1 miljoen gedachten over nieuw blik

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by gerrit323 »

Ik heb er jaren geleden al voor gekozen .. (rond 2006 denk ik) .. om ritten van A naar B te doen met zo goedkoop mogelijk vervoer .. rijplezier is daar dan ook ondergeschikt .. vandaar dat ik toen mijn e36 heb verkocht voor een vw caddy TDI (wel gechipt uiteraard :innocent )

Toen ben ik zelfstandig geworden en had ik plots een grotere bus als dagelijks vervoer .. niet het leukste om in rond te rijden (als kan je als die leeg is vooral in bochten vele bestuurders tot verveling toe pesten) maar om verplaatsingen van A naar B is dat voor mij echt voldoende .. wegens spotgoedkoop en in mijn geval nu kostenloos maakt het gebruik hiervan voldoende budget vrij om mijn kleine oldtimercollectie te rijden (elk weekend) en dat is dan een waar genot

Mijn geval is mss wat extreem maar ik kan me dus wel vinden in het feit dat het voor dagelijks vervoer niet te snel of extreem moet zijn want de gemiddelde bestuurder rijd ons toch maar voor de voeten of je staat ergens die dure benzine op te stoken in de file .. en dat bij veel km's de verbruikskost een issue wordt.

Benieuwd wat dit gaat worden .. DACIA mpv mss :mrgreen: .. spotgoedkoop, diesel, grote koffer voor het fotomateriaal en je moet er verder niet te nauw kijken :bag


1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1352
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by raymondw »

gerrit323 wrote:Mijn geval is mss wat extreem maar ik kan me dus wel vinden in het feit dat het voor dagelijks vervoer niet te snel of extreem moet zijn want de gemiddelde bestuurder rijd ons toch maar voor de voeten of je staat ergens die dure benzine op te stoken in de file .. en dat bij veel km's de verbruikskost een issue wordt.
Goed punt Gerrit en daar breng je meteen een ander punt, namelijk de persoonlijke omstandigheden en het doel van het hebben van een auto. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik ver van de chaotische randstad woon en er eigenlijk ook nooit wil komen. Als wij dan toch die kant uitgaan, pakken we vaak de trein. Maar hier in het oosten zijn we m.u.v de as 'Enschede - Zwolle' en 'Enschede - Apeldoorn' na aangewezen op de auto en m.u.v op de A35/N35 zijn files zeldzaam en dat heeft altijd wel mijn beeld gevormd. Aangezien ik niet afhankelijk ben van een auto voor mijn woon/werk verkeer heb ik die overwegingen niet echt, maar ik besef me heel goed dat dit een luxe positie is en dat ik tot de top 10% uitzonderingen behoor.

Ik heb zelf die overwegingen ook wel eens, maar in het verleden ben ik al eens van een Audi S2 Avant teruggegaan naar een Skoda Oktavia Kombi 1.6 en dat beviel uitermate slecht. Niet dat die Skoda geen goed dagelijks vervoer was, maar die S2 was een buffel die er maar aan bleef sleuren en in de winter was de vierwielaandrijving top. Het gemis aan A/C en het brandstofverbruik (16-18ltr/100km) deden hem (helaas) de das om, maar ik mis die auto nog steeds. De Skoda was niet snel en stront-goedkoop in gebruik, maar had ook last van Lopez-syndroom en mij werd verteld dat het differentieel geklonken was i.p.v vastgebouwd. Aangezien juist bij mij dan het kans op een defect erg groot is wilde ik (1) elk risico uitsluiten dat ik nog meer zuurverdiende centjes aan die auto moest uitgeven en (2) mijn rijstijl moest aanpassen aan een auto die mij totaal niet interesseerde. Het was gewoon een ongelukkige aanschaf en uiteindelijk moest ik er 4750 Euro op laten vallen. Daar had ik heel wat benzine voor die S2 van kunnen kopen, dat was uiteindelijk goedkoper geweest. De daaropvolgende MB W203 C180 was een hele fijne auto die we uiteindelijk bijna 4,5 jaar hebben gehad. De betrouwbaarheid was top en de kilometerkostprijs erg laag. Maar in de Alpen was het torretje te zwak en de combinatie handbak / voetrem niet handig.

