Dit is mijn Alpina en in deze staat heb ik hem gekocht.
De eerste twee foto zijn in 2005 op de Lelystad meeting gemaakt.
Dit is een orginele Alpina en is in 1994 uit Duitsland geïmporteerd.
Van 1998 to 2005 heeft de auto stilgestaan en heb er daarna zelf nog 8 maand in gereden.
De auto is nog voorzien van de orginele motor, bak en differentieel.
Begin 2006 ben ik begonnen met demonteren en restaureren.
Het onderstel is gedemonteerd.
Heb het laten poedercoaten en daarne voorzien van nieuwe lagers, rubbers en andere kleine onderdelen.
Gr.Arnold
Last edited by Arnold D on Sun Nov 22, 2009 1:00 am, edited 2 times in total.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
P.s. Op het differentieel staat nr. 206 ,meegegoten in het huis.
Dat is hetzelfde volgnr. als van de Alpina.
Heeeeel toevallig, want volgens Victor H had hij dat nr. ook en is het nr. dus niet meegegoten met het volgnummer van de Alpina.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Arnold, ziet er goed uit man. Daar heb je ook al een aardige bak met werk in zitten. Ik heb wel een vraagje, Dat voorfront hoe ga jij dat vastlassen. Gewoon puntlassen via die gaatjes waar de oude lassen zijn losgeboord of dat zogenaamde proplassen.
Dit eventueel i.v.m. laswerk bij mij straks.
Groetjes Peter V.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Heb je een eerst een tekening gemaakt van de bok waar de auto nu op staat? Ik ben erg geintresseerd in die oplossing omdat ik al een paar dagen rondliep met het idee om de wagen van zijn wielen te halen.
Ga zo door met de Alpina, ik ben erg jaloers op dit moment
Hallo Peter,
Ik heb inderdaad voor gekozen voor proplassen, dat komt mij beter uit.
Die gaten heb ik er, na het verwijderen van het front, ingeboord.
Er zijn speciale puntlas boren. Hierbij boor je het oude plaatwerk weg, op de puntlas, waardoor je het plaatwerk erachter, niet doorboort. Moet je wel vroegtijdig stoppen.
Die blauwe borstel is inderdaad die borstel, waar ik het over had.
Ik zet deze op de boormachine, je kunt ze ook krijgen voor de flex. Ik heb betere ervaringen met de borstels voor de boormachine, dit is beter te doseren en de borstels gaan langer mee.
Dit zijn; 3M Clean & Strip Disc Wheels (blue).
Hallo Mike,
De kokers die over de lengte van de auto gaan heb ik geplaatst onder de dorpel, kun je aan beide kanten van de dorpel werken.
De kokers die over de breedte gaan ,lopen achter ,onder de veerpoten en voor onder de motorsteun. De uiteinden van deze kokers steken voorbij de auto, hierin komen straks haakse kokers, zodat de auto op de zijkant gelegd kan worden.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Ziet er fraai uit!!! Ik had de auto in 2005 bekeken en dacht dat er een behoorlijke berg werk aan zat. Wil niks afdoen aan je noeste arbeid tot nu toe, maar het lijkt erop dat de basis toch behoorlijk goed was. Alleen maar lekker!
De laatste foto's zijn van de dorpel en de bodem.
De dorpel was niet verrot aan de onderzijde.
De bodem was al eens dichtgelast en de hele kriksteun was weggelaten, nu is deze weer zoals het hoort
Er is meer uit de bodem geslepen dan op de foto te zien is.
[/img]
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.