Mijn naam is Jaap van Rooy en woon sinds een half jaartje samen met mijn vriendin in Tilburg, Hier hebben wij samen een huisje gekocht (met garage

Misschien dat de auto hier al wel bekend is gezien ik deze gekocht heb van een ander lid van het forum. Dit is mijn eerste project en het is meteen een flink project al zeg ik het zelf.. Ik heb de auto gekocht als 323i die midden in een ombouw naar pick up was gestrand. Het betrof een kale carrosserie met wat losse onderdelen erbij, geen motor of versnellingsbak enz.. Hier een paar foto's van hoe ik hem gekocht heb:
Foto's van de advertentie
Zijn nieuwe thuis
Meteen maar aan de slag gegaan
Hier heb ik een cm of 5 extra van het dak gehaald om een rechte lijn te krijgen en het meegeleverde achterschot wat aangepast en aan de auto gelast.
Deze is niet aan de dakhuid zelf gelast maar het balkje tussen de b-stijlen. Zoals te zien op de foto past hij eigenlijk van geen enkele kant maar dit heb ik met wat slijpwerk en twee opvulplaatjes opgelost. Niet het mooiste maar er komt nog genoeg omheen zodat deze niet meer te zien zijn.
Zicht van binnen..
Lijst boven raamrand ingekort en gaten dichtgelast.
Buizenframe(pje) als basis.
Plaatjes op maat maken voor de binnenkant van de achterwand.
Vastgelast.
Dakje op de kop getikt bij Loentje

Eerst de binnenkant nog maar even afmaken.
En de zijkanten..
Dakje erop
Randjes en wat aflassen. (de rechterrand is er inmiddels alweer een x uitgeweest omdat deze niet netjes doorliep, zie laatste foto)
Gezien ik eigenlijk monteur ben en geen plaatwerker ben ik in de tussentijd wat opzoek gegaan naar onderdelen voor het onderstel. Hier een paar foto's van de wielen die eronder gaan komen.
Het zal vast niet iedereens smaak zijn maar gezien de auto er straks alles behalve origineel uitziet, vind ik dat ik ook geen morele verplichtingen heb op gebied van ''over the top'' gaan

Straks nog wat randjes afwerken maar de algemene vorm is er!
DUITSERS EN PLAMUUR

Balken afgelast ipv een paar puntjes lassen en dan een paar potten plamuur..
Ik zal ook zeker niet onder plamuur uitkomen met mijn, en die van de vorige knutselaars, plaatwerkskills maar ik hoop dit wel te beperken.
Alvast een begin gemaakt aan de klauwrevisie, was toen nog op onderdelen aan het wachten. Alle onderdelen van de klauwen zijn er inmiddels (waaronder wat remzuigers natuurlijk

Bij aankoop van de klauwen (e24 635csi) miste er alleen 1 spacer van de voorste remklauwen.. na me rotgezocht te hebben op sites in alle talen en landen heb ik besloten er zelf maar 1 te maken:
De rechter is nagemaakt, links is origineel.
Slot van de achterklep was ook erg mooi weggewerkt

De planning is om hier een plaat overheen te lassen ipv 1 cm plamuur. Ik twijfel nog over de originele plaat, of ik slijp hem eruit en las mijn gemaakte plaat ervoor in de plaats of ik las hem er zo overheen en behandel de holle ruimte.. Tips??
Na verschillende pogingen tot strippen met verfafbeit heb ik toch besloten hem weg te brengen om te laten stralen. Hij wordt dan meteen in de lasprimer gezet zodat ik straks weer lekker schoon kan beginnen.
De plannen tot nu toe (verzin de helft gaandeweg nog

4.4 V8 van een e39 met handbak (complete donorauto, nog aan te schaffen)
Achteras van e24 635csi
Remmerij van e24 635csi (schijven en blokken semisport)
GAZ schroefset
M6 wielen 19'' (8'' breed voorzijde, 9'' breed achterzijde)
Bekrachtigd stuurhuis e21
Naven en wiellagers rondom nieuw (e24 635csi) zijn zoals ik gehoord heb op de veerpoten van de 323 te persen
Alle bussen van poly-urethaan
Brandschot een aantal cm naar achteren en tunnel van e39 ivm V8
Enkele koplampen voor (4 cilinder)
Halve rolkooi doorlopend naar veerpoten voorzijde
Ombouw naar pickup
RVS uitlaat zelfbouw
verder alle leidingen en slangen nieuw
Sper diff 40% (diff huis van e12 of e24 incl assen ivm achteras)
Sorry voor de lange post maar heb normaal heel weinig tijd om iets te plaatsen.
Zit vandaag ziek thuis dus heb nu tijd zat

Ben benieuwd naar de reacties! Ik zat net wat andere projecten te bekijken en ben erg onder de indruk! Mathy zal het misschien iets beter aanpakken als ik het zo lees maar die onderdelen zitten jammer genoeg absoluut niet in het budget..