In alle opzichten is de E39/2 530i Touring de beste auto die ik ooit heb gehad en nu bijna vier jaar na aanschaf verveelt hij me nog niets. Ik heb zelf ook wel eens overwegingen zoals Jeroen die heeft, maar ..... 'Been there and done that', dus dat gaat niet nog een keer gebeuren. Maar ja, je weet nooit hoe die levensreis eruit ziet, dus er kan best wel wat veranderen, maar zoals het nu is en gaat en de kinderen nog thuis zijn gaat is de 530i een blijvertje. De behoefte aan een grote auto blijft bestaan en binnen het segment waarin ik shop kun je het beste voor de grootst mogelijke motorisering gaan. Dat had ook de E39/M62B44 kunnen zijn, maar dan weet ik zeker dat ik op termijn een S2 discussie thuis zou hebben gehad. Met de keus voor de E39/M54B30 heb ik dat risico uitgesloten.

Daarbij komt dat de overheid zo onbetrouwbaar is als maar wat. Ik ken aardig wat mensen in mijn omgeving die ooit een auto hebben gekocht op WB-vrij regeling, maar ze zijn in hun rekenmodel altijd de terugverdien tijd op de investering vergeten. Zo ken ik iemand die een paar jaar terug 21k Euro op een Seat Leon Eco-diesel heeft afgetikt om enkel voor woon/werk verkeer. Nu drie jaar later heeft hij er net gene 70k km op staan en zijn visie op auto's is een beetje gewijzigd. Maar de belastingwetgeving is weer eens veranderd met als gevolg dat niemand geïnteresseerd is in de spaardiesels die specifiek voor de NL markt zijn ontworpen. Voor de export zijn ze niet interessant (want driepitter), zakelijk zijn ze al te oud en privepersonen gaan niet meerd e 100 Euro/mnd aan WB aftikken. Gevolg was dat hij 15k Euro moest laten vallen bij inruil op een W211 E230 Kombi uit 2009, ook niet een echt courante auto.

Ik heb mijzelf voorgenomen om mij niets van de (r)overheid aan te trekken en mijn eigen lijn te blijven volgen. Dat is op de lange termijn het goedkoopst en tegen de tijd dat ik wel wat moet, zijn de i-uitvoeringen veel meer gemeengoed geworden want dat is voor mij wel de dot op de horizon, al zijn ze nu veel te duur als je ze niet zakelijk rijdt.
Carpe Diem, Raymond
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29247
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by Jeroen »

Tsja het is een luxe te noemen als je in een rustiger deel van het land zit, ik zou er geen moeite mee hebben om te verkassen richting het oosten of zelfs naar D, maar Tamara wil toch echt in de buurt blijven van familie, vrienden en huidige baan. Nu wil het toeval dat veel van mijn familie en vrienden in dezelfde contreien zitten dus ach, dat mot dan maar :P

Maar goed, dat wordt dus wel verkeersdrukte en files, hoe maak je dat betaalbaar en comfortabel. Je kunt eoa ecopruttel nemen die niet vooruit te trappen is, of een diesel die wat meer pit te bieden heeft, al hou je daarmee wel een bovengemiddeld risico dat onze kansloze regering de regels daarvoor verder aanscherpt in haar ongebreidelde zoektocht naar geld. Dat borrelt nog wel in mijn achterhoofd. Koop je een 1-serie diesel voor 15k, scherpen die teringambtenaren de regels aan en mag je 10k afschrijven. Dat hebben we de afgelopen paar jaar tenslotte al diverse malen gezien.

Dan zijn er nog andere alternatieven:
- Een diesel die nog lagere km kosten heeft. Nee ik wil niet in Ite z'n Smart gaan rijden, maar bijv een Focus of C30 ofzo?
- Een goedkope diesel op de kop tikken. Een vriend van mij heeft een Skoda en Seat dealerschap en daar kan ik prima een technisch goed geval wegkapen met een astronomische km stand, voor een appel en een ei.
Dan komen we een beetje in dezelfde situatie als Gerrit: nog goedkoper dagelijks vervoer maar des te meer valt er te genieten in het weekend...
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Thegs
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2397
Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp
Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
Contact:

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by Thegs »

Het blijft altijd een lastige overweging een daily. Zoals de meesten wel weten heb ik 2 jaar gereden met een 740i als daily. Tuurlijk is dit geen goedkope oplossing, maar zeker een hele leuke als je in een file vrije omgeving woont en je kilometers toch enigzins beperkt blijven.

