Baur 323i
Baur 323i
Hallo,
Nieuw hier
Ik ben sinds augustus in bezit van een Baur 323i uit 1982. Naar zo'n wagen was ik al lang op zoek maar aangezien ik geen garage had kwam het er niet van. Nu wel een garage dus ook gelijk mijn nieuwe hobby aangeschaft. Gelukkig is hij in een redelijke staat en hoeven er niet gelijk drastische maatregelen getroffen te worden. Ben inmiddels al wel druk bezig om de oude glorie weer naar boven te halen.
Later
Nieuw hier
Ik ben sinds augustus in bezit van een Baur 323i uit 1982. Naar zo'n wagen was ik al lang op zoek maar aangezien ik geen garage had kwam het er niet van. Nu wel een garage dus ook gelijk mijn nieuwe hobby aangeschaft. Gelukkig is hij in een redelijke staat en hoeven er niet gelijk drastische maatregelen getroffen te worden. Ben inmiddels al wel druk bezig om de oude glorie weer naar boven te halen.
Later
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 11994
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi Stef,
Welkom als mede Baur rijder en E21 eigenaar. Zoals we aan iedereen vragen zo ook aan jou?
Foto's zijn zeer welkom.
Gr Peter V
Welkom als mede Baur rijder en E21 eigenaar. Zoals we aan iedereen vragen zo ook aan jou?
Foto's zijn zeer welkom.
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F31, 2017 320dA EDE Luxuryline Mineral Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Hallo,
Ik begrijp dat deze Baur al enigzins bekend is bij jullie. Misschien kunnen jullie mij informeren over de historie.
Welnu ik ben intussen bezig met de voorzijde. Er zat voorheen een BBS-spoiler op gemonteerd, niet echt mijn smaak dus eraf dat ding. Nu is het voorfront zichtbaar echter deze lijkt niet op de fronten die ik gezien heb.
Ik ga dit front opknappen omdat hij nog gaaf is ,maar is hij wel origineel ?
Om jullie alvast voor te zijn, hierbij de foto:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MBUD44HA-D.jpg
Ik begrijp dat deze Baur al enigzins bekend is bij jullie. Misschien kunnen jullie mij informeren over de historie.
Welnu ik ben intussen bezig met de voorzijde. Er zat voorheen een BBS-spoiler op gemonteerd, niet echt mijn smaak dus eraf dat ding. Nu is het voorfront zichtbaar echter deze lijkt niet op de fronten die ik gezien heb.
Ik ga dit front opknappen omdat hij nog gaaf is ,maar is hij wel origineel ?
Om jullie alvast voor te zijn, hierbij de foto:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MBUD44HA-D.jpg
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Niks mis met je front alleen dat is een type 1 front en die zijn duidelijk anders dan de type 2 fronten. De laatste zie je nog heel veel.
Type 1 is VFL (voor face lift)
Type 2 is NFL (na face lift)
Exacte datum weet ik zo even niet maar ongeveer van september 1979 is NFL. Alles ervoor VFL.
De jouwe is van 1982 en zou dus een NFL front moeten hebben.
ff mp in de gaten houden
Type 1 is VFL (voor face lift)
Type 2 is NFL (na face lift)
Exacte datum weet ik zo even niet maar ongeveer van september 1979 is NFL. Alles ervoor VFL.
De jouwe is van 1982 en zou dus een NFL front moeten hebben.
ff mp in de gaten houden
So many cars, so little time
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29266
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Goh ik heb ook recent de BBS eraf gesloopt haha!
Het front klopt idd niet met je bouwjaar (1982). Helaas ben je niet de enige, die frontjes van voor de facelift van september 1979 waren goedkoper en gemakkelijker verkrijgbaar vandaar dat de nodige modellen van na die datum rondrijden met een eerder front. Jammer, en dat was met de BBS natuurlijk verborgen. Is wel redelijk te doen om die te vervangen maar dan moet je wel eerst een nieuwer front (laten) spuiten.
Er is hier al erg veel info te vinden over Baurs en dan met name E21 Baurs, maar een meneer die meelift op mijn succes (braaakkk) en zich daarom ook Jeroen noemt heeft een speciale Baur site opgezet met heel veel info:
www.bmwbaurtc.nl
Het front klopt idd niet met je bouwjaar (1982). Helaas ben je niet de enige, die frontjes van voor de facelift van september 1979 waren goedkoper en gemakkelijker verkrijgbaar vandaar dat de nodige modellen van na die datum rondrijden met een eerder front. Jammer, en dat was met de BBS natuurlijk verborgen. Is wel redelijk te doen om die te vervangen maar dan moet je wel eerst een nieuwer front (laten) spuiten.
Er is hier al erg veel info te vinden over Baurs en dan met name E21 Baurs, maar een meneer die meelift op mijn succes (braaakkk) en zich daarom ook Jeroen noemt heeft een speciale Baur site opgezet met heel veel info:
www.bmwbaurtc.nl
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7012
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11768
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Hey nog een aanmelding ven een vreselijk zeldzame 323 baur... (not)
Welkom, en inderdaad een redelijk bekende auto.
Ik heb deze eens bekeken in Soest. Een jaar of 4 geleden. Km stand was uit mijn hoofd iets van 215dkm en de staat was heel redelijk.
Volgens mij heeft de andere Jeroen deze auto al wel op zijn site staan.
Welkom, en inderdaad een redelijk bekende auto.
Ik heb deze eens bekeken in Soest. Een jaar of 4 geleden. Km stand was uit mijn hoofd iets van 215dkm en de staat was heel redelijk.
Volgens mij heeft de andere Jeroen deze auto al wel op zijn site staan.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.