Ik heb deze auto in 1999 samen met mijn broer van een BMW-dealer uit Wognum (NH) gekocht. Hij heeft de auto in 1975 nieuw geleverd aan een klant die elke 2 jaar een nieuwe auto kocht. Na 2 jaar werd ook deze weer ingeruild en is de auto met 50.000 kilometer op de teller verkocht aan een familie in Enkhuizen. Die hebben er van 1977 tot 1995 nog geen 20.000 kilometer mee gereden. Wel elk jaar een beurtje en APK. In 1995 heeft de dealer de auto weer teruggekocht en aan zijn verzameling toegevoegd totdat de auto in 1999 wegens ruimtegebrek aan ons is verkocht.
De tellerstand was toen 069069, wat ook keurig klopt met het gestempelde boekje. Wij hebben er sinds die tijd regelmatig mee gereden, maar ook niet zo veel. De kilometerstand is nu ongeveer 75.000.
Origineel is deze 316 afgeleverd zonder het geribbelde kunststofplaatje tussen de achterlichten, dit is er later door de dealer opgezet. Je kunt zien dat de bevestigingsgaatjes er met een handboormachine in gemaakt zijn.
Verder is er niet veel aan de auto gerommeld denk ik. Alles ziet er origineel en netjes uit, al is de lak wat verweerd in al die jaren. Het interieur is keurig, de vulling van de bestuurdersstoel is wel hard geworden. Als optie zijn destijds gemonteerd een AM radio en een rechterbuitenspiegel.
De verstralers die op de eerste foto gemonteerd zijn heb ik eraf gehaald. Zonder deze lampen ziet het er toch beter uit.
Ik zie net dat ik niet echt goede foto’s van de auto heb, terwijl ik hiervoor toch 11 jaar de tijd heb gehad...
Zodra het een beetje weer is en ik heb tijd dan maak en plaats ik betere foto’s.

De auto in 1999, vlak na aankoop.

De auto in 2005.

De auto op de brug, naast een Volkswagen T1 bus uit 1957 en in de verte een NSU Ro80 uit 1973.

Wat auto's van vrienden en kennissen op een rijtje.
Tot later,
Marc Bischoff Tulleken