Ik loop zelf ook regelmatig tegen dit probleem aan, dat je veel leuks hebt en waarom je dan alsnog geld uit zou geven voor je dagelijk vervoer? Aan de andere kant, het geeft je wel elke dag een smile en als het uit kan...

Vanaf mijn nieuwe adres gaan mijn woon- werk kilometers zich beperken tot 10.000 km per jaar, dus ik ga straks rustig en op mijn gemak kijken naar wat leuks. Ik kan immers nog een leuk stukje trappen als het nodig is en de overigen kilometers die ik wel eens naar duitsland ofzo maak moeten natuurlijk ook leuk zijn.

Ik denk dat je met 45.000 km per jaar gewoon een rationele beslissing moet nemen en gewoon een diesel moet aanschaffen. Als je toch tussen de andere sukkels zit heeft een dikke auto toch geen zin. En daarmee houd je ook een boel geld in de zak en kan je alsnog een keer een echte E30 M3 kopen :mrgreen:
Regards, Gerwin

1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18664
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by uwbuurman »

Goed, hoe meer mensen hoe meer verschillen. Mijn beeld is dan ook sterk gebaseerd op mijn situatie. Ik rijd zakelijk, dus voor mijn werk en door de week, 40, 45k km per jaar. Daarnaast doe ik de nodige kilometers in mijn eigen tijd.

Ik heb de laatste jaren vanalles en nogwat gereden, als zakelijke auto, maar 3 voor langere tijd, de 118d met ///Mpakket, de Audi a4 b8 avant met S line en nu de f30 320d in sport line HE uitvoering. Daarnaast heb ik gereden met de nieuwe Mazda 6, wat een sloep, op benzine, veel te zenuwachtig voor mij. Een octavia 1.6 fsi ofzo, wat een ontzettende Niet-mijn-soort-auto, afstandelijk en kil en verder niets aan ook. De xc60 t5. Dat was wel erg fijn op het rechte stuk, maar wat een verbruik. De focus 3.1 wagon. Fijne stuurautomaat, maar te weinig vermogen. Diverse mini's en bmws een's met allemaal net te weinig pit en allemaal kale luis uitvoering. Of zoals Walter dat zegt, de lichtgewicht raceversie.

Al deze ervaringen, verdeeld over ongeveer 650k km maken dat ik 1 ding wel weet. Ook voor dagelijks verkeer wil ik een auto met voldoende vermogen. Ik wil gewoon een gaatje dicht kunnen rijden, ik wil een keer een klaverbladje op niveau kunnen ronden. Ik wil bij Emmeloord richting Lemmer gewoon 150 kunnen rijden en hetzelfde geldt voor de a6/a27 van Lelystad richting Huizen...

De 118d deed dat erg fijn door zijn uitstekende gewichtsverdeling en heerlijke maar strakke onderstel, hoewel niet heel veel vermogen met 143 pk. De Audi met evenveel vermogen kwam gewoon power te kort. Vanaf 120 moest ik stevast naar de 5 of zelfs 4 terug, dat zal toemaken hebben met gewicht en de karakteristiek van het blok, maar dat heeft me nooit kunnen bekoren, hoewel het echt een mooie en fijne en goede auto was. De huidige f30 heeft in 20k km bewezen genoeg power te hebben en de automaat is altijd bij de les. Altijd power, altijd snelheid, zodra nodig. Uiteraard is er een hang naar meer vermogen, maar daar is in NL dus de ruimte en de tijd niet voor, op de tijdstippen dat ik zakelijk op pad van. Daarnaast wil ik van mijn werk geen stress ervaren door het rijden. Van het wel zelf prima, maar de auto moet mij rust geven. Beter voor het hoofd en het hart.

Per saldo, een Octavia met 300k op de klok en te weinig power is niets voor mij.een BMW 320d of 330d met 150k en 6 jaar oud wel. Gewoon degelijk gebouwd, en echt freude am fahren. Geen gekut met krakende dashboards of barkrukken van stoelen.

