Wat waren mijn vorige auto's???

Voor alles niet E21 gerelateerd
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29200
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Wat waren mijn vorige auto's???

Post by Jeroen »

Ja eens de caab. Een dichte vind ik niet een heel spannend ontwerp.


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Thegs
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2397
Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp
Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
Contact:

Re: Wat waren mijn vorige auto's???

Post by Thegs »

Aaah auto's, ja daar heb ik wel wat mee. Helaas is mijn NAS een paar jaar geleden gecrasht dus het was behoorlijk graven en ben ik ook niet helemaal compleet qua foto's en kentekens. Gelukkig is een deel sinds ik al lid ben op dit forum en is het een en ander al de revue gepasseerd. Ondanks dat ik nog niet de oudste ben hier is de lijst toch redelijk, toch nog wat opgepakt van de ouwe wat betreft auto's. Dit zijn alle auto's die ik zelf in het bezit hebt gehad en ook daadwerkelijk heb gereden, de lijst met aankopen voor handel of gedeeld met bijvoorbeeld moeders staan er niet tussen.

BMW E21 320/6 18-TX-47
Jaja, mijn eerste auto. Ik mocht na het behalen van mijn rijbewijs geen auto kopen in verband met de vele aanwezige auto's bij huis en beide ouders werkende op loop- of fietsafstand. Dus de eerst tijd in een VW Bora 1.9 TDi gereden, maar de behoefte voor eigen vervoer bleef knagen. Daarna mocht ik van mijn vader een klassieker kopen, kosten zouden beperkt zijn zolang ik zelf het onderhoud ging uitvoeren. Na wat zoekwerk met senior mijn oog laten vallen op een Mercedes Benz 350SE uit de jaren 70. Ondanks het brute vermogen van de V8 was het toch een te groot project en dacht ik dat het dit de laatste oldtimer was die te koop stond. Gelukkig kwam de Türmalin groene 320/6 op mijn pad, die ik na 18 jaar in de schuur weer leven in heb geblazen. Helaas bleek hij na een jaar of 8 toch te slecht en de rest is geschiedenis. Deze auto heb ik in eigen beheer gesloopt en leeft in onderdelen nog voort.
Image

Suzuki Samurai offroad kentekenloos
Al jaren vaste bezoeker van het Hannibal Offroad evenement in Heerde, dus het moest er van komen ook een 4x4 aan te schaffen. Via via kwam deze Samuarai op mijn pad, volledig klaar met 31" modderbanden, een extra vertragende tussenbak en rolkooi. Wel zonder kenteken, dus altijd met de trailer op pad en na een zeer zware proef met schade verkocht aan een lokale 4x4 specialist voor onderdelen.
Image

Daihatsu Charade 1.0TS ZF-75-HB
Wat betreft het bovenstaande, dat vond allemaal plaats terwijl ik nog studeerde. Dus als arme student moest ik op en naar naar stage en OV was nooit mijn vriend. De ouwe heer had een Daihatsu en Subaru dealerschap dus na even aandringen een Charade 1.0 TS van de eerste eigenaresse overgenomen. Minder dan een ton gelopen en een oerbetrouwbare 3 cilinder erin, maar saai dat wel. Na inruil is de auto op export gegaan en uit Nederland verdwenen, jammer want hij had nog een heel leven voor zich.
Geen foto

LandRover Discovery series I 2.5 TDi VH-62-ZB
Inmiddels hadden we afscheid genomen van de Samurai en de centjes die ik verdiend hadden branden in de zak. Dus de Charade ingeruild en gezocht naar een auto die zowel als daily en als 4x4 zou kunnen dienen. Die heb ik een gevonden in een Discovery eerste serie uit 1990, beul van een auto waar ik heel veel lol mee heb gehad. Onderdelen spot goedkoop en als grijs kenteken waren de vaste lasten redelijk te doen. Enige nadeel van een oude Engelse auto in mijn prijsklasse, naar een paar jaar was het echt op. Auto is op export gegaan, weer een hoofdstuk dicht.
Image

