bmw e21 project
-
- E21 Fanatic
- Posts: 277
- Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
- My E21(s): '78 bmw 316
- Location: Ovezande, Zeeland
Re: bmw e21 type 1/2
Daar zijn we weer met (voor mij) een leuke update want, me auto staat in de lak . Van de week heb ik hem bij Peter opgehaald, en ik vind een zeer leuke kleur voor de type 1. Niet te oud bollig, maar ook zeker niet te modern. Precies iets wat ik zocht. Eerst nog maar een paar foto's van de werken die Peter heeft verricht:
Terwijl Peter bezig was met fijn schuren, kwam er een vervelend iets te voorschijn. Het dak bleek uiteindelijk een flinke golfplaat te zijn geworden.... Daarom maar gekozen om het allemaal glad te trekken.
Hierna werd de auto weer in een soort primer gespoten waarna nog een vervelend karwei te wachten stond. Nat schuren, ben heel blij dat ik dat niet hoef te doen:
Ook werd er nog een steenslag laag aan gebracht aan de dorpels, onderzijde spatborden en aan de linker & rechter zij flank (onderzijder):
Toen dat ook weer gedaan was, was het zover. De lak kon er eindelijk op, en wat ziet het er toch weer super uit :
Mvg, Krijn
Terwijl Peter bezig was met fijn schuren, kwam er een vervelend iets te voorschijn. Het dak bleek uiteindelijk een flinke golfplaat te zijn geworden.... Daarom maar gekozen om het allemaal glad te trekken.
Hierna werd de auto weer in een soort primer gespoten waarna nog een vervelend karwei te wachten stond. Nat schuren, ben heel blij dat ik dat niet hoef te doen:
Ook werd er nog een steenslag laag aan gebracht aan de dorpels, onderzijde spatborden en aan de linker & rechter zij flank (onderzijder):
Toen dat ook weer gedaan was, was het zover. De lak kon er eindelijk op, en wat ziet het er toch weer super uit :
Mvg, Krijn
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: bmw e21 type 1/2
Mooi Krijn! Nu lekker opbouwen!
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
-
- E21 Fanatic
- Posts: 277
- Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
- My E21(s): '78 bmw 316
- Location: Ovezande, Zeeland
Re: bmw e21 type 1/2
Pagina 13.... dat voorspeld niks goeds. Eerder dus me wagen opgehaald bij Peter. En daar stond ze dan, strak in de lak. En misschien nog het mooist van het alles, in een kleur gespoten die me oma gekozen heeft. En ik heb er totaal geen spijt van dat ze deze kleur gekozen heeft. Foto's dan maar?:
Nadat de wagen op de ambulanche stond hebben we nog even gepraat, en toen weer naar huis gegaan. Dit keer was het lekker rustig onder weg en waren we voor 14:00 uur weer thuis (vorige keer was het 19:00 uur....). Eénmaal thuis gekomen nog een foto gemaakt voor Peter, dat we veilig thuis waren gekomen:
De volgende dag op het gemakje maar eens een begin gemaakt met kleine dingetjes. Denk aan de kabelboom plaatsen, rooster spuiten, slot plaatsen & nog de achterlichten erin gezet:
Ook nog de isolatie van de hemel geplaatst, daarvoor heb ik bizon tix gebruikt. Dik smeren om vervolgens met een kwast het te verspreiden over de gehele plaat isolatie. Geen foto's van het smeren gemaakt omdat, dit spul redelijk snel droogt met dit weer (32 graden die dag).
Ook is de C-stijl al vast gelijmd. Echter voordat de hemel erin kan moet ik nog de A-stijl beplakken met isolatie maar waar ligt dat ook alweer...... . Daarom maar besloten om vandaag me motor erin te hangen, op zich was dat geen probleem. Goed opletten en overal doeken overheen leggen kom je al een eind:
Echter kwam daarvoor pagina 13 om de hoek kijken, voor dat de motor erin zou gaan wilde ik een foto maken van de kale motor ruimte. Als zijnde voor en na foto. Helaas mocht het zo niet gebeuren want, ik haal mij telefoon uit m'n broek zak. En ik voel dat me hand blijft haken, maar me telefoon niet.... En jawel klast, zo op de grond... :
De camera is gelukkig ongeschonden gebleven... De telefoon (foto) kwaliteit, die over het algemeen al vrij ruk is, wordt nu nog slechter omdat ik het zelf niet duidelijk kan zien Hoop van de maand nog een andere te gaan halen want dit werkt niet handig, één verkeerde beweging en me duim haal ik open aan het glas.....