Mijn inmiddels 9 jaar oude e91 met 230k weet me net zo te bekoren als de f30, hoewel ik echt wel het verschil merk van die 9 jaar ontwikkeling. Maar die e91 geeft gewoon het plezier dat ik nodig heb bij het autorijden, zakelijk of privé. Net als de f30 of de e81 deed. Die plastic Fantastic gebakjes zijn het niet voor mij. Een focus is prima, heb er privé ook een paar gehad. Maar wel de 2.0tdci graag. Hetzelfde voor de golf. Prima, maar wel de 2.0 TDI highline. En dan is er qua kosten geen verschil met een 1 serie.

Ik snap de redenering van Raymond. Voor zijn situatie van toepassing. Voor mijn situatie heb ik gekozen voor een diesel, die per jaar gemiddeld de laatste 6 jaar maar 12k per jaar reed. Maar vorige week ook ineens 1500 km in een week, terwijl er ook geregeld zware trailers achter hangen. De belasting is stevig, turbo's gaan kapot, maar voor mij is het een prima auto en blijf ik m rijden, zeker nog twee jaar.

Ik kan niet anders dan je adviseren Jeroen om eens te gaan proefrijden. Eigenlijk wat Martin zegt, probeerde eens een week een auto uit en trek dan je plan. Als jij die maat vraagt om een weekje te mogen sturen in een inruiler Octavia ofzo, dan kun je eens ervaren wat voor jou wel of niet werkt.

Mijn ervaring is dat ik vermogen wil hebben, iets meer dan gemiddeld. Dat ik al 200k geen boete heb gehad is de bevestiging dat ik veel meer met het verkeer meerijdt dan vroeger (dat en flitsmeister). Toch wil ik power onder de kap en een stuurautomaat hebben. Geen onderstuur konijn...

Succes met je keuze en plannen!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29247
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by Jeroen »

Haha tsja wat jij schrijft Koos, is mij net zo goed op het lijf geschreven. Een 100pk hok daar word je gefrustreerd en manisch depressief van en dan ga je vanzelf rijden als elke Golf bestuurder. Dus dan wil je wel even meer, en dan kun je onderhoudstechnisch net zo goed BMW dieselen, mits je rekening houdt met de verwachte conditie van turbo, koppeling en roetfilter. En ik kan de firma Ekris ook laten uitkijken naar leuke inruilers. Ofwel, langzaam maar zeker beginnen de gedachten richting te krijgen... thanks gents!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Nick1984
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1756
Joined: Fri Aug 15, 2008 6:08 pm
Location: Kasterlee Belgium

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by Nick1984 »

Ik heb de laatste jaren ook met verschillende firmawagens gereden, nu nog altijd met de Golf6 GTD, ik mag niet zeggen dat die slecht rijd, en eigenlijk vermogen genoeg met zijn 170pk, maar hoe sportief hij ook is afgeveerd, ik mis echt een achtertrekker :s .
Voor de GTD heb ik nog met een nieuwe Kia C'eed gereden, dacht 1.9D? Prijs kwaliteit een zeer fijne wagen, dit had ik echt niet verwacht van een Kia, goede gezinswagen, maar rijplezier hoort daar niet echt bij.
Voor de C'eed heb ik een maand of 2 met de nieuwe Renault Clio diesel gereden... Dit was echt niets voor mij, en zo goedkoop afgewerkt :s. Ik koop nooit van mijn leven een Renault, Citroën of Peugeot!!!
Voor de clio heb ik een half jaar met een Golf 6 2.0 TDI gereden, reed best goed, en vermogen genoeg voor een Golfje, maar ook weer dat verrekte onderstuur :)
Dan heb ik nog een tijdje met een Golf 7 1.6D DSG gereden => te weinig vermogen, wel goed afgewerkt.
De wagen daarvoor was mijn eigen BMW E46 2.0D gechipt naar 180PK, nu rijd mijn zus er mee (320.000 km) hier rijd ik nog altijd liever mee dan met de GTD :s

Moest ik terug een eigen wagen aanschaffen zou het terug een jonge occasie BMW zijn, maar wel een diesel, voornamelijk voor het koppel en verbruik... en de benzine is terug aan het stijgen :)
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11992
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by Peter V. »

Tsja, Diesels.