Maserati 422 Biturbo geen idee
Ken je dat? Een lijstje met auto's de je een keer gehad moet hebben? Een oude Maser stond daar op en toen senior belde dat er een goedkope in Amsterdam stond zat ik direct in de auto. Trailer mee, contant in de kontzak en gas erop. Daar trof ik een Maserati 422 (2 liter, 2 deurs) uit 1988, wel wat werk maar ik was op voorhand al verkocht. Zeer bijzondere auto, boven in toeren bloed snel maar onderin weinig leven. Verder hoogst onbetrouwbaar, dure onderdelen en gewoon niet leuk genoeg. Dus na een poosje verkocht aan iemand die hem zou gaan opknappen. Helaas contact verloren, foto's op de NAS verloren dus kan hem ook niet terug vinden helaas.
Geen foto

Nissan Micra 1.5D XX-LX-06
Wat moet ik hier over zeggen? Die ouwe was na 25 jaar verkast naar Nissan, ik had alleen maar kapotte auto's staan en moest km maken. Deze 1.5D in de vorm van een Micra kon dat prima, altijd 150/160 ongeacht belading of omstandigheden. Maar inhalen moest je een week van te voren plannen, dat dan weer wel. Via inruil afscheid genomen, kenteken bestaat niet meer dus zal wel op export zijn gegaan.
Image

BMW E23 733i de banaan 49-NVX-2
Haha ja en hier begint de ellende. Ite kocht de inmiddels wel bekende banaan. Ik zag de foto's en dacht die moet ik hebben. Dus, Maser verkocht, LandRover verkocht en met senior in de auto naar Houten. Daar na diepgaande onderhandeling gekocht en later opgehaald. Zeker lol mee gehad, maar al gauw kwam er wat anders voorbij. Auto is naar Johan gegaan en daar nog steeds in het bezit.
Image

BMW E23 735i 19-RJG-5
Jup, deze kwam dus voorbij en toen dacht ik nog meer die moet ik hebben. Dus wederom met van der Linde om tafel en al snel de deal gesloten. Moddervette 735i gekocht met echt alles er op en eraan. Heeft wel een paar jaar geschorst gestaan, meer maals gedacht te verkopen maar daarna weer klaar gemaakt en verliefd geworden. Inmiddels 9 jaar in het bezit en daarmee de auto die ik het langst heb (en heb gehad ook).
Image

Volkswagen Golf 2.3 V5 46-HS-LZ
Gelukkig had ik de financiën weer wat beter op orde, dus mocht de Micra de deur uit. Via inruil had mijn vader een Golf IV V5 verkregen van de eerste eigenaar. Deze had 88.000 km gelopen zag er super uit en was helemaal compleet. Helaas totaal niet mijn type auto en na een bijna dood ervaring (vanwege auto falen) binnen 12.000 km weer afscheid genomen. Goed kunnen verkopen, maar kenteken bestaat niet meer.
Geen foto

BMW E34 525i Touring JL-ZG-17
Vanwege het falen van de Golf had ik nu een auto nodig. Gelukkig kon ik de auto van Michiel zijn vrouw ophalen. Super fijne 525i Touring waar ik voor heel weinig heel veel mee heb gereden. In principe had ik hem niet weg moeten doen, maar ja het blijft kriebelen hé. Uitvoering was super, 2 kleurig leer met sportstoelen, werkend dubbel schuifdak, ding liep als een speer. Ook dit kenteken bestaat helaas niet meer, zou het iets met mij te maken hebben?
Image

BMW E21 323i FK-86-TY
Het lijkt allemaal heel hard te gaan, maar inmiddels zijn we nog geen jaar verder. We zouden het weekend naar de Eifel gaan en mijn 320/6 was eigenlijk al te ver heen. Ik was bezig een 735i klaar te maken toen Michel deze auto kocht voor een appel en een ei. Ding was helemaal klaar, gekeurd en na wat overleg opgehaald uit west Friesland. Als verrassing gelijk naar de Eifel en wat een auto, ontzettend veel lol mee en dus ook een goede nummer 2 als het gaat op lengte van eigenaarschap. Ook al 8 jaar in het bezit en nooit over getwijfeld om hem te verkopen.
Image

