Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)

Roelof
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 210
Joined: Mon Jan 05, 2009 9:20 pm
My E21(s): '80 320 baur
Location: The Netherlands

Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)

Post by Roelof »

En hoe kom ik daar het makkelijkst achter?


User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)

Post by uwbuurman »

Door mij te bellen. :bag
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
Roelof
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 210
Joined: Mon Jan 05, 2009 9:20 pm
My E21(s): '80 320 baur
Location: The Netherlands

Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)

Post by Roelof »

Haha, ja bedankt! Het blok wat ik hier heb liggen heeft 80 mm zuigers, jammer hoor!
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)

Post by uwbuurman »

Dan heb je dus een standaard 2 liter...
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)

Post by uwbuurman »

Bummer! En dat andere blok?
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
Roelof
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 210
Joined: Mon Jan 05, 2009 9:20 pm
My E21(s): '80 320 baur
Location: The Netherlands

Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)

Post by Roelof »

Weet ik niet, had hem als 2.3 verkocht en kwam er mee aan dat er 2.0 op het blok stond. Hij zal binnenkort gaan kijken
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)

Post by Jeroen »

Motorcode is het enige om naar te kijken, als die bijv 206KA is dan ist een 2 liter
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)

Post by uwbuurman »

Bij een 2.7 conversie in een motorblok ben je er snel uit als je de zuigerdiameter opmeet. Dat heb ik Roelof gister geadviseerd, kop eraf en meten. Was 80mm, dus 2.0 zuigers dus geen 2.7 conversie.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)

Post by Jeroen »

Opgeboorde M20B20 of B23? Veel te veel werk en dus kosten terwijl je hetzelfde bereikt met een standaard B25 of B27 onderblok, toch? Kun je wellicht die drijfstangen gebruiken maar boring vergroten ben ik in NL nog niet vaak tegengekomen bij de M20.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 18637
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)

Post by uwbuurman »

Maar het gebeurt wel hoor, wil je foto's van mijn oude blok uit de 323i? Was gebouwd door Hollanders, van een e30 320i blok.

De reden om te vermoeden dat er wel eens een conversieblok bij Roelof lag was dat hij toevallig 2 323i's had met een 2.0 onderblok. Waarom zou je in een 323i een 2 liter onderblok zetten en dus minder vermogen in je auto zetten? De kans op een conversie is daarom in mijn beleving ook groot, want je gaat eerder voor meer vermogen.

Indien het een vroege/oude conversie is, dan is de kans op een b25 onderblok minder groot, want die waren erg duur. Een 2 liter is dan een goedkopere en betere keuze, in die tijd.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2006 BMW 320d touring High Executive
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29194
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Motor- en cylinderkopcodes (overzicht op pag 3)

Post by Jeroen »

uwbuurman wrote:Waarom zou je in een 323i een 2 liter onderblok zetten en dus minder vermogen in je auto zetten?
Komt voor maar als gezegd, erg weinig omdat het veel te bewerkelijk is. Dat er een 2.0 gebruikt is verbaast me niks, 2.3 draait op een hoop en er moet goedkoop een blokkie in, vaak zat gezien. Goedkoper dan M20B20 kun je ze niet vinden. Om dezelfde reden ben ik al meermaals een E30 325 tegen gekomen met 2.0 of 2.3, lekker el cheapo, beter voor de handel. Kop eraf trekken kan altijd, maar ik geef je niet heel veel kans.
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply