1 miljoen gedachten over nieuw blik
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap
Jeroen, wat dacht je van een ALPINAATJE D3?
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap
Thanks. Sja, helaas, dat schuifdak vind ik toch wel erg prettig, maar lijkt toch best een schaarse optie te zijn in NL...
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18637
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap
Jeroen, een tip. Als je het kunt redden qua budget is een facelift e90 wel aan te raden. Daar zit de CIC in, ipv de CCC. Oftewel het sterk verbeterde multimediasysteem. Dat maakt gebruik van bijvoorbeeld een SD kaartje voor de navi, ipv een dvd, waardoor het veel sneller werkt, veel meer info heeft en makkelijker schakelt tussen de menus.
Het CIC systeem herken je heel snel aan de Idrive controler met de knoppen er omheen. Het CCC systeem heeft dat niet, hooguit een menuknop of een menuknop en een spraakknop.
Het nieuwere systeem wil je hebben, het oude systeem geeft ergernis als je een klein beetje ongeduldig bent, zoals ik.
Just 2 more cents
Het CIC systeem herken je heel snel aan de Idrive controler met de knoppen er omheen. Het CCC systeem heeft dat niet, hooguit een menuknop of een menuknop en een spraakknop.
Het nieuwere systeem wil je hebben, het oude systeem geeft ergernis als je een klein beetje ongeduldig bent, zoals ik.
Just 2 more cents
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap
Nou heb ik wel heel veel geduld maar evengoed is dat goed raad!
Regards/groeten, Jeroen
- Manitoba
- E21 VIP
- Posts: 2380
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap
Precies hetzelfde had ik na afloop van de Zuid Limburg meet & drive ook tegen Jeroen gezegd. Niet met alle details zoals jij, maar wel dat daar een veel beter iDrive systeem in zit dan in de pre-LCi.uwbuurman wrote:Jeroen, een tip. Als je het kunt redden qua budget is een facelift e90 wel aan te raden. Daar zit de CIC in, ipv de CCC. Oftewel het sterk verbeterde multimediasysteem. Dat maakt gebruik van bijvoorbeeld een SD kaartje voor de navi, ipv een dvd, waardoor het veel sneller werkt, veel meer info heeft en makkelijker schakelt tussen de menus.
Het CIC systeem herken je heel snel aan de Idrive controler met de knoppen er omheen. Het CCC systeem heeft dat niet, hooguit een menuknop of een menuknop en een spraakknop.
Het nieuwere systeem wil je hebben, het oude systeem geeft ergernis als je een klein beetje ongeduldig bent, zoals ik.
Just 2 more cents
Greetz,
Walter.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap
Update: ik ben lekker breed aan het rondklikken, maar navi en schuifdak zijn een must. Van lekker betaalbaar rijden a la 120d (maar dan wel 3 drs of coupé), via 320d/325d -maar waarschijnlijk wordt dat niks omdat de prijzen van een beetje aangeklede diesels op een buitenaards niveau liggen, naar zelfs een E60 LCI 520d of 525d. Die 5-series zijn dikke dingen die nauwelijks zwaarder zijn dan E90's, maar wel vele duizenden euro's goedkoper dan E90's, terwijl ze dikker in de uitrusting zitten en (met name in D) doorgaans fors minder km's gedraaid hebben. Dilemma, een hele dikke 5 is natuurlijk sjiek vervoer, aan de andere kant was het uitgangspunt een betaalbare daily a la 120d om gewoon zonder zorgen km's te vreten. Twee uitersten... wat gaat het worden...
Regards/groeten, Jeroen
Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap
Jeroen wrote:Update: ik ben lekker breed aan het rondklikken, maar navi en schuifdak zijn een must. Van lekker betaalbaar rijden a la 120d (maar dan wel 3 drs of coupé), via 320d/325d -maar waarschijnlijk wordt dat niks omdat de prijzen van een beetje aangeklede diesels op een buitenaards niveau liggen, naar zelfs een E60 LCI 520d of 525d. Die 5-series zijn dikke dingen die nauwelijks zwaarder zijn dan E90's, maar wel vele duizenden euro's goedkoper dan E90's, terwijl ze dikker in de uitrusting zitten en (met name in D) doorgaans fors minder km's gedraaid hebben. Dilemma, een hele dikke 5 is natuurlijk sjiek vervoer, aan de andere kant was het uitgangspunt een betaalbare daily a la 120d om gewoon zonder zorgen km's te vreten. Twee uitersten... wat gaat het worden...
