1 miljoen gedachten over nieuw blik

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4531
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by bmw e12 e21 »

Jeroen, wat dacht je van een ALPINAATJE D3?
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as


grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by uwbuurman »

Dan moet de flex nog wel even in het dak...
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by Jeroen »

Thanks. Sja, helaas, dat schuifdak vind ik toch wel erg prettig, maar lijkt toch best een schaarse optie te zijn in NL...
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by uwbuurman »

Jeroen, een tip. Als je het kunt redden qua budget is een facelift e90 wel aan te raden. Daar zit de CIC in, ipv de CCC. Oftewel het sterk verbeterde multimediasysteem. Dat maakt gebruik van bijvoorbeeld een SD kaartje voor de navi, ipv een dvd, waardoor het veel sneller werkt, veel meer info heeft en makkelijker schakelt tussen de menus.

Het CIC systeem herken je heel snel aan de Idrive controler met de knoppen er omheen. Het CCC systeem heeft dat niet, hooguit een menuknop of een menuknop en een spraakknop.

Het nieuwere systeem wil je hebben, het oude systeem geeft ergernis als je een klein beetje ongeduldig bent, zoals ik.

Just 2 more cents ;-)
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by Jeroen »

Nou heb ik wel heel veel geduld :whistle maar evengoed is dat goed raad!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2380
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by Manitoba »

uwbuurman wrote:Jeroen, een tip. Als je het kunt redden qua budget is een facelift e90 wel aan te raden. Daar zit de CIC in, ipv de CCC. Oftewel het sterk verbeterde multimediasysteem. Dat maakt gebruik van bijvoorbeeld een SD kaartje voor de navi, ipv een dvd, waardoor het veel sneller werkt, veel meer info heeft en makkelijker schakelt tussen de menus.

Het CIC systeem herken je heel snel aan de Idrive controler met de knoppen er omheen. Het CCC systeem heeft dat niet, hooguit een menuknop of een menuknop en een spraakknop.

Het nieuwere systeem wil je hebben, het oude systeem geeft ergernis als je een klein beetje ongeduldig bent, zoals ik.

Just 2 more cents ;-)
Precies hetzelfde had ik na afloop van de Zuid Limburg meet & drive ook tegen Jeroen gezegd. :mrgreen: Niet met alle details zoals jij, maar wel dat daar een veel beter iDrive systeem in zit dan in de pre-LCi.

Greetz,
Walter.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by uwbuurman »

all great minds...., Walter :bag
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by Jeroen »

Update: ik ben lekker breed aan het rondklikken, maar navi en schuifdak zijn een must. Van lekker betaalbaar rijden a la 120d (maar dan wel 3 drs of coupé), via 320d/325d -maar waarschijnlijk wordt dat niks omdat de prijzen van een beetje aangeklede diesels op een buitenaards niveau liggen, naar zelfs een E60 LCI 520d of 525d. Die 5-series zijn dikke dingen die nauwelijks zwaarder zijn dan E90's, maar wel vele duizenden euro's goedkoper dan E90's, terwijl ze dikker in de uitrusting zitten en (met name in D) doorgaans fors minder km's gedraaid hebben. Dilemma, een hele dikke 5 is natuurlijk sjiek vervoer, aan de andere kant was het uitgangspunt een betaalbare daily a la 120d om gewoon zonder zorgen km's te vreten. Twee uitersten... wat gaat het worden...
Regards/groeten, Jeroen
elaxo
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 99
Joined: Fri Oct 09, 2015 2:11 pm
My E21(s): '78 323i Manueel

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by elaxo »

Jeroen wrote:Update: ik ben lekker breed aan het rondklikken, maar navi en schuifdak zijn een must. Van lekker betaalbaar rijden a la 120d (maar dan wel 3 drs of coupé), via 320d/325d -maar waarschijnlijk wordt dat niks omdat de prijzen van een beetje aangeklede diesels op een buitenaards niveau liggen, naar zelfs een E60 LCI 520d of 525d. Die 5-series zijn dikke dingen die nauwelijks zwaarder zijn dan E90's, maar wel vele duizenden euro's goedkoper dan E90's, terwijl ze dikker in de uitrusting zitten en (met name in D) doorgaans fors minder km's gedraaid hebben. Dilemma, een hele dikke 5 is natuurlijk sjiek vervoer, aan de andere kant was het uitgangspunt een betaalbare daily a la 120d om gewoon zonder zorgen km's te vreten. Twee uitersten... wat gaat het worden...

