iets anders uit. De werking zal waarschijnlijk wel hetzelfde zijn.
En dan proberen hem er weer in de frotten...
Groeten Rick
Hier zit de weerstand aan bevestigd en schuift vervolgens tussen de twee plastic clips daarachter.
Aan de weerstand kan ik op het eerste gezicht geen defecten zien. Alle veren en verbindingen zijn intact. Ik kan natuurlijk alleen niet in dat zwarte doosje kijken.
Hopelijk is dit inderdaad het defecte onderdeel. Eens kijken of ik precies hetzelfde onderdeel ontvang wanneer ik deze bestel. De weerstanden die ik op internet vind als ik op het onderdeelnummer zoek zien er net iets anders uit. De werking zal waarschijnlijk wel hetzelfde zijn.
En dan proberen hem er weer in de frotten...
Groeten Rick
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18664
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: BMW 315 1983 Hennarot
Mooi dat je er bij bent gekomen, hopelijk inderdaad het defecte onderdeel, is wel waarschijnlijk.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: BMW 315 1983 Hennarot
Je kan hem doormeten of er geen breuk in zit.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.