Arnold had zijn twee bolides klaar staan voor een klein testfahrt i.v.m. het zoeken naar een iets minder straffe vering voor mijn Baur.
Na wat meetwerk blijkt mijne toch zeker een cm lager te staan van voren dan Arnold zijn 323i en de Alpina staat zelfs nog een stukje hoger.
Dus dan de weg op, eerst met zijn 323i en ondanks dat Arnold hem al 10 jaar heeft zonder groot onderhoud vond ik de auto lekker rijden.
Rammeltje hier en daar van het onderstel gaf aan dat er werk aan kwam en dat wordt zoals we allemaal weten van hem straks groots aangepakt.
Gelijk valt dan wel op dat een "dichte" E21 toch veel stiller is van binnen dan een Baur. Mijn vader moet toch op gaan schieten met de aanschaf van een E21
Vering was softer dan mijn Baur door de standaard dempers met Apex veren.
Beviel prima!
Nou dan de Alpina, in de mijne had hij niet mogen rijden, maar ik mocht zo instappen in die van hem.
Wat een verschil, de auto rijdt een klasse rijker dan de 323i en voelt veel degelijker en zwaarder aan. Alle nieuwe rubbers e.d. zullen daar ook aan bijdragen.
De vering geeft bij langszaam rijden over hobbeltjes de weg meer door aan de rijder maar bij harder rijden is de auto comfortable afgeveerd.
Deze staat dus op Alpina
Ow ja dat zitten is in de Alpina stoelen ook wel een verademing, perfect op een klein beetje scheve leuning na maar daar wordt aan gewerkt.
Omdat het zoeken naar de Alpina veren waarschijnlijk niet mee valt ga ik eerst de Apex veren testen. Deze hebben een verlaging van 3cm en niet 4 zoals de H&R veren.
Ook lijken ze mij minder straf.
Thuis nog even een rondje in Frans Baur voor de beeldvorming en nu kan hij de schuur in voor de metamorfose.
Arnold bedankt! ook voor de lunch en zoals altijd was het gezellig.
Dat oude ijzer hoor ik wel als het klaar is.
3 E21's rijden op 1 dag wanneer maak je dat nou nog mee