Ik heb met de E90 320 rond gereden en met de E60 525 , ik zou de E90 onmiddellijk boven de E60 kiezen.
had mijne in de tijd wel laten chippen maar ook zonder was het een geweldige wagen.
leuke top snelheid , dat iets wendbaarder dan een 5 reeks
zuinig , sterke koppeling .
260 000 km op gezet en nooit stukken gehad , terwijl ik moet toegeven dat die periodes van minder respect heeft mee gemaakt bleef hij doorgaan.
Top wagen en met 18" velgen een erg knappe wagen.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by Jeroen »

Eens, hoewel het verschil in gewicht bijna niet noemenswaardig is, is dat verschil qua wendbaarheid zeker wel een factor, maar ik ben ook niet bereid veel geld neer te leggen voor een kale 320d die ik in no time naar de 2 ton rijd. Hier in NL is het helemaal kansloos, door de regelgeving tav diesels heb je hier vooral lage km stand importgevallen zonder historie, of hokken met veel km's. Wat ik vind in NL -als ik al wat vind wat 'mijn' spec is- trek ik na via de dealer en dat is tot nu toe een 100% score als het gaat om gesjoemel met de km stand. Ik ben dus ook al voornamelijk in B en D aan het kijken, maar momenteel eigenlijk juist naar licht en wendbaar voor zover mogelijk tegenwoordig, 1-serie dus.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29199
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by Jeroen »

The search is over... voor nu eventjes dan :P

Uiteindelijk is de keuze gevallen op een auto waarmee de km kosten relatief laag blijven, en in een aparte en lichtvoetige koets: een E82 120d coupé automaat. Met een aardige optielijst, 97.000 kloppende km's met dealerhistorie en eens een keer niet zwart maar heel donkerblauw 8)

Waarom deze? Het chassisnr begint met WBAUR... en de chef werkplaats van de verkopende dealer heeft zelf een E21, tekenen genoeg hihi

Volgende week preventieve swirl flap revisie, beurtje en wachten op een kenteken

Image
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
bmw e12 e21
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4531
Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Location: Belgium - Limburg

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by bmw e12 e21 »

Ziet er leuk uit Jeroen! :thumbsup
Heb je de 1-reeks bij een Nederlandse dealer geocht? Een chef werkplaats meet en e21 lijkt mee ook tof. :D
Wat die swirlflaps betreft, ik zou ze er gewoon uitzwieren die metalen klepjes! Dat iets minder koppel in lage toeren daardoor is haast niet voelbaar.
Last edited by bmw e12 e21 on Wed Dec 02, 2015 9:32 pm, edited 1 time in total.
grt Remy

BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4543
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by gerrit323 »

Mooie aanwinst! Ik ben idd ook blij om te zien dat je eindelijk eens voor een opvallendere kleur gaat dan zwart :mrgreen:

Veel plezier :thumbsup
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan



https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
User avatar
raymondw
E21 Pro
Posts: 1350
Joined: Thu Jun 19, 2008 10:13 pm

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by raymondw »

Gefeliciteerd Jeroen ; ik zag de combi met je nieuwe aanwinst maandagavond al voorbij komen. Daar ga je veel plezier mee beleven.
Carpe Diem, Raymond
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap

Post by uwbuurman »

Mooie wagen, Jeroen! Is dit een 177 of nog 163 pk versie? Ga je wel lol van hebben, ik mis mijn 1 serie nog wel. Ja, de f30 is veel ruimer, maar minder gooi en smijt, zeg maar. Die coupé is een heel fijn ding.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
Post Reply