Nu dus de Focus 1.6 TDCi. Absoluut niets voor Jeroen en achteraf ook wat minder voor mij. Begrijp het goed, de focus doet alles wat het moet doen en de automaat is wat traag van begrip maar werkt goed. Wegligging van de focus is al vaker geroemd m.b.t. een voorwielaangedreven auto. Meer een burgerlijk nononsens vervoermiddel. Hiervoor de Mondeo 2.0 diesel gehad en eigenlijk hetzelfde als bij de focus. Niet super opwindend maar doet zijn werk zonder problemen.

Na afgelopen week gereden te hebben in Ite zijn E39 heb ik toch wel sterk de nieiging om een E39 530D of 525d te nemen. Heerlijke reisauto. Uiteraard zodra de regering weer eens wat gaat lopen kloten zijn zulke auto's de klos. Als het aan hun ligt rijden we allemaal een milieu spaardiesel.

Ik had al een leuke E39 gezien bij de BMW dealer in Nijmegen.
http://www.story-nijmegen.nl/bmw/979815 ... 0d-edition
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18664
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by uwbuurman »

Ach, wat is de klos? Stel dat je wat meer belasting moet betalen... Ach die auto wordt niet veel minder waard hoor. Kost nu 7250, je schrijft nooit meer dan 4k af, minder wordt hij niet waard. En als je er twee jaar in stuurt, heb je dat ook afgeschreven. Dus als je dat graag wilt, moet je het doen Peter! Je betaalt wel meer wegenbelasting, maar het rijplezier is enorm!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11765
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by 323baur »

Een vette plus veel. Ik ben zo blij met de e39. Ik heb nu precies een jaar. 15kkm verder en 1,5k aan preventief onderhoud.
Het is niet goedkoop, maar voor de plezier kms erg geschikt.
Echter: voor veel kms is een diesel evident voordeliger. Om 20dkm per jaar erbij te rijden en meer...is het al rap duur hoor.
Alles kom je dan wel een keer tegen, alles tegen premium tarief.

Voor 40-50kk/ jr? Zonder enorme ruimte behoefte? Een 1 serie of focus doen! Veel plezier met rijden, en budgettair verantwoord,
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
loentje
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2966
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:52 pm

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by loentje »

Plus ik even mee :mrgreen:

Zeker een 530D met zo weinig kilometers in een zeldzaamheid. Twee jaar rijden en daarna is hij bijtellingsvriendelijk voor ondernemers dus blijft hij de waarde behouden (zolang de regering dit niet aanpast)

En anders zijn Polen ook dol op een goede e39, dus die raak je echt wel kwijt. Zeker ook een mooie kleurencombi.

En ik vind zelf de e39 betaalbaar en een mooi model.


groeten loentje
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1352
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by raymondw »

Nette E39 en ook een van de laatste, wat hem weer bijzonder maakt, maar met de op handen zijnde milieuzones in Rotterdam en Utrecht wordt het voor dit soort auto's al snel moeilijk in NL. Wij hebben er ook nog zón petroleumstel staan, alleen dan van die andere Beierse fabrikant met onderstuur. Maar wel een schitterende auto met vierwielaandrijving en een uitrusting waar je normaal een S6 voor moet kopen; maar resale value is nul, want 1999 en dus al te oud voor de milieu-crap; bovendien maakt de WB maakt hem belachelijk duur waardoor ik bang ben dat deze uiteindelijk amper 1k tot 2k zal opbrengen, maar als je 40k/50k per jaar rijdt is het het overwegen waard. is uiteindelijk dan nog een stuk goedkoper dan een VW Golf depri-edition die je uit de showroom trekt.
Carpe Diem, Raymond
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18664
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by uwbuurman »

Ik begrijp heel goed dat de kosten uit de klauwen lopen als er van alles gekocht wordt, maar euhm... Deze schreeuwt wel heel erg Jeroeeentjuhh.

Als het klopt dan is het een prima stand, een fijne motor, een lekkere uitvoering, de juiste opties en typisch jouw stijl velgen :bag

Anders laat je ze die velgen houden en volgens mij is dat ding met 20 ook betaald.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29247
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by Jeroen »

Hmmmmm aangezien ik nog wat andere onkosten verwacht heb ik mijn budget een treetje lager liggen. Jammer want het is wel een heerlijk pakketje zo!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11992
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by Peter V. »

Inderdaad een heel mooi speeltje. Als ik toch eens een klein prijsje uit de loterij zou winnen....
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Post Reply