E21 M54 conversie
Re: E21 M54 conversie
Eigenwijs als ik ben meteen een 3D printer besteld, en zoonlief gevraagd om uit te pakken
Ik had de tekening van de week al gemaakt, die die meteen uitgeprint
en het resultaat
Als je 3D kunt tekenen is het printen echt kinderspel, dus hier ga ik nog wel meer profijt van hebben
Ik had de tekening van de week al gemaakt, die die meteen uitgeprint
en het resultaat
Als je 3D kunt tekenen is het printen echt kinderspel, dus hier ga ik nog wel meer profijt van hebben
Re: E21 M54 conversie
Ah! Die is iets meer soeps dan dat krengetje waar ik de toeters van m'n ITB's mee heb gemaakt. Mooi ding! Laat graag maar weten hoe het je verder nog bevalt.
Re: E21 M54 conversie
Het is mijn eerste printer, maar ik ben er nu al helemaal weg van
Is een Creality K1, mooi waar voor je geld en retesnel
Is een Creality K1, mooi waar voor je geld en retesnel
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29321
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E21 M54 conversie
Nice! Helaas kan ik helemaal niks tekenen op de pc dus niks voor mij, maar supergaaf om te zien!
Regards/groeten, Jeroen
Re: E21 M54 conversie
Afgelopen dagen veel zitten tekenen, meten en printen. Uiteindelijk het glas uit mn testcockpit gehaald om beter te kunnen meten. Denk dat ik nu een versie heb waar het mooi uitkomt. Alles lijkt te ver naar rechts te zitten, de 200 raakt de rand bijna, maar als ik in een originele E21 cockpit kijk zit het daar ook zo.
Ik weet niet of er animo voor is onder de E21 rijders, maar de ombouw naar elektrische teller is nu kinderspel aangezien ik voor aan de achteras ook al eens een getand wiel met opnemer gemaakt heb wat buiten het diff gemonteerd kan worden.
Verder de intercooler nog op zn kop gehangen, dan past de motorsportbumper wel, maar zit de intercooler voor 70% achter de bumper.
Denk dat ik het toch zo ga doen, en maar vertrouw op de fan om zn werk te doen. in het ergste geval zet ik de originele bumper erop met een aangepaste keienvanger
Ik weet niet of er animo voor is onder de E21 rijders, maar de ombouw naar elektrische teller is nu kinderspel aangezien ik voor aan de achteras ook al eens een getand wiel met opnemer gemaakt heb wat buiten het diff gemonteerd kan worden.
Verder de intercooler nog op zn kop gehangen, dan past de motorsportbumper wel, maar zit de intercooler voor 70% achter de bumper.
Denk dat ik het toch zo ga doen, en maar vertrouw op de fan om zn werk te doen. in het ergste geval zet ik de originele bumper erop met een aangepaste keienvanger
Re: E21 M54 conversie
Ziet er goed uit!
Wat betreft de tandopnemer, ik gebruik de zes bouten van de uitgaande as om een signaal te krijgen. Wel is het zo dat er dan het een en ander omgerekend moet worden en je niet de standaard pulsentrein van een E30 kunt gebruiken.
Wat betreft de tandopnemer, ik gebruik de zes bouten van de uitgaande as om een signaal te krijgen. Wel is het zo dat er dan het een en ander omgerekend moet worden en je niet de standaard pulsentrein van een E30 kunt gebruiken.
Re: E21 M54 conversie
Heb indertijd bij mn andere E21 een 9 puntige ster laten waterjetten in de vorm van de originele ster in het E30 diff en deze op de aandrijfas gezet met de originele E30 opnemer
Ik ga bij deze de kmteller aansturen via de ecumaster ecu, daar kun je een correctie instellen
Ik ga bij deze de kmteller aansturen via de ecumaster ecu, daar kun je een correctie instellen
Re: E21 M54 conversie
Vandaag de aangepaste wijzerplaat binnen gekregen, verder erg druk met andere dingen en dus niks kunnen doen
Re: E21 M54 conversie
Afgelopen week weer wat tijd gehad om aan de E21 te werken. Een van de draagarmen had wat rotte plekken, hier heb ik een stuk ingelast van een van de trommelrem draagarmen die ik nog had liggen
Auto nog even naar buiten gerold op een zonnige dag
Daarna het front deels weggeslepen om de radiateur passend te maken
Uiteindelijk de motor eruit gehaald om beter te kunnen werken aan het front
En het front nog verder uitgehaald voor de E30 radiateur
Auto nog even naar buiten gerold op een zonnige dag
Daarna het front deels weggeslepen om de radiateur passend te maken
Uiteindelijk de motor eruit gehaald om beter te kunnen werken aan het front
En het front nog verder uitgehaald voor de E30 radiateur
Re: E21 M54 conversie
Afgelopen dagen flink bezig geweest met het uitdenken van de elektronica. Helaas zijn er geen elektrische schema's van een E39 te vinden, en die van een E21 is ook zeldzaam opeens.
Ben in ieder geval van plan om de E39 zekeringkast om te bouwen naar E21, deze zit bovenin het handschoenkastje en kan naar beneden klappen. Dan heb ik de zekeringen binnen in de auto zitten, en ben ik eindelijk verlost van de staafzekeringetjes onder de kap.
Als ik nog een E39 schema ga vinden zou het dit allemaal wat makkelijker maken in ieder geval.
De hele bedrading voor de ECU en de motor heb ik voor zo ver uitgedacht. Ook de ECU wil ik onder het dashboard ergens monteren, en dan gewoon met een bos kabels naar buiten voor de motor en de koplampen.
Ben in ieder geval van plan om de E39 zekeringkast om te bouwen naar E21, deze zit bovenin het handschoenkastje en kan naar beneden klappen. Dan heb ik de zekeringen binnen in de auto zitten, en ben ik eindelijk verlost van de staafzekeringetjes onder de kap.
Als ik nog een E39 schema ga vinden zou het dit allemaal wat makkelijker maken in ieder geval.
De hele bedrading voor de ECU en de motor heb ik voor zo ver uitgedacht. Ook de ECU wil ik onder het dashboard ergens monteren, en dan gewoon met een bos kabels naar buiten voor de motor en de koplampen.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12001
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: E21 M54 conversie
Er zijn wel degelijk schema's van de E-39 te vinden.
https://bmwteka.com/
Zeer uitgebreid moet ik zeggen. Heb ik ook voor de Z4 gebruikt.
https://bmwteka.com/
Zeer uitgebreid moet ik zeggen. Heb ik ook voor de Z4 gebruikt.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
Re: E21 M54 conversie
Peter, ik heb me gisteren even vastgebeten in die site, maar ik kom er niet wijs uit eerlijk gezegd. Ligt aan mij misschien
Ok, correctie. Ik heb m door en ik ben weer verder
Ok, correctie. Ik heb m door en ik ben weer verder