Iemand ervaring met GSF carparts?

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
Jim
Upcoming E21 fanatic

Iemand ervaring met GSF carparts?

Post by Jim »

Ik ben op een site terecht gekomen omdat ik nog een andere winkel naast W&N zocht. Toen kwam ik op GSF carparts.
De prijzen zijn echt héél voordelig maar ik vraag me dan ook af, zijn dit gewoon namaakproducten met slechte kwaliteit of levert W&N ook gewoon namaakproducten met mindere kwaliteit dan origineel?
Ze hebben lang niet zo'n assortiment als W&N maar wel helft zo goedkoop, dus ik wou eerst even informeren :) .

Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Re: Iemand ervaring met GSF carparts?

Post by Jeroen »

Het is beiden doorgaans imi producten wat er geleverd wordt, alleen is dat in GB wel allemaal wat goedkoper. Met de verzendkosten erbij ben je echter weer even ver. Niet aardig misschien, maar na de kwaliteitsproblemen bij WN van het afgelopen jaar of misschien nog wel langer bestel ik daar iig niks meer en hou het zoveel mogelijk bij OEM van de dealer. In gevallen waarbij de fabrikant bekend is kun je het evt nog wel via de gewone automaterialenzaak proberen omdat dat nogal eens goedkoper is (Bosch, Beru/Bremi, Até, etc).
Regards/groeten, Jeroen
Jim
Upcoming E21 fanatic

Post by Jim »

Maar kan je dan bij de dealer nog steeds originele E21 onderdelen van BMW zelf krijgen? Ik neem aan dat dealer sowieso duurder is.
Maar het is dan wel zonde dat WN slechte kwaliteit levert aangezien ze zo'n groot assortiment hebben, zijn alle onderdelen daar dan meteen slechte kwaliteit?
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Ik ga hierin echt ernstig met Jeroen mee en stop met gokken.
Als je het verhaal van de remblokken en hardyschijf ziet ben je gelijk genezen.
Dan maar iets duurder. Maar wel goed.
Ik vind het namelijk erg prettig dat als ik rem dat er dan ook iets gebeurd.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 e21 323i hartge

Post by gerrit323 »

Soms scheelt de prijs van de dealer niet zoveel met die imi producten ...

Dus ik sluit mij volledig aan bij Jeroen en Ite ..

Conclusie van imi delen ze zijn mss wat goedkoper maar zeker dubbel zo snel ook weer kapot/versleten :!:

Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail

https://pksolutions.be/
Jim
Upcoming E21 fanatic

Post by Jim »

Ik ben nu wel overtuigd dat ik het gewoon bij originele BMW onderdelen hou, ik dacht eerst namelijk dat WN ook gewoon origineel leverde.
Ik ga binnenkort wel even langs een BMW Dealer in de buurt dan.

Jim
chipenchap
Newbee

Post by chipenchap »

Al vele delen bij W&N Besteld als plaatwerk etc, en tot nu toe nog geen slechte ervaring mee.
Ja oke, bijv een voorscherm is lelijker afgelast als orgineel, maar voor 200 euro besparing per scherm mag je ook niet zeiken.
Als je een beetje handig bent is het heel mooi aftewerken, en pas vorm is toch vrijwel altijd goed.

voor slijtage gevoelige dingen zou ik inderdaad gewoon voor orgineel gaan, maar dat is bij ieder merk zo.
Post Reply