BMW E38 740i 94-FB-FH
Buiten de Maser was er nog eens de wens om een dikke 7 te rijden. Ik woonde bij mijn moeder, verdiende prima geld en 1 + 1 was 2. In Coervorden bij een Ford garage stond deze 740i met een dikke V8, 525i daar achter gelaten. Wat een super fijne auto, misschien wel de beste daily tot op heden. Super comfortabel, snel als het nodig was en alles klopte aan die auto (tenminste na mijn aanpassingen). Maar je moet toch eens een huis kopen en dan is een auto die potentieel 1000 euro per maand kost geen lekkere om aan te houden. Gelukkig wel een slachtoffer voor gevonden en afscheid genomen van dit kanon! Auto ging aan een Carbagerun ofzo mee doen, dus rara kenteken bestaat niet meer.
Image

BWW E21 318i JB-27-RN
En dan zie je weer een auto voorbij komen waarvan je denk, leuk dit wil ik wel. Maar helaas is iemand je dan voor, gelukkig was het Ite dus al snel stond de auto bij mij voor de deur. Een 318i is leuk, wat onderhoud aan gedaan en verder alleen maar lol mee gehad. Maar op een gegeven moment heb je gewoon teveel, auto verkocht aan Martin (die zocht er eentje). Torretje staat nog steeds op actief met APK, maar al lange tijd niets meer van gehoord.
Image

BMW E36 328i Touring LV-SH-15
Het verhuizen moest gaan beginnen en dat doe je dan in stijl. In Dordrecht een 328i Touring opgehaald voor 600 euro. Erg fijne auto voor zijn geld, aardig kilometers mee gemaakt en ondanks leeftijd en kilomerstand snel zat (of niet Koos :) ). Maar ja, hij was wel oud en gaar en ik wou met gemak wat moderners rijden. Kunnen verpatsen voor 1000 euro, dat was denk ik de goedkoopste auto die ik gehad heb. Inmiddels wel R.I.P. zie ik bij de RDW.
Image

BMW E32 730i RL-52-FT
Op naar de volgende droom, vraag wat eens wat ik altijd al heb willen doen? Juist, meedoen aan de Carbagerun ofzo. Dus met vrienden overlegt, ingeschreven (en ingeloot) en daarna een E32 730i gekocht. Bijzonder verhaal, uitgebrand tot aan het dashbord en compleet opnieuw opgebouwd met een 94'er uit Belgie. Was een auto met een WOK, veel van geleerd en heel, heel erg veel lol mee gehad. Half Europa gezien en vele kilometers op de al goed gebruikte techniek gezet (500.000 km over gegaan). Na 2 jaar Carbage run, een vakantie met Suzanne en vele woon werk km was het tijd om de 735i weer leven in te blazen en Fritzl uit te zwaaien. Is nog steeds actief en met APK, maar het laast gezien (en aan mij gemeld) bij Gaos in Emmeloord...
Image

BMW E60 523i 20-JKF-2
Oh ja, tijd voor iets moderners zie ik toch. Na lang zoeken de juiste uitvoering E60 gevonden, zwarte hemel (alcantara), sportleer, CIC en navi pro. Voor het eerst echt een rib uit mijn lijf maar wat een auto. Nog steeds heel veel lol van, ondanks dat hij hooguit 10 a 11.000 km per jaar doet. Staat nu op de nominatie om wellicht te verkopen, soms begint het ineens weer te jeuken. Alleen wat moet je kopen dan?
Image

BMW E36 316i Compact 51-DF-SV
Juist, Suzanne moest kilometers gaan maken voor werk en de E60 ging regelmatig op pad. Maar uiteindelijk gaat dat niet werken, dus op zoek naar een compactje (mijn idee). Gevonden in de vorm van dit blauw rakkertje, klein beetje onderhoud gegeven en nog steeds erg veel lol mee. Ding is de 300k voorbij, maar doet het nog als 20 jaar geleden.
Image

BMW E39 520i SL-NV-65
Euhm, ja sommige zullen dit nog niet voorbij hebben zien komen, maar daar gaan we. Met de E32 730i hebben we 2 jaar Carbagerun gereden en daarna alles weg gedaan. We konden het jaar erop niet mee, maar de route van 2019 (Scandinavië) lonkte toch weer. Dus een E39 520i Touring gekocht (ongezien) en omgebouwd tot tank. Ook een ding met een gebruiksaanwijzing, maar wel compleet (luchtvering, sportstoelen, airco). Heerlijke rit mee gedaan en daarna snel en goed kunnen verkopen. Onlangs nog contact gehad met de huidige eigenaar, auto is nog in dezelfde staat en werkt naar tevredenheid.
Image