Voorlopig ga ik rustig verder met het werken aan de auto.
Mvg, Krijn
Nadat de wagen op de ambulanche stond hebben we nog even gepraat, en toen weer naar huis gegaan. Dit keer was het lekker rustig onder weg en waren we voor 14:00 uur weer thuis (vorige keer was het 19:00 uur....). Eénmaal thuis gekomen nog een foto gemaakt voor Peter, dat we veilig thuis waren gekomen:
De volgende dag op het gemakje maar eens een begin gemaakt met kleine dingetjes. Denk aan de kabelboom plaatsen, rooster spuiten, slot plaatsen & nog de achterlichten erin gezet:
Ook nog de isolatie van de hemel geplaatst, daarvoor heb ik bizon tix gebruikt. Dik smeren om vervolgens met een kwast het te verspreiden over de gehele plaat isolatie. Geen foto's van het smeren gemaakt omdat, dit spul redelijk snel droogt met dit weer (32 graden die dag).
Ook is de C-stijl al vast gelijmd. Echter voordat de hemel erin kan moet ik nog de A-stijl beplakken met isolatie maar waar ligt dat ook alweer...... . Daarom maar besloten om vandaag me motor erin te hangen, op zich was dat geen probleem. Goed opletten en overal doeken overheen leggen kom je al een eind:
Echter kwam daarvoor pagina 13 om de hoek kijken, voor dat de motor erin zou gaan wilde ik een foto maken van de kale motor ruimte. Als zijnde voor en na foto. Helaas mocht het zo niet gebeuren want, ik haal mij telefoon uit m'n broek zak. En ik voel dat me hand blijft haken, maar me telefoon niet.... En jawel klast, zo op de grond... :
De camera is gelukkig ongeschonden gebleven... De telefoon (foto) kwaliteit, die over het algemeen al vrij ruk is, wordt nu nog slechter omdat ik het zelf niet duidelijk kan zien Hoop van de maand nog een andere te gaan halen want dit werkt niet handig, één verkeerde beweging en me duim haal ik open aan het glas.....
Voorlopig ga ik rustig verder met het werken aan de auto.
Mvg, Krijn
Last edited by krijn98 on Wed Jun 21, 2017 11:22 pm, edited 2 times in total.
-
- E21 Fanatic
- Posts: 277
- Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
- My E21(s): '78 bmw 316
- Location: Ovezande, Zeeland
Re: bmw e21 type 1/2
Thanks mannen!! Beetje bij beetje komt het wel een keer af
Mvg, Krijn
Mvg, Krijn
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: bmw e21 type 1/2
Ziet er goed uit hoor, leuke vorderingen zo snel.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: bmw e21 type 1/2
mooie stappen,
en zo'n HTC heb ik ook. Eigenlijk oerdegelijke gsm's met stalen behuizing. Maar de mijne kon niet op tegen een betonnen vloer, van de week even een nieuwe bestellen.
groeten loentje
en zo'n HTC heb ik ook. Eigenlijk oerdegelijke gsm's met stalen behuizing. Maar de mijne kon niet op tegen een betonnen vloer, van de week even een nieuwe bestellen.
groeten loentje
-
- E21 Fanatic
- Posts: 277
- Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
- My E21(s): '78 bmw 316
- Location: Ovezande, Zeeland
Re: bmw e21 type 1/2
Thanks mannen!!
Dat is gelijk ook de reden waarom ik bij HTC blijf Leon, lekker stevig maar toch modern. De volgende word de one m9 of a9s.
Vandaag nog mijn luchtfilterbak erop gezet om te kijken of het allemaal een beetje past. Toen dat gedaan was nog geprobeerd om me koplamp unit uit elkaar te halen, maar tevergeefse moeite. Nog maar eens kijken hoe het dan wel moet. Daarna maar eens gekeken of mijn hemel erin wilden, eerst erin gehangen en toen voorzichtig strak gespannen en tijdelijk vast gezet met oude ruit rubbers. Enkel nog een de zwarte delen van de A-stijl op snorkelen want, de isolatie delen al wel gevonden maar het zwarte (vinyl?) deel nog steeds niet gevonden . De gemaakte foto's zullen zondag verschijnen .
