Gravel spray in kofferbak

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
wdl
Newbee
Posts: 1
Joined: Fri Aug 11, 2023 5:21 pm
My E21(s): '79 323i 5-eco Resedagrün

Gravel spray in kofferbak

Post by wdl »

Hallo iedereen,

Mijn eerste post op dit forum. Onlangs een 323i gekocht (en natuurlijk: de roest onderschat (dorpels, wielkasten achter, krikpunten...). In de kofferbak werd al eerder gelast aan de wielkasten. Hier werd echter ook gravel spray gespoten. Omdat ik de auto zo fabrieksorigineel mogelijk wil houden, vroeg ik mij af op welke plekken er exact gravel spray gespoten werd in de koffer vanuit de fabriek (als ze dat uberhaupt deden), zodat ik na de herstelling terug op de juiste plekken gravel spray kan aanbrengen.

Moest iemand verder nog tips hebben voor de laswerken dan hoor ik het graag!

Als iemand eerder al deze vraag stelde dan mag u mij gerust doorverwijzen.

Alvast bedankt voor jullie antwoord


User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18672
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Gravel spray in kofferbak

Post by uwbuurman »

Hoi, welkom!! Welke heb je gekocht? Plaatjes zijn ernstig gewenst, haha. De sntisteendlag zit in oudere e21s dikker en meer, de laatste modellen hadden niks in de kofferbak. In de modellen tot en net '82 zit het zit vooral op de wielbakken, tegen de achterbank en op de zijpanelen. Dus niet op de kofferbakvloer of de scheidingsschotjes, hoewel het soms daar wel op zat. BMW rommelde wat aan in die jaren. Voor tips over laswerk aan een e21, zie mijn topic van m'n 323i. Link in de handtekening.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
Post Reply