Fiat Ducato 10 Dethleffs 65-VG-HH
De afsluiter van vandaag, de laatste aanwinst in huize Berghorst. Samen met Suzanne 2 jaar met de daktent op pad geweest (op de E32 en E23), dat is super bevallen maar met de hond wat lastig. Na een jaar in een huisje trekt het toch weer te gaan kamperen. Toen liep ik de Ducato tegen het lijf, met werk voor niet al te veel geld. Bijna klaar van binnen en over 3 weken de eerste echte trip, echte Italiaanse techniek en niet vooruit te branden. Maar wel een lekkere vakantie mobiel met alles wat je nodig hebt tijdens je vakantie. Best wijs mee dus.
Image

Leuke lijst, verder wel heel veel gereden en bij huis gehad. Maar ja, dat is natuurlijk vanzelf sprekend als vaders in de autowereld zit. Jaguar XJ, LandRover Discovery, Subaru Impreza WRX, Subaru Legacy Spec. B, Nissan 350Z, Ford F150 King Ranch, Chrysler 300C. Om maar een paar auto's te noemen die is dan wel even, dan wel langere tijd heb mogen besturen...
Regards, Gerwin

1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2008 BMW E91 320dA in Monacoblau
2009 BMW E60 523iA in Sapphireschwarz
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Wat waren mijn vorige auto's???

Post by uwbuurman »

Leuke serie, Gerwin! En inderdaad, de 328i wilde prima hahaha, hierbij bevestig ik dat graag.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29200
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Wat waren mijn vorige auto's???

Post by Jeroen »

Van A tot Z bekend geloof ik, maar leuk om het hele verhaal hier zo eens bij elkaar te hebben Gerwin!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Manitoba
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 2380
Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Location: Utrecht area, the Netherlands

Re: Wat waren mijn vorige auto's???

Post by Manitoba »

Mooi lijstje in een (vind ik) echt super leuk topic. Maarre... voor de iets later bij het forum gekomen leden is die Maser echt alleen maar een living legend, en nu weer zonder pics.... :wink:

Leuk, leuk, leuk!

Greetz,
Walter.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11986
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Wat waren mijn vorige auto's???

Post by Peter V. »

Manitoba wrote: Mon Jul 06, 2020 10:39 am Mooi lijstje in een (vind ik) echt super leuk topic. Maarre... voor de iets later bij het forum gekomen leden is die Maser echt alleen maar een living legend, en nu weer zonder pics.... :wink:

Leuk, leuk, leuk!

Greetz,
Walter.
Ik kan me de Maser nog wel herinneren. Staat er geen foto meer van op het forum???
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
User avatar
BertjeConti
E21 Mad
Posts: 3007
Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
My E21(s): E12 520-6
Location: nederland , Weert

Re: Wat waren mijn vorige auto's???

Post by BertjeConti »

Voor mij onvoorstelbaar hoeveel auto's sommige van jullie wel niet gehad hebben, erg leuk topic.

Misschien wel een idee om erbij te vermelden welke auto die je niet meer hebt je het liefst weer terug in je assortiment zou willen zien.

Ook dat is in mijn situatie erg gemakkelijk, namelijk de '78 Peugeot 304 sls. Daar heb ik toch wel erg veel leuke herinneringen aan, wat we daar allemaal mee meegemaakt hebben....
Maar ook de bijzondere techniek die in deze auto toegepast is. Voor diegenen die het niet weten: de Peugeot 204 en later dus ook de 304 die technisch exact gelijk is aan de 204 was de eerste voorwiel aangedreven Peugeot.
De motor ligt dwars voorin, dat is niks bijzonders, maar de versnellingsbak en differentieel zitten direct onder de motor in hetzelfde carter.
Image
Megasquirted '77 E12 520-6

Aspen Silver '96 E39 523i
Post Reply