323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Ik trek heel veel nieuwe draad. Je ziet de veroudering vanzelf...soms is de buitenmantel zo hard en oud geworden, dan brokkelt het gewoon af. Ik had (heb?) een kleine lekstroom. Ik hoop dat met deze deelrevisie geheel op te lossen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
meten is weten, ik denk zelfs dat een e21 buiten zijn radiogeheugen niets van stroom mag trekken, en een radio mag max 30mA trekken...
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Idd, maar in dit geval ging het om een lekkage buiten de zekeringkast om.
Mijn electrische fan is in dit geval separaat gezekerd, dus moet dat het zijn!
Mijn electrische fan is in dit geval separaat gezekerd, dus moet dat het zijn!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
of alternator! Zou niet de eerste keer zijn, kan je lang achter zoeken...
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Die is nieuw...van walloth
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4543
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Zoek niet verder dan
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://www.facebook.com/pages/Thielema ... 1227513195
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Is al uitgebouwd, ik laat hem doormeten.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Stomme vraag maar is het mogelijk om de voorste kabel van een type 1 6 cilinder te gebruiken vanaf de zekeringenkast in een type 2? Dus het stuk kabelboom vanaf de zekeringenkast naar de koplampen?
Een Type 1 6 cilinder heeft naast de radiateur eerst een buis met 2 temperatuursensoren erin, als ik die plaats en dan het stuk kabelboom kan gebruiken om de extra fan aan te sturen ziet het er verdacht origineel uit.
Alleen nog iets bedenken om het lampje in de tellerbak aan te sturen......ow ja en dan kan je hem nog niet met de hand bedienen maar ik weet niet of dat dan nog nodig is.
Een Type 1 6 cilinder heeft naast de radiateur eerst een buis met 2 temperatuursensoren erin, als ik die plaats en dan het stuk kabelboom kan gebruiken om de extra fan aan te sturen ziet het er verdacht origineel uit.
Alleen nog iets bedenken om het lampje in de tellerbak aan te sturen......ow ja en dan kan je hem nog niet met de hand bedienen maar ik weet niet of dat dan nog nodig is.
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Yup, geen probleem. Ik heb inmiddels redelijk wat studie gemaakt van de zekeringkast. De kabelboom naar voren is heel simpel te wisselen. Mijn set up is dus ook zo.
De rest van bovenstaande schema klopt, behoudens dus de schakeling over de plus.
De rest van bovenstaande schema klopt, behoudens dus de schakeling over de plus.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Vanmiddag eindelijk weer eens echt tijd om verder te prutsen.
Ik ben nu zover dat er weer opgebouwd kan gaan worden.
Wat echter een vervelende storing is, die ik niet begrijp (en vermoedelijk te maken heeft met de minimale lekstroom):
Als ik zonder het kontakt aan mijn verlichting aanzet, kan ik ook de ruitenwissers aan zetten. Wellicht zijn er ook andere gebruikers die geschakeld worden, maar ipsaar ben ik nog niet achter. Uiteraard heb ik een paar dingen even uitgewisseld, waaronder een splinternieuwe lichtschakelaar, maar het euvel blijft. Zo wil ik de alpen niet in...
Ondanks mijn matige skills: het is electronisch in mijn auto geen samen geraapte bende van kroonsteentjes, scotchblokjes en meer van die bende...
Iemand een luminieus idee?
Ik ben nu zover dat er weer opgebouwd kan gaan worden.
Wat echter een vervelende storing is, die ik niet begrijp (en vermoedelijk te maken heeft met de minimale lekstroom):
Als ik zonder het kontakt aan mijn verlichting aanzet, kan ik ook de ruitenwissers aan zetten. Wellicht zijn er ook andere gebruikers die geschakeld worden, maar ipsaar ben ik nog niet achter. Uiteraard heb ik een paar dingen even uitgewisseld, waaronder een splinternieuwe lichtschakelaar, maar het euvel blijft. Zo wil ik de alpen niet in...
Ondanks mijn matige skills: het is electronisch in mijn auto geen samen geraapte bende van kroonsteentjes, scotchblokjes en meer van die bende...
Iemand een luminieus idee?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18662
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Klinkt als een verrot printplaatje ergens, Ite. Of een paar kabeltjes die contact met elkaar maken, hoedan ook, er is sprake van een beetje sluiting, zo lijkt het.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Hoi Ite,
Rare storing weer. Even wat zaken bekeken:
* Kun jij ook je remlichten zonder contact aan laten gaan en je claxon?
* Als je de zekering van de ruitenwisser verwijderd dan ga ik ervan uit dat je deze niet meer kan aanzetten?
Mochten deze twee zaken gelden dan verdenk ik je contactslot. In stand 1 krijgen deze twee items via zekering 12 en 15 stroom.
Het is dan ook dat het lampje in je alarmlichtschakelaar stroom krijgt.
Op het officiële schema wordt ook hier je radio van geschakelde + voorzien (zekering 12 net als je remlichten).
E21 tot midden 1978 krijgen stroom naar de radio via zekering 15.
Rare storing weer. Even wat zaken bekeken:
* Kun jij ook je remlichten zonder contact aan laten gaan en je claxon?
* Als je de zekering van de ruitenwisser verwijderd dan ga ik ervan uit dat je deze niet meer kan aanzetten?
Mochten deze twee zaken gelden dan verdenk ik je contactslot. In stand 1 krijgen deze twee items via zekering 12 en 15 stroom.
Het is dan ook dat het lampje in je alarmlichtschakelaar stroom krijgt.
Op het officiële schema wordt ook hier je radio van geschakelde + voorzien (zekering 12 net als je remlichten).
E21 tot midden 1978 krijgen stroom naar de radio via zekering 15.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Aah natuurlijk! Contact slot! Vandaar ook het hangende relais van de startmotor!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11765
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Morgen verder kijken. Ik heb nog wel een nieuw contactblokje liggen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11992
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: 323i 1981 NL NG-61-ZX Baur
Ik ben benieuwd.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.