Mvg, Krijn
Dat is gelijk ook de reden waarom ik bij HTC blijf Leon, lekker stevig maar toch modern. De volgende word de one m9 of a9s.
Vandaag nog mijn luchtfilterbak erop gezet om te kijken of het allemaal een beetje past. Toen dat gedaan was nog geprobeerd om me koplamp unit uit elkaar te halen, maar tevergeefse moeite. Nog maar eens kijken hoe het dan wel moet. Daarna maar eens gekeken of mijn hemel erin wilden, eerst erin gehangen en toen voorzichtig strak gespannen en tijdelijk vast gezet met oude ruit rubbers. Enkel nog een de zwarte delen van de A-stijl op snorkelen want, de isolatie delen al wel gevonden maar het zwarte (vinyl?) deel nog steeds niet gevonden . De gemaakte foto's zullen zondag verschijnen .
Mvg, Krijn
-
- E21 Fanatic
- Posts: 277
- Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
- My E21(s): '78 bmw 316
- Location: Ovezande, Zeeland
Re: bmw e21 type 1/2
Door diverse omstandigheden ben ik eigenlijk vergeten om me pagina te updaten . Waar was ik gebleven... oh ja de hemel plaatsen. Voor dat de hemel definitief vast gelijmd werd, heb ik deze eerst voor gespannen en deze een dag of twee á drie laten rusten. Vervolgens gingen we, me broer hielp me erbij, van voor naar achter werken. En voor een stel amateurs mag het resultaat er zijn, er zit nog één blijvende vouw in m'n c-stijl maar daar kan ik mee leven. Natuurlijk zijn er ook foto's gemaakt :
Ook zijn alle sierlijsten die aan het dak bevestigd horen te zijn geplaatst. Voor dat deze gemonteerd werden zijn ze in de tectyl gezet, en indien nodig werden ze nog gepoetst.
Vervolgens was het tijd om de voordeuren van hun mechanismes te voorzien, echter had ik enkel blank glas liggen voor een type één. Maar ik had wel al groene klapramen, voorruit & een achteruit. Uiteindelijk heb ik via Jan G. een twee tal nette ruiten weten te bemachtigen, waarvoor dank . Terwijl me ouders op familie bezoek waren hebben zij de ruiten opgehaald. En ben ik bezig geweest met alle verroeste delen een beetje op te frissen.
Eén deur zit al in elkaar, enkel wilt me deur nu niet meer op slot dus daar moet ik nog maar eens naar kijken. De andere kant zal ergens in de komende twee weken in elkaar gezet worden, en hopelijk in één keer goed .
En dan houd het weer even op met de foto's. Dit i.v.m. school en nog voorbereidingen treffen voor andere projecten...
Mvg, Krijn
Ook zijn alle sierlijsten die aan het dak bevestigd horen te zijn geplaatst. Voor dat deze gemonteerd werden zijn ze in de tectyl gezet, en indien nodig werden ze nog gepoetst.
Vervolgens was het tijd om de voordeuren van hun mechanismes te voorzien, echter had ik enkel blank glas liggen voor een type één. Maar ik had wel al groene klapramen, voorruit & een achteruit. Uiteindelijk heb ik via Jan G. een twee tal nette ruiten weten te bemachtigen, waarvoor dank . Terwijl me ouders op familie bezoek waren hebben zij de ruiten opgehaald. En ben ik bezig geweest met alle verroeste delen een beetje op te frissen.
Eén deur zit al in elkaar, enkel wilt me deur nu niet meer op slot dus daar moet ik nog maar eens naar kijken. De andere kant zal ergens in de komende twee weken in elkaar gezet worden, en hopelijk in één keer goed .
En dan houd het weer even op met de foto's. Dit i.v.m. school en nog voorbereidingen treffen voor andere projecten...
Mvg, Krijn
-
- E21 starter
- Posts: 22
- Joined: Sun Aug 20, 2017 10:07 pm
- My E21(s): Mogelijk '77 316 (318)
- Location: Het Noorden
Re: bmw e21 type 1/2
Netjes gedaan met dat hemeltje hoor, ik zou het überhaupt nog niet los durven trekken maar volgens mij mag het resultaat er straks zeker zijn. Wacht in spanning af...