Ik heb met de E90 320 rond gereden en met de E60 525 , ik zou de E90 onmiddellijk boven de E60 kiezen.
had mijne in de tijd wel laten chippen maar ook zonder was het een geweldige wagen.
leuke top snelheid , dat iets wendbaarder dan een 5 reeks
zuinig , sterke koppeling .
260 000 km op gezet en nooit stukken gehad , terwijl ik moet toegeven dat die periodes van minder respect heeft mee gemaakt bleef hij doorgaan.
Top wagen en met 18" velgen een erg knappe wagen.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap
Eens, hoewel het verschil in gewicht bijna niet noemenswaardig is, is dat verschil qua wendbaarheid zeker wel een factor, maar ik ben ook niet bereid veel geld neer te leggen voor een kale 320d die ik in no time naar de 2 ton rijd. Hier in NL is het helemaal kansloos, door de regelgeving tav diesels heb je hier vooral lage km stand importgevallen zonder historie, of hokken met veel km's. Wat ik vind in NL -als ik al wat vind wat 'mijn' spec is- trek ik na via de dealer en dat is tot nu toe een 100% score als het gaat om gesjoemel met de km stand. Ik ben dus ook al voornamelijk in B en D aan het kijken, maar momenteel eigenlijk juist naar licht en wendbaar voor zover mogelijk tegenwoordig, 1-serie dus.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29199
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap
The search is over... voor nu eventjes dan
Uiteindelijk is de keuze gevallen op een auto waarmee de km kosten relatief laag blijven, en in een aparte en lichtvoetige koets: een E82 120d coupé automaat. Met een aardige optielijst, 97.000 kloppende km's met dealerhistorie en eens een keer niet zwart maar heel donkerblauw
Waarom deze? Het chassisnr begint met WBAUR... en de chef werkplaats van de verkopende dealer heeft zelf een E21, tekenen genoeg hihi
Volgende week preventieve swirl flap revisie, beurtje en wachten op een kenteken
Uiteindelijk is de keuze gevallen op een auto waarmee de km kosten relatief laag blijven, en in een aparte en lichtvoetige koets: een E82 120d coupé automaat. Met een aardige optielijst, 97.000 kloppende km's met dealerhistorie en eens een keer niet zwart maar heel donkerblauw
Waarom deze? Het chassisnr begint met WBAUR... en de chef werkplaats van de verkopende dealer heeft zelf een E21, tekenen genoeg hihi
Volgende week preventieve swirl flap revisie, beurtje en wachten op een kenteken
Regards/groeten, Jeroen
- bmw e12 e21
- E21 VIP
- Posts: 4531
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap
Ziet er leuk uit Jeroen!
Heb je de 1-reeks bij een Nederlandse dealer geocht? Een chef werkplaats meet en e21 lijkt mee ook tof.
Wat die swirlflaps betreft, ik zou ze er gewoon uitzwieren die metalen klepjes! Dat iets minder koppel in lage toeren daardoor is haast niet voelbaar.
Heb je de 1-reeks bij een Nederlandse dealer geocht? Een chef werkplaats meet en e21 lijkt mee ook tof.
Wat die swirlflaps betreft, ik zou ze er gewoon uitzwieren die metalen klepjes! Dat iets minder koppel in lage toeren daardoor is haast niet voelbaar.
Last edited by bmw e12 e21 on Wed Dec 02, 2015 9:32 pm, edited 1 time in total.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4543
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap
Mooie aanwinst! Ik ben idd ook blij om te zien dat je eindelijk eens voor een opvallendere kleur gaat dan zwart
Veel plezier
Veel plezier
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap
Gefeliciteerd Jeroen ; ik zag de combi met je nieuwe aanwinst maandagavond al voorbij komen. Daar ga je veel plezier mee beleven.
Carpe Diem, Raymond
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18637
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: De nieuwe daily voor mr Mudflap
Mooie wagen, Jeroen! Is dit een 177 of nog 163 pk versie? Ga je wel lol van hebben, ik mis mijn 1 serie nog wel. Ja, de f30 is veel ruimer, maar minder gooi en smijt, zeg maar. Die coupé is een heel fijn ding.