-
- E21 Fanatic
- Posts: 277
- Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
- My E21(s): '78 bmw 316
- Location: Ovezande, Zeeland
Re: bmw e21 type 1/2
Thanks PJ, was het nou iets onder motorkap dan zou het niet zo erg zijn. Maar nu, of eerder gezegd straks, zit je wel in de zelfde ruimte als waar die imperfectie is. En afwachten inspanning doe ik ook , nog even en ik kan lekker
Mvg, Krijn
Mvg, Krijn
-
- E21 starter
- Posts: 22
- Joined: Sun Aug 20, 2017 10:07 pm
- My E21(s): Mogelijk '77 316 (318)
- Location: Het Noorden
Re: bmw e21 type 1/2
En die voorpret is zeker ook wat waard! Ik ken het wel, hoop dat je nog wel kunt slapen 's nachts...
-
- E21 Fanatic
- Posts: 277
- Joined: Sat Jan 10, 2015 4:13 pm
- My E21(s): '78 bmw 316
- Location: Ovezande, Zeeland
Re: bmw e21 type 1/2
Vorige week zondag eindelijk een set recaro stoelen weten te kopen. De twee stoelen stonden al weer ruim een jaar bij ons in de schuur, maar me broer wilde ze niet verkopen. Totdat ik vorige week een vriend tipte over een beter E30 recaro interieur (origineel Alpina). Hij had zelf nog twee losse recaro stoelen staan welke ik heb overgenomen en zo de stoelen kon ruilen met me broer. M'n broer blij, onze vriend blij, maar voornamelijk ik was heel blij . Doordat ik een aantal maanden geleden via Remy (B) recaro adapters had gekocht was het een paar nieuwe boutjes & moertjes kopen en erin zetten maar. Omdat ik niet wist hoeveel tijd ik nodig had i.v.m. de regen en ik buiten bezig was heb ik geen foto's gemaakt van de stoelen... . Enkel een tweetal foto's de stoel in de wagen:
Ook was er nog het één en ander besteld bij de BMW dealer en kon ik het afgelopen donderdag ophalen. Voor namelijk spullen voor de stoot lijsten, welke op de zijkanten zitten. Bij demontage miste de helft al en de andere helft was niet meer heel. De levering was weer top netjes verpakt in een doosje, maar dit keer schrok ik toch wel van de prijs. Gelukkig was me loon die ochtend gestort :
Zojuist nog even aan het prutsen onder de motorkap lekker muziekje op en je bent al gauw lekker bezig. totdat je iets scherps voelt en je op diverse plaatsen weer open ligt . Wat blijkt, de rubberen vacuümleiding van de bekrachtiger naar de motor is niet geheel rubber, maar bij de mijne zit er nog staal in verwerkt. Of nou ja er zat staal in verwerkt, nu zit er weer een nieuwe slang omheen. Het was even pielen om de klemmetjes los te krijgen maar ook dat is gelukt. Achteraf was het ook wel beter dat de slang vernieuwd werd:
Dat was het weer voor nu. Ik hoop volgende week nog wat onderdelen binnen te krijgen en de wagen bij me sleutel vriend in de loods te zetten.
Mvg, Krijn
Ook was er nog het één en ander besteld bij de BMW dealer en kon ik het afgelopen donderdag ophalen. Voor namelijk spullen voor de stoot lijsten, welke op de zijkanten zitten. Bij demontage miste de helft al en de andere helft was niet meer heel. De levering was weer top netjes verpakt in een doosje, maar dit keer schrok ik toch wel van de prijs. Gelukkig was me loon die ochtend gestort :
Zojuist nog even aan het prutsen onder de motorkap lekker muziekje op en je bent al gauw lekker bezig. totdat je iets scherps voelt en je op diverse plaatsen weer open ligt . Wat blijkt, de rubberen vacuümleiding van de bekrachtiger naar de motor is niet geheel rubber, maar bij de mijne zit er nog staal in verwerkt. Of nou ja er zat staal in verwerkt, nu zit er weer een nieuwe slang omheen. Het was even pielen om de klemmetjes los te krijgen maar ook dat is gelukt. Achteraf was het ook wel beter dat de slang vernieuwd werd:
Dat was het weer voor nu. Ik hoop volgende week nog wat onderdelen binnen te krijgen en de wagen bij me sleutel vriend in de loods te zetten.
Mvg, Krijn